topNotif

تپش قلب و راه های درمان آن در طب سنتی

5695 بازدید
03 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

تپش قلب و راه های درمان آن که بد نیست با آن آشنا شویم

بدن یک مملکت است که پادشاه این سرزمین، قلـب است. رگ هایی که در بدن و مغز وجود دارند کارگران قلب هستند. یاران آن پادشاه دست ها، پاها، چشمان، لب، زبان و گوش ها هستند.

– عواملی که برای قلب مضر است، عبارتند از :

فشارهای عصبی، آسیب دیدگی مهره دو ستون فقرات، فشار خون، بالا بودن چربی، غلظت خون، صداهای بلند، گاز معده، مصرف سیگار، اضافه وزن، بیماری های لثه، قارچ، داروهای مخدر، نوشابه های گازدار و…

– عواملی که برای قلب مفید است عبارتند از :

مصرف کلسیم، منابع ویتامین گروه ب، آهن، کبالت، منگنز، منیزیم، روی، سویا، کلم، اسفناج خام، کباب ماهی، جوشانده شیرین بیان، سنجد، جوانه گندم، گوشت دنده به صورت خورشتی یا کبابی، جوشانده عناب به همراه عسل، لوبیا سبز، پیاده روی.

دستورات طب سنتی برای تقویت قلب :

در طب اسلامی خوردن سرکه، گلابی، آمله، تمر هندی، سیب، ریواس، گل گاوزبان، گشنیز، گل سرخ، مروارید، نیلوفر، نارنج، هلیله، اسطوخودوس، دارچین، زعفران، سنبل، شقاقل، فرنجمشک و نعنا از تقویت کننده های قلب می باشند. به عقیده اطبا خوردن سیر، عضلات قلب را به نشاط می آورد و به این وسیله گردش خون منظم می گردد. همچنین می گویند : کاسنی قلب و کلیه و کبد را فعال و با نشاط می گرداند. به فرمایش بزرگان، اگر مردم می دانستند سیب چیست؟ بیمارانشان را جز با سیب درمان نمی کردند. سیب سودمند ترین چیز برای قلب است و مایه ی شست و شوی آن است. همچنین عسل هم از قلب مراقبت می کند و سردی سینه را از میان می برد.

تپش قلب و راه های درمان آن

تپش قلب و راه های درمان آن

درمان تپش قلب و ترس :

اگر مادر در دوران بارداری کندر بخورد، بچه اش شجاع می شود و در نتیجه دچار ترس و تپش قلـب نمی شود، این یکی از خواص کندر است. همچنین بادکش و حجامت قلب نیز مفید و چاره ساز است. همان جایی که قلب قرار گرفته است را از پشت سر بادکش انداخته و بیست دقیقه صبر کنید. برای قلب دارچین و بادرنجبویه و خوردن کاهو و انار و آلو و عناب و به و برگ چغندر نیز مفید است

 

همچنین بخوانید:    خواص گیاه بادرنجبویه

 

درمان هایی دیگر برای تپش قلب :

عوامل ایجاد یا تشدید کننده شامل این موارد هستند : نارسایی تیرویید، عوامل عصبی، اختلال دستگاه گوارش، یبوست، گاز معده، سرماخوردگی ویروسی، مسمومیت خونی (بر اثر مصرف بی رویه داروهای شیمیایی)، افت قند خون، پایین بودن میزان هموگلوبین، ترشح آدرنالین (بر اثر تشویش و ترس)، چای، کاکائو، مصرف زیاد قهوه و به صورت غلیظ، پنیر.

برای درمان هر روز سیب قرمز با پوست، انگور سیاه رسیده، دم کرده گل گاوزبان (در صورتی که فشار خون ندارید)، زالزالک، تمبر هندی، آویشن همراه با آب، و همیشه همراه با غذا کلم قرمز مصرف کنید.

درمانی دیگر :

ضماد پیاز آب پز، پیازی که در خاکستر داغ پخته شده است، اگر روی کف پا بگذارند و بخوابند، برای اشخاصی که مبتلا به امراض قلبی هستند، مفید و متبوع است. پانزده یا سی گرم اکلیل کوهی (رزماری) را در یک لیتر آب دم کرده، در موارد ضعف و تپش قلب بعد از هر غذا یک فنجان میل کنند، تقویت کننده موثر و مفیدی است. در بیماری های انواع تپش قلب که با بی خوابی و ضعف عمومی بدن همراه است، سنبل الطیب داروی شفا بخش است، ولی کسانی که دم کرده آن را مصرف می کنند بهتر است مدت هشت تا ده روز آن را مصرف کنند.

برای درمان سوراخ و تنگی دریچه قلب در طب سنتی اسلامی، خوردن کدو حلوایی توصیه می شود.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

معجون تقویت قلب را با خواص تقویت قلب، آرام بخش، تنظیم ضربان قلب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0