topNotif

اگر هر روز بادام مصرف کنید چه اتفاقی می افتد؟

3217 بازدید
26 بهمن 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

وقتی روزانه 20 عدد بادام بخوریم، چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر هر روز بادام مصرف کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر هر روز بادام مصرف کنید چه اتفاقی می افتد؟

شاید بدانید که مصرف بادام به طور عمده یکی از راه های استفاده از چربی سالم در رژیم غذایی است. آجیل ها سرشار از پروتئین هستند، مصرف آجیل باعث عضله سازی و سوخت و ساز آرامتر بدن می شود. طبق تحقیقات مشخص شده بادام بیش از این خاصیت دارد. خب پس اگر هر روز بادام مصرف کنید چه اتفاقی می افتد؟ این مطلب را بخوانید تا بدانید مصرف روزانه یک مشت بادام چه اتفاقاتی را برای بدن شما به ارمغان می آورد.

چرا 20 عدد بادام مصرف کنیم؟

20 عدد بادام را انتخاب کرده ایم زیرا در یک عدد بادام 163 کالری (در برخی از بادام ها 129 کالری) وجود دارد، 5 گرم پروتئین، 3 گرم فیبر، 12 گرم چربی و کمتر از یک گرم شکر وجود دارد. می توان بادام را به عنوان میان وعده غذایی، یا در سالاد یا دسر شام و… استفاده کرد.

سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

خوردن 20 عدد بادام در روز باعث بهبود باکتری های میکروبیولوکتیو روده می شود. باکتری های سالم روده مانند اسید لاکتیک و بیفیدیوباکتریوم، در حفظ سلامتی روده دخیل هستند. باکتری های بد در روده باعث ایجاد التهاب مزمن می شوند که خود باعث بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، مشکلات روانی، بیماری قلبی، آسم و عفونت مزمن سینوسی، مشکلات پوستی، پارکینسون و حتی سرطان می شود. این شوکه کننده است زمانی که متوجه می شویم روده ناسالم بستر بسیاری از بیماری هاست.

احساس سیری بیشتری خواهید کرد.

بسته غذایی که شامل بادام باشد بسیار مقوی و سالم است. پروتئین، فیبر و چربی سالم همگی در کنار هم به بدن احساس سیری منتقل می کنند. در حالی که مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدنتان نیز تامین می شود. بزرگترین مانع در حفظ کالری متناسب بدن استفاده روزانه از تنقلات، شیرینی جات است، بادام را جایگزین آن ها کنید. یک نکته مهم این است که با جویدن بیشتر بادام طعم و مزه آن بهتر می شود. در سال 2009 تحقیقاتی در آمریکا انجام شد که جویدن بادام باعث شکستن دیواره سلولی بادام می شود و این جذب مواد مغذی داخل آن را افزایش می دهد.

اگر هر روز بادام مصرف کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر هر روز بادام مصرف کنید چه اتفاقی می افتد؟

ویتامین ای و ریبوفین جذب کنید.

ریبوفین ماده مقوی غذایی است که باعث می شود مشکلات جسمی از جمله میگرن، آکنه، گرفتگی عضلانی، سندروم تونل کارپ، سرطان دهانه رحم و برخی اختلالات خون رفع شود. خوردن روزانه 20 عدد بادام یک پنجم ریبوفن را به افراد می دهد بقیه آن را می توانید از مواد غذایی مانند اسفناج، آواکادو، تخم مرغ، استیک و شیر بگیرید. ویتامین ای آنتی اکسیدانی است که برای تقویت ایمنی بدن و سلامت قلب مفید است. دیگر مواد غذایی سرشار از ویتامین ای شامل کیوی، انبه، آواکادو، تمشک، کلم بروکلی، فلفل قرمز شیرین، اسفناج هستند.

باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

20 عدد بادام در روز شامل مقداری ویتامین های پیچیده گروه ب همچون ب6، نیاسین، تیامین و فولات است که این باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. طبق تحقیقات 15 درصد سوخت و ساز بدن با مصرف بادام افزایش می یابد. این منجر به افزایش سوزاندن چربی و داشتن کمری باریک می شود.

استخوان هایتان را قوی نگه می دارد.

مصرف روزانه 20 عدد بادام باعث قوی نگه داشته شدن استخوان هایتان می شود. این کار حدود 20 درصد نیاز روزانه منیزیم و فسفر را تامین می کند. این مواد مغذی با هم فعالیت می کنند تا استخوان های قوی تری داشته باشیم. شما همچنین مقدار کمی کلسیم دریافت می کنید، که باعث ساخته شدن ساختمان استخوان بدن می شود. تحقیقات اخیر نقش ویتامین ای را در قوی سازی استخوان تایید کرده است و همانطور که می دانید بادام ویتامین ای دارد.

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با فواید شیربادام و روش تهیه آن

 

باعث تقویت سلامت قلب می شود.

مصرف 20عدد بادام باعث سالم نگه داشتن قلب می شود. بادام به کاهش ال دی ال، کلسترول بد که می تواند منجر به پلاک در رگ های خونی شود، کمک می کند. همچنین بادام به کاهش التهاب مزمن کمک می کند، چیزی که علت اغلب سکته های قلبی است. مواد مغذی در بادام شامل چربی سالم، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر، استرول گیاهی که همگی برای سلامتی قلب مفید هستند.

بادام به کاهش کلسترول کمک می کند.

پایین آمدن کلسترول با سلامتی قلب ارتباطی تنگاتنگ دارد، با مصرف پوست بادام شما می توانید کلسترول خود را کاهش دهید. پوست بادام حاوی فلانوئیدها است که رنگدانه های گیاهی هستند که ضد التهاب و آنتی اکسیدان هستند. فلانوئید در کنار ویتامین ث و ای ، منجر به افزایش آنتی اکسیدان بدن می شود.

انرژی بیشتری خواهید داشت.

بادام یکی از مواد غذایی است که پروتئین، چربی و کربوهیدرات متعادلی دارد. بادام همچنین منیزیم دارد ماده مغذی که باعث افزایش انرژی می شود. به دلیل اینکه خاک غنی از منیزیم نیست اغلب افراد در روز منیزیم مورد نیاز خود را کسب نمی کنند و بخاطر این است که اغلب احساس کسالت، خستگی و ناامیدی می کنیم. بادام یکی از مواد غذایی سرشار از منیزیم است، در هر بادام 80 گرم منیزیم وجود دارد. با استفاده روزانه 20 عدد بادام نیازی به قرص منیزیم هم نخواهید داشت.

از آنجایی که مواد مغذی به طور متعادل در بادام وجود دارد پیشنهاد می شود آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گرچه بادام سرشار از کالری است، دارای درصد پروتئین معقولی هم هست. اما برای تقویت سریع، انرژی پایدار و داشتن سلامتی طولانی مدت، مصرف روزانه 20 عدد بادام برای کودک و بزرگسال انتخاب هوشمندانه ایست.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خلال بادام را با خواص درمان اسهال، ضد میگرن، مناسب برای پوست، کمک به تمرکز و حافظه، کنترل فشارخون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0