topNotif

افزایش شیر مادر با گیاهان دارویی و تغذیه صحیح

3352 بازدید
23 دی 97
سمانه
,,

تغذیه با شیر مادر

شیر مادر بهترین مواد مغذی را در همان روزهای نخست زندگی در اختیار کودک قرار می دهد و مزایای زیاد دیگری دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر تصمیم دارید به کودکتان شیر خشک بدهید باز هم کودک رشد خوبی خواهد داشت.

مزایای تغذیه از شیر مادر:

شیر مادر نخستین غذای کامل برای کودک شماست. شیر مادر حاوی تمامی مواد مغذی ای است که کودک به آن نیاز دارد و براساس سیستم عرضه و تقاضاست، به گونه ای که هر اندازه کودک از شیر تغذیه می کند، بدن با تولید شیر بیشتر واکنش نشان می دهد. تصور می شود که تغذیه از شیر مادر احتمال ابتلای کودک را به آلرژی، از جمله آسم و اگزما کاهش می دهد و احتمال کمتری وجود دارد که کودک به چاقی مفرط و دیابت مبتلا شود که این خود در دراز مدت خطر ابتلا به ناراحتی های قلبی را کاهش می دهد.

شیر دادن به کودک برای شما نیز مزیت های در بر دارد. شیر دادن به کودک سبب می شود رحم با سرعت بیشتری به شکل بیش از بارداری باز گردد. از آن جایی که بدن برای تولید شیر انرژی بیشتری مصرف می کند بدنتان زودتر به شکل اولیه خود باز می گردد.

افزایش شیر مادر

افزایش شیر مادر

سرانجام و مهمتر از همه این که، تغذیه از شیر مادر باعث می شود از لحاظ عاطفی و روحی با کودک رابطه نزدیک تر و بهتری داشته باشید.

در اینجا چند نسخه برای افزایش شیر مادر آورده شده است، که برای افزایش شیر مادر مفید بوده و شرایط لازم برای رشد سالم کودک را فراهم می کند.

نقش تغذیه سالم و کافی در افزایش شیر مادر

داشتن تغذیه کافی در دوران شیردهی، یکی از اصلی ترین راه های افزایش شیر مادر است. مادران در دوران شیردهی باید کالری بیشتری دریافت کنند تا بتوانند شیر کافی برای کودکشان فراهم کنند. سه وعده غذای اصلی حتما باید با دو میان وعده مغذی همراه باشد تا علاوه بر کالری، تمام ریزمغذی های مورد نیاز مادر تامین شود. با داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم در دوره شیردهی شامل گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، حبوبات و شیر گاو، علاوه بر پروتئین موادی مانند ویتامین دی، کلسیم، امگا۳ و امگا۶ به بدن مادر می رسد.

 

همچنین بخوانید:  نسخه های گیاهی زیاد کننده شیر مادران

 

ازدیاد شیر مادران با نسخه های گیاهی

دستور تهیه شربت شیرافزا

عرقیات:

  • رازیانه، سنبل الطیب، گل گاوزبان، سداب یا زیره، جعفری، بومادران و شوید از هر کدام یک بطری.

آب میوه ها:

  • گرمک، طالبی، سیب، آب داخل نارگیل، آناناس، انبه یا انگور، گلابی یا هویج از هر کدام 250 گرم
طرز تهیه:

آب میوه ها و عرقیات را 10 دقیقه روی شعله ملایم بجوشانید؛ سپس مقداری عسل و یا شکر و یا قند به اندازه ای که شیرین شود وارد کرده و 10 دقیقه دیگر بجوشانید.

نصف قاشق چایخوری زعفران ساییده اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر بجوشانید. در یخچال نگهداری کنید. روزانه بین 1 تا 3 استکان میل کنید.

دانه رازیانه

دانه رازیانه کیفیت شیر را بالا می برد. دانه رازیانه به خوبی هضم می شود و کولیک (گریه های بی وقفه و بی دلیل) نوزاد را کنترل می کند؛ دانه رازیانه می تواند به عنوان ادویه در غذا استفاده شود. دانه را به چایتان اضافه کنید یا به همراه شیر بجوشانید و میل کنید؛ مقداری از دانه را بعد از وعده غذایی خود بجوید و دهان تان را تازه کنید.

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله به عنوان افزایش دهنده شیر شناخته می شود. مقداری از دانه را به همراه یک لیوان شیر میل کنید تا از یبوست بعد از زایمان جلوگیری کنید؛ دانه شنبلیله کیفیت شیر را بالا می برد؛ دانه را با ادویه جات و طعم دهنده ها استفاده کنید؛ با مخلوط دانه شنبلیله و برنج نوعی پنکیک آماده کنید و به عنوان صبحانه میل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون شيرافزا را با خواص زياد کننده شير مادران، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0