topNotif

اثر تخم کرفس در درمان بیماری ها

3380 بازدید
03 اردیبهشت 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

اثر تخم کرفس در درمان بیماری ها

در هند ریشه گیاه کرفس را به عنوان مدر و اصلاح کننده مزاج و در موارد استسقا و کولیک تجویز می کردند، تخم آن محرک، مقوی قلب، بادشکن، مدر و قاعده آور و به عنوان ضد عفونی کننده در موارد برونشیت و آسم و برای رفع ناراحتی های کبد و طحال مصرف می شود.

در چین از کرفس وحشی برای تقویت معده و به عنوان خنک کننده، آرام بخش، اصلاح کننده مزاج، برای کمک به هاضمه، برای معالجه ترشحات عادت ماهیانه و اختلالات گوارشی کودکان تجویز می شود. کمک بسیار موثری برای ازدیاد ترشح ادرار است. در هند و چین کرفس وحشی خام مهیج است ولی پس از پخته شدن قسمت عمده خواص آن از دست می رود. در فیلیپین از جوشانده گیاه به عنوان مدر و قاعده آور استفاده می شود. ریشه آن برای معالجه استسقا و کولیک مصرف می شود و تخم آن را برای کمک به رفع سو هاضمه به عنوان محرک و ضد اسپاسم برای کنترل آسم و برونشیت می خورند.

کرفس وحشی را بشناسیم

کرفس وحشی از نظر طبیعت طبق رای حکمای طب سنتی گرم و خشک است. ریشه آن یا بیخ آن سیاه رنگ با ریشک های دراز باریک که کلا مصرف می شود و از نظر خواص دارویی از سایر اعضای آن قوی تر است و از تخم آن که از نظر خواص در درجه بعدی قرار دارد استفاده می شود. در مورد خواص آن معتقدند که خوردن آن برای نفس تنگی، درد پهلو، سکسکه، رفع قی و دل پیچه و درد شکم مفید است. محرک اشتها و نیروی جنسی می باشد، اگر با داروهای مسهل خورده شود به عمل آن ها کمک می کند. ضد نفخ و باز کننده گرفتگی ها و انسداد کبد و طحال می باشد. مدر است و قاعده آور و برای پاک کردن کلیه، مثانه، سرخجه، سرخک، لرزهای بلغمی، دردهای لگن خاصره، سیاتیک، نقرس، درد پشت و اکثر بیماری های سرد بلغمی مفید است.

اگر آب آن با آب انار و شکر جوشانده و خورده شود به عنوان ضد سم اثر می کند و خوردن دم کرده برگ و بیخ آن برای مقابله با داروهای سمی کشنده و نیش گزندگان سمی مفید است. ضماد آن به تنهایی و یا با عسل ورم ها را تحلیل می برد. کرفس برای گرم مزاجان مضر است و محرک صرع می باشد. مقدار خوراک از جرم ریشه آن تا 12 گرم و اگر دم کرده ریشه خورده شود 20 – 40 گرم است. ریشه گیاه برای رفع عوارض مربوط به وجود اسید اوریک و سنگ کلیه و مثانه و یرقان و وجود آلبومین در ادرار و رفع سرفه مفید است. در موارد التهاب کلیه مصرف آن تجویز نمی شود. عصاره کرفس وحشی به مقدار 50 گرم در روز مدر و 150 گرم در روز تب بر است. غرغره عصاره تازه برگ خام کرفس برای رفع عوارض کمبود ویتامین ث مفید است.

اثر تخم کرفس در درمان بیماری ها

اثر تخم کرفس در درمان بیماری ها

سایر تحقیقات در مورد کرفس وحشی !

