تقویت قلب و سلامت آن با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی

2821 بازدید
20 دی 97
بهاره
,,

تقویت قلب با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی

قلب یک عضله یا ماهچه است و درست مثل سایر ماهیچه های بدن، به منظور عملکرد در سطح مطلوب نیاز به مراقبت دارد. امروزه، تعداد بیماران قلبی به سرعت در حال افزایش است. قلب مسئولیت پمپاژ مواد مغذی و اکسیژن را به بقیه بدن بر عهده دارد. بدون قلب قوی، شما نمی توانید یک بدن قوی داشته باشید. یک شیوه زندگی سالم می تواند عملکرد قلب را بهبود بخشد، آن را قوی و کمتر مستعد ابتلا به بیماریکند. اما، برای حفظ قلب سالم، ما نیاز به رفتن به جایی نداریم. بسیاری از درمان های گیاهی و خانگی و همچنین توجه به رژیم غذایی می تواند برای این امر اتخاذ شود. حال، تقویت قلب و سلامت آن با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی را بررسی خواهیم کرد.

 

تقویت قلب با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی

تقویت قلب با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی

 

تقویت قلب

عضله قلب ضعیف معمولا نتیجه انتخاب نوع ناسالم زندگی است که در طول زمان رخ داده است. شایع ترین علت یک قلب ضعیف، حمله قلبی است. تغذیه، فعالیت بدنی و اصلاحات شیوه زندگی بهترین ابزار برای تقویت قلب محسوب می شوند. بهبود این رفتارها می تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی به ویژه حمله قلبی را کاهش دهد.

بنابراین، برای سلامت و تقویت قلب به طور منظم ورزش کنید، به میزان کافی استراحت کرده و خواب کافی داشته باشید، از تنش های روزمره فاصله بگیرید و در نهایت یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید. لازم به ذکر است که تمرکز بر روی تمام این نکته ها سبب سلامت قلب شما می شود. اگر یک رژیم غذایی خوب و سالم را دنبال کنید، اما هرگز ورزش نکنید، ممکن است همچنان با برخی مشکلات مواجه شوید. در طب سنتی ایران نیز به مصرف گیاهان دارویی و اثرات مثبت آن برای تقویت قلب اشاره شده است. این نسخه خها تنها به منظور تقویت قلب می باشند نه درمان مشکلات قلبی.

 تقویت قلب با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی

نسخه اول

10 گرم درونه (درونج)، 5 مشک گرم، عنبر گرم، 20 گرم زنجبیل و یک گرم زعفران مخلوط کنید. سپس، جهت تقویت قلب، سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری مصرف کنید.

نسخه دوم

10 گرم عود الصلیب، 10 گرم بادرنجبویه، 20 گرم ریحان کوهی، 10 گرم شاه اسپرم و 20 گرم برگ ترنج را در 200 گرم عسل مخلوط نموده، روزی سه بار و به مقدار یک قاشق غذاخوری از آن بخورید.

 

همچنین بخوانید:  بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن با 8 راهکار آسان و ساده

 

نسخه سوم

یک گرم کافور، 5 گرم صندل، 20 گرم گل محمدی، 5  گرم تباشیر  و 20 گرم گشنیز را به 150 گرم عسل اضافه کنید. سپس، جهت تقویت قلب، سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری مصرف کنید.

نسخه چهارم

5 گرم تباشیر، 20 گرم عود الصلیب، 10 گرم هل، 5 گرم میخک، یک گرم کافور، 5 گرم کتیرا را در 2 لیوان آب ترنجبین مخلوط کنید و در سه نوبت (صبح، ظهر، عصر) یک قاشق غذاخوری از آن را میل نمایید.

نسخه پنجم

10 گرم درونه، یک گرم کافور، 5 گرم صندل، 10 گرم عود الصلیب، 5 گرم تباشیر، 20 گرم گل محمدی، 10 گرم گل گاو زبان و 100 گرم عسل را مخلوط نموده و روزی سه بار و به مقدار یک قاشق غذاخوری از آن میل نمایید.

نسخه ششم

10 گرم بذر کاهو، 20 گرم بذر کاسنی، 5 گرم تباشیر، 20 گرم گل محمدی، 5 گرم صندل، 10 گرم بذر خرفه، 5 گرم گل گاو زبان، 10 گرم گشنیز و 200 گرم عسل با هم به خوبی مخلوط نموده و سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری از آن مصرف کنید.

 

تقویت قلب با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی

تقویت قلب با نسخه های گیاهی و طبیعی در طب سنتی

 

نسخه هفتم

20 گرم نشاسته، 10 گرم بادرنجویه، 10 گرم فرنجمشک، 5 گرم گشنیز را در 2 لیوان آب مخلوط نمایید. سپس، جهت تقویت قلب، سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری مصرف کنید.

نسخه هشتم

10 گرم چمنی، 20 گرم پیه هندوانه ابوجهل، 10 گرم تربد، 5 گرم مقل، 5 گرم مشک، یک گرم زعفران، 10 گرم عود الصلیب و 150 گرم عسل را مخلوط نموده و جهت سلامت و تقویت قلب، در سه نوبت و به مقدار یک قاشق غذاخوری مصرف کنید.

نسخه نهم

10 گرم هلیله سیاه و 10 گرم هلیله کابلی را به 2 لیوان آب انگور اضافه کنید. و سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری از آن مصرف کنید.

نسخه دهم

10 گرم گل گاو زبان، 10 گرم زنجبیل، 10 گرم درونه و 2 لیوان آب انگور را با هم مخلوط نموده و در سه نوبت (صبح، ظهر، عصر) یک قاشق غذاخوری از آن را میل نمایید.

نسخه یازدهم

20 گرم پوست ترنج، 10 گرم بذر فرنج، 5 گرم مشک، 5 گرم میخک و 200 گرم عسل را مخلوط کنید. سپس، جهت تقویت قلب، سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری مصرف کنید.

 نکته: این نسخه ها تنها به منظور تقویت و سلامت قلب معرفی شده اند و خاصیت درمانی ندارند. بنابراین، در صورت بروز هرگونه بیماری یا مشکل قلبی به پزشک مراجعه نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تباشیر را با خواص شادی بخش، تقویت معده، تسکین التهاب، رفع عطش، ضد استفراغ صفراوی، ضد اسهال خونی، تقویت اعضای ضعیف بدن، برطرف کننده تب های تند، ضد جوش و کورک، برطرف کننده زخم های دهان به ویژه در کودکان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0