topNotif

با علل، علایم و راه های پیشگیری از بیماری خود ایمنی (اتوایمیون) آشنا شوید

2428 بازدید
16 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

علل، علایم و راه های پیشگیری از بیماری خود ایمنی (اتوایمیون)

بدن انسان یک هدیه ای از طبیعت است. بنابراین، این سیستم حاوی سیستم ایمنی در برابر بیماری است و بدن را از هر گونه عفونت محافظت می کند. اما هنگامی که این سیستم تمایز یا تفاوت بین بدن و عفونت را درک نمی کند و شروع به حمله به بافت های سالم بدن می کند، در معرض بیماری جدی قرار می گیرد. این وضعیت در اصطلاح پزشکی به عنوان بیماری خود ایمنی یا اتوایمیون (Autoimmune disease) شناخته شده است. درمان در مراحل ابتدایی بیماری های خود ایمنی بدن باعث نتایج بسیار خوبی می شود. با کمک برخی از داروهای طبیعی شما می توانید بر بیماری های خود ایمنی غلبه کنید. حال بهتر است، با علل، علایم و راه های پیشگیری بیماری خود ایمنی (اتوایمیون) آشنا شوید.

 

علل، علایم و راه های پیشگیری از بیماری خود ایمنی (اتوایمیون)

علل، علایم و راه های پیشگیری از بیماری خود ایمنی (اتوایمیون)

 

بیماری خود ایمنی، همان طور که از نامش پیداست روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می گذارد. این وضعیت، می تواند هر گونه بیماری مانند بیماری های مفاصل، پوست، رگ های خونی و سیستم عصبی و غیره را تحت تاثیر قرار دهد. احتمال ابتلا به این بیماری در زنان نسبت به مردان بیشتر است.

بیماری خود ایمنی (اتوایمیون) چیست؟

بیماری های خود ایمنی یک بیماری است که منجر به بسیاری از بیماری های دیگر می شود که بر بسیاری از نقاط مختلف بدن تاثیر می گذارد. در این بیماری سیستم ایمنی بدن تضعیف می شود و به جای جلوگیری از بیماری ها، به بافت های سالم بدن حمله می کند.

در واقع سیستم ایمنی بدن ما را از بیماری ها محافظت می کند و بر بیماری های خطرناک غلبه می کند. اما سیستم ایمنی بدن در این بیماری تضعیف می شود. بیماری خود ایمنی بدن هنگامی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن برای غلبه بر سموم، عفونت ها و بیماری های موجود در بدن شروع به مبارزه می کند. پس از این، سیستم ایمنی ضعیف شده به اشتباه به بافت سالم بدن حمله می کنند.

علت بیماری های خودایمنی (اتوایمیون)

تحقیقات نشان می دهد که معمولا دو دلیل برای بیماری های خودایمنی وجود دارد. اول، اینکه این بیماری از والدین به فرزندانشان به ارث رسیده است. یعنی سیستم ایمنی بدن از نظر ژنتیکی ضعیف است. دوم، ممکن است با ویروس موجود در محیط زیست، این بیماری ایجاد شود. همچنین، تحقیقات نشان داده است خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی در زنان بالاتر از مردان است. گاهی اوقات نیز اختلال در هورمون ها می تواند دلیل این بیماری باشد. بیماری های خود ایمنی می تواند در موارد خاص بسیار خطرناک باشند.

 

همچنین بخوانید: چطور سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

 

علایم بیماری های خودایمنی (اتوایمیون)

بیماری خود ایمنی یک علامت یا نشانه خاص ندارد. زیرا خود ایمنی در واقع مسبب بسیاری از بیماری ها است. به همین دلیل، علایم در هر بیماری متفاوت است. عمده ترین بیماری هایی که بر اثر خود ایمنی ایجاد می شوند عبارتند از: آنواع آرتریت (آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریازیس، آرتریت تمپورال و غیره)، رماتیسم، اسکلروز (ام اس)، بیماری های پوستی (پیسی، گچلی، لکه های پوستی)، لوپوس، سرطان، التهاب رگ ها خونی، دیابت نوع یک و غیره. از آنجا که حجم زیادی از بیماری ها به دلیل بیماری خود ایمنی است، علایم نیز بسیار گسترده و متفاوت است. بنابراین، در ادامه به مهمترین و عمده ترین علایم بیماری خود ایمنی اشاره شده است که شامل:

  • درد مفاصل
  • درد و ضعف عضلانی
  • کاهش وزن
  • بی خوابی
  • ضربان قلب بدون کنترل
  • مستعد ابتلا به بیماری پوستی و تغییر رنگ پوست
  • عدم عملکرد صحیح مغز و مشکل در تمرکز
  • احساس خستگی دایمی
  • ریزش مو، چاقی شکم، زخم دهان
  • سوزش یا بیحسی در دست و پا
  • لخته شدن خون

راه های پیشگیری از بیماری های خودایمنی (اتوایمیون)

  • ویتامین دی، یک ماده غذایی است که بیش از 200 ژن تحت تاثیر آن قرار دارد. هدف آن تنظیم توانایی بدن برای مبارزه با عفونت، از جمله بسیاری از التهاب ها و بیماری خود ایمنی است. مقدار کافی ویتامین دی برای پیشگیری و درمان بیماری های خودایمنی بسیار مهم است. امن ترین راه برای دریافت ویتامین دی، قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید است.
  • اگر مبتلا به بیماری اتوایمیون هستید، مشکلات فیزیکی و جسمی را نادیده بگیرید تا بیماری را بهبود. به عبارت ساده، هرچه بیشتر آرامش روحی داشته باشید، انرژی بیشتری دریافت خواهید کرد و بدن شما قادر به ترمیم قطعات آسیب دیده همراه با دستگاه گوارش خواهد بود.
  • رژیم غذایی مغذی و متعادل، توانایی مبارزه با بیماری ها را افزایش می دهد. یک رژیم متعادل، یک رژیم غذایی است که ترکیب خوبی از سبزیجات و پروتئین ها دارد. رژیم غذایی مغذی یک رژیم غذایی حاوی مقادیر کافی از ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. غذاهای حاوی ویتامین آ، ب، ث و ای، فولات و کارونید و مواد معدنی مانند روی وکروم، نه تنها ایمنی را افزایش می دهند، بلکه برای سیستم های ایمنی سالم بدن ضروری می باشد.
  • نحوه جویدن غذا و سلامت سیستم گوارش رابطه مستقیم دارند. درست جویدن غذا به طور موثر به سیستم گوارش کمک می کند تا غذا از طریق دیواره روده کوچک و از خون عبور کند. به غیر از این، جویدن غذا به درستی، با غذاهای آنزیمی ترکیب شده و روند هضم را تسهیل می کند. با تقویت سیستم گوارش، می توانید به راحتی بیماری های خود ایمنی را از بین ببرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چلغوز را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بی خوابی، تعادل فشار خون، دفع سنگ مثانه، تقویت قوای جنسی، تقویت حافظه، کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن، درمان کم خونی، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0