در یونان قدیم مرسوم بوده است به پهلوانانی که در مسابقات ورزشی و پهلوانی رکوردار بودند به عنوان جایزه در مراسمی شراب تخم کرفس داده می شد، اکسیر کرفس در تمام دوران تاریخ از روزگاران کهن تا حالا همیشه به عنوان داروی شفا بخش مصرف می شده است. در مکتب پزشکی سنتی هندی، آیورودا از قرن ها پیش تخم کرفس را برای معالجه سرماخوردگی، آنفولانزا، سو هاضمه، آرتروز و بیماری های کبد و طحال تجویز می کردند. طبق تحقیقات کرفس وحشی برای افراد مبتلا به آرتروز و نقرس مفید است مخصوصا مصرف تخم کرفس، زیرا تخم کرفس داروی شفابخشی برای این بیماری هاست.

همچنین ادعا شده است کرفس ترشحات ادرار را زیاد می کند و برای کم کردن وزن و خارج نمودن بلغم از سر انسان مفید است. کارشناسان تخم کرفس را به عنوان مدر دانسته اند. دانشمندان گیاه درمانی غربی تخم کرفس را برای رفع بی خوابی، کاهش وزن، عصبانیت، انواعی از سرطان، افزایش ترشحات عادت ماهیانه و سقط جنین توصیه کرده اند، در برخی موارد برای تحریک نیروی جنسی نیز تجویز شده است ولی عجیب است که پزشکان گیاه شناس کرفس را آرام بخش، مسکن و افزایش دهنده و باز کننده عادت ماهیانه و داروی موثری برای درمان نقرس، آرتروز، چاقی، اضطراب و بی اشتهایی به غذا معرفی می کنند.

کرفس از نظر مبارزه با چاقی !

در تخم کرفس یک ماده مدر وجود دارد و وجود این ماده به اعتقاد عامه درباره خاصیت تخم کرفس برای کاهش وزن اعتبار می بخشد زیرا کم شدن آب بدن در اثر ادرار زیاد به کم شدن وزن منجر می شود. البته باید توجه شود که معمولا اگر وزن کسی در اثر خوردن داروهای مدر کم شود اساسی نیست و اگر سایر مراقبت های لازم اعمال نشود وزن به صورت اول باز می گردد و کلید اساسی کاهش وزن کم کردن چربی در خوراکی ها و استفاده از هیدرات های کربن پیچیده به جای هیدرات کربن ساده چون قند و شکر سفید و نظایر آن و همچنین انجام تمرین های ورزشی و راه پیمایی می باشد.

 

همچنین بخوانید:  خواص و مضرات کرفس

 

اثر تخم کرفس در کاهش فشار خون بالا !

پزشکان معمولا برای کاهش فشار خون داروهای مدر تجویز می کنند، در یک تحقیق علمی جدید نشان داده شده است که تزریق اسانس و روغن کرفس به خرگوش و سگ به مقدار محسوسی فشار خون را کاهش داده است البته مردم اسانس و روغن کرفس را از طریق تزریق و یا سرنگ نمی خورند ولی دانشمندان چینی گیاه کرفس را به 16 نفر که از فشار خون بالا رنج می بردند داده اند و در 14 نفر آن ها کاهش محسوس در فشار خون ایجاد شده است.

اثر تخم کرفس در بیماری های قلبی ناشی از جمع شدن مایع !

وجود ماده شیمیایی فعال با اثر مدر در تخم کرفس، شهرت سنتی آن را در کنترل بیماری قلبی ناشی از تمرکز مایع تایید می کند. اگر مبتلا به چنین بیماری هستید در مورد مصرف تخم کرفس با پزشک خود مشورت نمایید.

اثر تخم کرفس در رفع اضطراب و بی خوابی !

در اسانس روغنی تخم کرفس ماده شیمیایی ای وجود دارد که در جانوران آزمایشگاهی اثر مسکن نشان داده است، با اینکه معمولا آزمایش هایی که روی جانوران آزمایشگاهی دیده می شود همیشه قابل تسری به انسان نیست ولی اگر دچار حالت نگرانی، دلواپسی، دل شوره، اضطراب و عصبانیت هستید خوردن تخم کرفس را امتحان کنید.

