تنظیم قاعدگی نامنظم با 13 نسخه گیاهی موثر و قاعده آور سریع

4901 بازدید
15 دی 97
بهاره
,,

تنظیم قاعدگی نامنظم با 13 نسخه گیاهی موثر

یکی از مشکلات شایع زنان، بی نظمی در قاعدگی است. به عبارت دیگر، تاخیر و عقب انداختن قاعدگی و یا قطع قاعدگی (آمنوره/ الیگومنوره) را بی نظمی در قاعدگی می گویند. هیجانات نقش مهمی را در ایجاد بی نظمی در سیکل طبیعی قاعدگی، بازی می کنند. از عوامل دیگر بی نظمی قاعدگی می توان به وجود بیماری و تغییرات هورمونی اشاره کرد. در این مقاله تنظیم قاعدگی نامنظم با 13 نسخه گیاهی موثر و قاعده آور را شرح خواهیم داد.

 

تنظیم قاعدگی نامنظم با 13 نسخه گیاهی موثر و قاعده آور

تنظیم قاعدگی نامنظم با 13 نسخه گیاهی موثر و قاعده آور

 

تنظیم قاعدگی نامنظم با 13 نسخه گیاهی

نسخه اول

10 گرم صمغ عربی، 5 گرم کتیرا، 10 گرم تخم (بذر) کتان و 100 گرم عسل را با هم مخلوط نمایید. مصرف این مخلوط به صورت روزانه و در سه نوبت به میزان یک قاشق غذاخوری برای تنظیم قاعدگی بسیار موثر است.

نسخه دوم

٥ گرم زاج، ١٠ گرم مازو، مقدار کمی گیاه خون سياوشان (دم الاخوین)، ٥ گرم سعد کوفی (مشك زمين) را در ٢ ليوان آب آس مخلوط نمایید. سپس، این مخلوط را سه بار در روز به میزان یک قاشق غذاخوری میل نمایید.

نسخه سوم

١٠ گرم اقاقيا، ١٠ گرم گلنار، ٥ گرم مازو، ١٠ گرم سماق، ٥ گرم مرمكي و٢٠ گرم شاهدانه را يك ليوان سركه و ١٥٠ گرم عسل اضافه کرده و به خوبی مخلوط نمایید. جهت تنظیم قاعدگی نامنظم یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را در سه نوبت میل کنید.

نسخه چهارم

١٠ گرم سماق، ٥٠ گرم ميوه به، ٢٠ گرم خرماي نرسيده و له شده را در ١٠٠ گرم عسل افزوده و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را در سه نوبت به مقدار یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه پنجم

٥ گرم زاج، ١٠ گرم اقاقيا، ١٠ گرم كندر، ١٠ گرم صمغ عربي را در ١٠٠ گرم عسل مخلوط نمایید. استفاده از این نسخه، سه بار در روز به میزان یک قاشق غذاخوری در تنظیم قاعدگی موثر است.

 

همچنین بخوانید:  خونریزی شدید قاعدگی و نسخه های گیاهی ضد خونریزی قاعدگی

 

نسخه ششم

٥ گرم زاج، ١٠ گرم بلوط، ٥ گرم مرمكي، ١٠ گرم كندر را در ١٠٠ گرم عسل افزوده و مخلوط نمایید. سپس، این مخلوط را سه بار در روز به میزان یک قاشق غذاخوری میل نمایید.

نسخه هفتم

٥ گرم زاج و ٢٠ گرم بذر شاهدانه را در ١٠٠گرم عسل طبیعی مخلوط نمایید. برای درمان و تنظیم قاعدگی نامنظم، سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را مصرف کنید.

نسخه هشتم

١٠ گرم بذر خرفه، ١٠ گرم صمغ عربي، ٥ گرم كتيرا را در ١٠٠ گرم عسل مخلوط نمایید. سپس، این مخلوط را در سه نوبت به میزان یک قاشق غذاخوری میل نمایید.

نسخه نهم

٥٠ گرم افشره شنگ، ١٠ گرم اقاقيا، يك ليوان آب مازو را با ٢٠٠ گرم عسل مخلوط نموده و جهت تنظیم قاعدگی، یک قاشق غذاخوری از آن را سه بار در روز میل کنید.

نسخه دهم

٢٠ گرم مازو، ١٠ گرم گلنار، ٢٠ گرم نشاسته، ٢٠ گرم شاهدانه، ٥ گرم زاج، ١٠ گرم ريوند، ١٠ گرم گل محمدي، ٥ گرم ميوه آس سبز، ٥ گرم سماق، ٥ گرم صندل سفيد، ١٠ گرم كندر، ١٠ گرم گشنيز خشك و ٢٠٠ گرم عسل را به خوبی مخلوط نمایید. البته قبل از مخلوط کردن مواد مزبور تمام گیاهان خشک شده را آسیاب کرده و سپس به سایر مواد بیافزایید. میزان مجاز مصرف این نسخه یک قاشق غذاخوری در سه نوبت می باشد.

نسخه يازدهم

١٠ گرم گلنار، ٥ گرم زاج، ١٠ گرم زيره، يك فنجان سركه، ٢ ليوان عرق برگ بيد و ٢٠ گرم گشنيز را به خوبی مخلوط نمایید. استفاده از این نسخه، سه بار در روز به میزان یک قاشق غذاخوری در تنظیم قاعدگی مفید است.

نسخه دوازدهم

١٠ گرم گلنار و٢٠ گرم موم عسل طبیعی را با ٥٠ گرم روغن گل (ترکیبی از روغن زیتون، گورگیاه و گل محمدی) مخلوط نمایید و جهت تنظیم قاعدگی یک قاشق غذاخوری در سه نوبت (صبح، ظهر، عصر) میل نمایید.

نسخه سيزدهم

١٠ گرم ميوه سرو كوهي و ٥٠ گرم بذر رازيانه را در ٢ ليوان آب انگور و ٢٠٠ گرم عسل مخلوط نمایید. جهت تنظیم قاعدگی، یک قاشق غذاخوری از آن را سه بار در روز میل کنید.

نکته: این گیاهان دارویی و نسخه ها سبب سقط جنین می شود. بنابراین، استفاده از آن ها در دوران بارداری ممنوع می باشد. همچنین سعی کنید قبل از استفاده از این نسخه ها با متخصص زنان مشورت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ عربی را با خواص مقوی معده و روده، رفع درد سینه، درمان سرفه، درمان زخم ها و خراش های ریه، صاف کننده صدا، درمان التهاب لثه و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0