topNotif

با درمان های طبیعی درد معده در طب سنتی آیورودا آشنا شوید

2537 بازدید
12 آذر 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

 درمان های طبیعی درد معده در طب سنتی آیورودا

امروزه درد معده یک مشکل رایج است. این مشکل معمولا با اختلال در غذا خوردن ایجاد می شود. اما گاهی اوقات درد معده غیر قابل تحمل می شود. در طب آیورودا نسخه هایی به منظور تسکین درد معده داده شده است. در کنار این، برخی از رژیم های غذایی وجود دارد که به تشدید درد معده کمک می کند. امروز ما به شما خواهیم گفت که، با توجه به طب آیورودا اجتناب از چه چیزهایی باعث تسکین درد معده می شود.

 

درمان های درد معده در طب سنتی آیورودا

درمان های درد معده در طب سنتی آیورودا

در صورت درد معده از این 5 ماده غذایی اجتناب کنید

مواد غذایی تند

مواد غذایی تند ممکن است مشکلاتی برای هضم به وجود آورده و درد معده را افزایش دهد. علاوه بر درد معده، مصرف بیش از حد غذاهای تند می تواند باعث ترشح بیشتر اسید معده شود، در نتیجه سوزش معده را ایجاد می کند.

شیر و محصولات لبنی

محصولاتی که از شیر تهیه می شوند دیر هضم هستند، بنابراین اگر شما درد معده دارید، نباید شیر و یا غذاهایی را که از شیر تهیه شده است را مصرف کنید.

مصرف چای و قهوه

اگر درد معده دارید، مصرف چای یا قهوه می تواند باعث تولید اسید بیشتر شود و درد معده شما را افزایش دهد.

مصرف لوبیا

لوبیا حاوی مقدار زیادی مواد مغذی بوده و برای بدن مفید هستند، اما خوردن آن ها در صورتی که درد معده دارید، مشکل شما را افزایش می دهد.

غذاهای فوری

غذاهای فست فود حاوی مقدار زیادی روغن، ادویه جات و بسیاری از مواد مضر هستند. با خوردن غذاهای فست فودی و ناسالم، معده شما تحریک شده در نتیجه مشکل درد معده شما افزایش می یابد.

 

همچنین بخوانید: با درمان های طبیعی درد معده در طب سنتی آیورودا آشنا شوید

 

تسکین درد معده با نسخه های آسان طب آیورودا

در طب آیورودا درمان هایی جهت تسکین درد معده ارائه شده است. در مورد درد معده، معمولا باید از مواد غذایی سنگین اجتناب کرد. اگر علت درد معده یبوست، اسیدیته یا سوء هاضمه باشد، باید از غذاهایی مانند هویج، میوه ها، سبزیجات، غلات، آب و غیره مصرف شود. علاوه بر این، برخی از نسخه های آسان آیورودا می توانند مشکلات معده را از بین ببرند.

نسخه اول

زیره، زنجبیل، گشنیز، نعنا و سیر

اگر درد معده اغلب شما را ناراحت می کند، می توانید به مقدار مساوی از زیره بو داده، فلفل سیاه، زنجبیل خشک، سیر، گشنیز، برگ نعنا خشک، همه را آسیاب کرده و کمی نمک به آن نیز اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را با یک قاشق غذاخوری آب گرم، مخلوط کرده و میل کنید. این مخلوط خنک کننده است و هرگز درد معده ایجاد نمی کند. همچنین مشکل یبوست از بین می برد.

نسخه دوم

شیر و روغن کرچک

دفع مدفوع حداقل یک بار در 24 ساعت ضروری است. اما اگر یک فرد مبتلا به کم آبی باشد و از یبوست شکایت می کند، با نوشیدن 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک در یک لیوان شیر گرم، قبل از خواب، می تواند این مشکل را بر طرف کند.

نسخه سوم

آب لیمو، نعنا، زنجبیل

یک قاشق عصاره برگ نعنا و آب لیمو را بگیرید. سپس نصف قاشق چای خوری آب زنجبیل و کمی نمک سیاه و سفید به آن اضافه کنید. استفاده از این مخلوط 3 بار در روز، درد معده را بر طرف خواهد کرد.

نسخه چهارم

زنجبیل و آب لیمو

یک قاشق غذاخوری آب زنجبیل و 2 قاشق چای خوری آب لیمو را با هم مخلوط کرده و میل نمایید. با مصرف این مخلوط به مدت 2 تا 3 روز، درد معده کاهش می یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر زنجبیل را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0