topNotif

بیماری های دوران بارداری که زنان باید از آن آگاه باشند

1769 بازدید
15 آذر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

درمان طبیعی عوارض بارداری و زایمان

گرچه بارداری و زایمان به طور کلی به عنوان بیماری شناخته نمی شوند با این حال بسیاری از زنان امروزی در دوره بارداری و موقع زایمان ناراحتی هایی پیدا می کنند. اصولا بارداری و مخصوصا زایمان باید عادی و طبیعی باشد زیرا عملی است کاملا طبیعی که بدون درد و ناراحتی زیاد انجام می شود و این کار از هزاران سال قبل از زمانی که بشر زندگی ابتدایی داشته تا کنون صورت می گیرد.

لیکن هر قدر انسان متمدن تر می شود زایمان را بیش از پیش خطرناک و مهم جلوه می دهد و بالاخره به عوارض کم و بیش خطیری دچار می گردد. این فقط نتیجه سیک زندگی و طرز تغذیه زنان متمدن امروزی است. به خصوص رژیم غذایی هر چه بیشتر دارای فرآورده های آرد سفید، قند و شکر سفید، غلات تصفیه شده، گوشت زیاد و غذاهای گوشتی و غیره هنگام بارداری باشد جنین در رحم مادر بزرگتر می شود و زاییدن آن مشکل تر می گردد.

حال اگر مسئله ضعف عضلات داخلی زن امروزی به سبب نداشتن تمرین بدنی و زندگی خلاف بهداشت و پوشیدن لباس های تنگ نیز به این مشکل اضافه شود زایمان دشوارتر خواهد شد.

بیماری های دوران بارداری

بیماری های دوران بارداری

معمولا چنین تصور می کنند که هر قدر نوزاد هنگام تولد بزرگتر باشد سالمتر است در حالی که این تصور نادرست است. معاینه، آزمایش نوزادان زنان بدوی یا حیوانات وحشی نشان داده است که کودک طبیعی دارای پوست و استخوان بیشتر و گوشت کمتری است. باید چنین هم باشد زیرا بدین طریق به دنیا آمدن نوزاد به راحتی و بدون هیچ گونه اشکالی برای مادر صورت می گیرد. از طرف دیگر هرچه وزن نوزاد از حد معینی بیشتر باشد به سبب زیاد شدن حجم جنین، احتقان و انقباض های دردناک در رحم ایجاد می گردد و زایمان برای مادر مشکل تر می شود.

یبوست در دوره بارداری

یبوست دایم زایمان را مشکل تر خواهد ساخت زیرا جنین با فشارهای اضافی که مستقیما بر لگن وارد می سازد باعث می شود که روده بزرگ بیشتر از مواد مدفوع انباشته گردد. برای درمان یبوست در دوران بارداری امساک دراز مدت در بارداری غیر عاقلانه است لیکن رژیم میوه به مدت دو تا سه روز به فاصله هر ماه یک مرتبه در چند ماه اول بارداری توصیه می شود.

 

همچنین بخوانید: درمان تهوع صبحگاهی در زنان باردار

 

تهوع و استفراغ صبحگاهی

تهوع صبحگاهی در ماه های اول بارداری رویداد بسیار شایع و معمولی است. لیکن علت آن ناسالم بودن وضع دستگاه های عمومی و به خصوص دستگاه گوارشی زنان باردار امروزی است. اگر طرز تغذیه و زندگی صحیحی را در پیش گیرند استفراغ صبحگاهی به تدریج کم شده از بین خواهد رفت. چنانچه این عارضه خیلی شدید باشد یک روز امساک در غذا و استفاده از تنقیه بسیار سودمند واقع خواهد شد. یا آن که یکی دو روز فقط میوه های آبدار بخورند. نوشیدن جرعه جرعه آب داغ یا آب داغ و آبلیمو هنگام حمله تهوع مفید واقع می شود.

تب زایمان

تب زایمان عارضه ایست که گاهی در نتیجه ناپاکی شرایط زایمان و بلافاصله پس از وضع حمل بروز می کند. باید دانست که مسمومیت بدن بیمار اغلب در پشت این اختلال نهفته است. تب زایمان را باید به همان روش های طبیعی که برای کلیه تب ها به کار برده می شوند معالجه کرد. معالجه طبق اصول درمان طبیعی بهترین و مطمئن ترین راه برای رسیدن به شفای کامل است.

فلبیت

فلبیت عارضه ایست که گاهی پس از زایمان در زنان بروز می کند و علت آن تشکیل لخته خونی در یکی از سیاهرگ های بزرگ یک یا هر دو ساق پاست. برای درمان در صورت امکان باید بیمار را تحت نظر متخصص درمان طبیعی قرار دهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق اترج را با خواص رفع عطش و سکسکه، ضد اسهال و استفراغ، ضد عفونت، تامین ویتامین ث، ضد دردهای عصبی در ناحیه دست و شانه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0