بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن با 8 راهکار آسان و ساده

2648 بازدید
05 آذر 97
بهاره
,

8 راه آسان برای تقویت عملکرد سیستم گردش خون و ایمنی بدن

گردش خون بهتر، باعث افزایش ایمنی بدن می شود

خون مهم ترین قسمت بدن انسان است. خون انتقال تمام مواد مغذی، الکترولیت ها، هورمون ها، حرارت و انتقال اکسیژن، به تمام نقاط بدن را بر عهده دارد. خون همچنین برای محافظت از بخش های مختلف بدن و سیستم ایمنی بدن از جمله توانایی مقاومت در برابر بیماری عمل می کند. بنابراین، هرچه سیستم گردش خون بهتر عمل کند، قدرت سیستم ایمنی بدن نیز افزایش می یابد. حال به شما خواهیم آموخت که با هشت راهکار ساده به بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی خود کمک کنید.

8 راه آسان برای تقویت عملکرد سیستم گردش خون و ایمنی بدن

 پیاده روی

صبح، عصر یا شب بعد از شام، بیرون بروید و پیاده روی کنید. قدم زدن (چه آهسته یا چه تند) نه تنها گردش خون شما را بهبود می بخشد بلکه احساس طراوت و نشاط را ایجاد می کند. علاوه بر این، برای تسکین دردهای مفصلی، پوکی استخوان، درمان واریس بسیار موثر است. همچنین فشار خون و سطح کلسترول خون را کنترل کرده، در نتیجه از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

بهبود گردش خون

بهبود گردش خون

شنا کردن

اگر شنا علاقه شما است، این بهترین شکل از ورزش است. شنا به عنوان یک فعالیت بدنی علاوه بر اینکه سرگرم کننده است فواید زیادی برای بدن دارد از جمله گردش خون را افزایش می دهد. زمانی که گردش خون بالا می رود، سیستم تنفسی نیز بهبود می یابد. در نتیجه باعث تقویت قلب نیز می شود. همچنین، شنا از سکته مغزی جلوگیری می کند.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری گردش خون را در بدن منظم می کند. دوچرخه سواری روزانه، عضلات را نیز قوی می کند. این ورزش برای کسانی که تمرینات بسیار کمی دارند، مناسب است. وقتی گردش خون بهتر می شود، سیستم ایمنی بدن به طور خودکار تقویت شده در نتیجه باعث حفظ سلامت قلب می شود. علاوه بر این، دوچرخه سواری باعث کنترل فشار خون نیز می شود.

 

همچنین بخوانید: چطور سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

 

ماساژ

ماساژ باعث افزایش گردش خون در قسمت های مختلف بدن می شود. ماساژ باعث خون رسانی به بافت های نرم بدن شده و بعد از ماساژ، تمام بدن احساس شادابی و طراوت می کند. خستگی و تمام تنش های بدن از بین می رود و انرژی از دست یافته مجدد بازیابی می شود.

بالا بردن پا

بلند کردن پا از سطح بدن، باعث بهبود گردش خون بدن، و همچنین آرامش بدن می شود. به علاوه مشکلاتی از قبیل گرفتگی و درد در پاها با این حرکت درمان می شود.

آب

آب یک درمان طبیعی است. با مصرف زیاد آب خالص، بسیاری از انواع عناصر سمی در بدن از بین رفته و سیستم ایمنی بدن افزایش می یابد. آب مصرفی بهتر است کمی گرم یا هم دمای اتاق باشد. لازم به ذکر است، از مصرف آب یخچال و فریزر خودداری کنید.

خندیدن

خنده گردش خون را بهبود بخشیده و بدن اکسیژن بیشتری دریافت می کند. خنده در مقابله با استرس بسیار موثر است و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود.

یوگا

یوگا نقش مهمی در حفظ سلامت بدن و درمان انواع بیماری ها دارد. با یادگیری یوگا و تمرین روزانه در خانه، اضطراب، استرس و هر نوع تنش روحی را از خود دور کنید. از آنجایی که یکی از تمرینات مهم یوگا تمرکز بر روی تنفس است، بنابراین سیستم تنفسی تقویت شده و اکسیژن بیشتری به بدن می رسد. این مسئله، باعث افزایش گردش خون و همچنین بهبود سیستم ایمنی بدن می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق آویشن را با خواص تقویت کننده بینایی، مقوی معده،ضد تشنج، ضد انگل، درمان بی خوابی، رفع سرماخوردگی، تصفیه کننده خون، آنتی بیوتیک قوی و ضد تبخال، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0