اثر  تخم کرفس در بیماری قند !

تحقیقات متعددی نشان داده است که تخم کرفس در کاهش قند خون موثر است. چون بیماری قند از بیماری های موذی و ناراحت کننده است توصیه می شود که تخم کرفس را برای کاهش قند خون امتحان کنید.

اثر تخم کرفس در درمان بیماری ها

اثر تخم کرفس در درمان بیماری ها

اثر تخم کرفس در تامین سلامتی زنان !

تخم کرفس در جانوران انقباض رحمی را تحریک می کند و موجب افزایش ترشحات عادت ماهیانه و سقط جنین می شود، با اینکه آزمایش ها روی جانوران همیشه قابل تسری به انسان نیست ولی توصیه این است که زنان باردار از مصرف تخم کرفس خودداری کنند ولی ساقه های کرفس زیان آور نیست و سایر زنان غیر باردار ممکن است آن را برای باز شدن عادت ماهیانه قطع شده امتحان کنند ولی تخم کرفس را هیچ وقت برای سقط جنین نباید امتحان کرد.

اصولا مواد مدر برای رفع ورم ها و نفخ هایی که در اثر جمع شدن مایعات قبل از عادت ماهیانه ایجاد می شود کمک می کنند و لذا زن هایی که از نفخ و ناراحتی های قبل از عادت ماهیانه رنج می برند ممکن است از تخم کرفس در دوره ناراحتی قبل از عادت ماهیانه استفاده کنند.

سایر درمان های احتمالی کرفس !

کرفس دارای موادی است به نام پسورالن که برای درمان سودا و اخیرا برای درمان شکلی از سرطان به کار می رود. ولی برای اینکه کرفس برای بیماری های فوق به عنوان درمان مطمئن مورد توجه قرار گیرد احتیاج به بررسی ها و پژوهش های بیشتری است.

مقدار مصرف !

تخم کرفس با نظر پزشک ممکن است برای درمان فشار خون بالا و ناراحتی های قلبی ناشی از تمرکز مایعات و بیماری قند مصرف شود. از دم کرده مطبوع آن می توان به عنوان آرام بخش و باز کردن عادت ماهیانه استفاده نمود، برای این کار باید 1 -2 قاشق مرباخوری از تخم کرفس که تازه کوبیده شده باشد را در یک پیمانه آب جوش به مدت 10 – 20 دقیقه خیس نمود و تا 3 پیمانه در روز خورد. از نظر مصرف تنطور آن نصف تا یک قاشق مرباخوری تا سه بار در روز خورده شود از فرآورده های تخم کرفس به کودکان زیر دو سال نباید داده شود و برای کودکان بزرگتر و افراد بزرگتر از 65 سال می توان با دم کرده رقیق آن آغاز نمود و به تدریج غلظت آن را تا حد مجاز رسانید.

فاکتورهای ایمنی در مصرف فرآورده های کرفس !

اصولا مواد مدر همیشه باید با نظر پزشک مصرف شود زیرا این مواد ذخیره پتاسیم بدن را خارج می سازند، پتاسیم از مواد مغذی بسیار لازم برای بدن است و اشخاصی که از مواد مدر استفاده می کنند باید با نظر کارشناس گیاه درمانی از خوراکی های دارای پتاسیم زیاد مانند سبزی های تازه، موز، ملاس سیاه و نظایر آن استفاده کنند که جانشین الکترولیت از دست رفته بشود. تخم کرفس و اسانس روغنی کرفس از مواد غیر سمی هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر کرفس را با خواص محرک، مقوی قلب، بادشکن، مدر و قاعده آور، کاهش فشار خون بالا، رفع اضطراب و بی خوابی، کاهش قندخون، باز کردن عادت ماهیانه، ضد عفونی کننده در موارد برونشیت و آسم، رفع ناراحتی های کبد و طحال، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0