۵ خاصیت روغن بادام شیرین برای سلامتی+نحوه مصرف

3694 بازدید
07 آذر 97
بهاره
,,

۵ خاصیت روغن بادام شیرین برای سلامتی+نحوه مصرف آشنا شوید

بادام برای سلامتی بسیار سودمند است، اما آیا می دانید که روغن بادام (almond oil) نیز می تواند در بسیاری از مشکلات به شما کمک کند؟ مواد مغذی مانند ویتامین آ، ب و ای در روغن بادام یافت می شود. به همین دلیل است که این روغن برای مو و پوست مفید است و همچنین در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. روغن بادام برای درمان انواع مشکلات گوارشی از جمله یبوست بسیار موثر واقع می شود. اجازه دهید به شما بگویم خواص روغن بادام و نحوه استفاده از آن چگونه است.

 

۵ خاصیت روغن بادام شیرین برای سلامتی+نحوه مصرف

۵ خاصیت روغن بادام شیرین برای سلامتی+نحوه مصرف

 

خواص روغن بادام

روغن بادام کم خونی را درمان می کند

روغن بادام غنی از آهن است، بنابراین مصرف منظم آن باعث کاهش کم خونی در بدن می شود. عمدتا، به علت کمبود آهن، کم خونی ایجاد می شود. براساس یک تحقیق، از هر سه زن، یک زن کمبود آهن در بدن دارد. بنابراین، روغن بادام، که حاوی آهن، ویتامین ها و مواد معدنی مهم است، برای زندگی سالم ضرورت دارد.

باعث تقویت حافظه می شود

نه تنها خوردن بادام برای مغز سودمند است، بلکه استفاده منظم از روغن بادام نیز به کارکرد مغز کمک می کند. استفاده از این روغن در سوپ، سالاد و  یا نوشیدنی ها باعث تقویت حافظه می شود و از خطر ابتلا به اختلالات مغزی نیز جلوگیری می کند. معمولا بیماری های مرتبط با مغز، اثرات بیشتری در پیری دارد، بنابراین استفاده منظم از روغن  بادام این مشکلات را به تاخیر می اندازد.

 

همچنین بخوانید: خواص درمانی روغن نارگیل

 

در درمان یبوست سودمند است

مشکل یبوست امروزه یک مشکل رایج است. درد مداوم شکم، درد حاد در روده و دفع دشوار مدفوع همراه با درد، با روغن بادام از بین می رود. برای برطرف کردن مشکل یبوست، به طور مرتب دو قاشق غذاخوری روغن بادام مصرف کنید. مصرف منظم روغن بادام، سفتی مدفوع را از بین می برد و روده را به خوبی پاک می کند. بنابراین مصرف منظم، احتمال ابتلا به اختلالات روده را کاهش می دهد.

کلسترول خون را کاهش می دهد

مصرف منظم روغن بادام باعث کاهش کلسترول بد در بدن می شود و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد. با توجه به افزایش کلسترول بد، خطر بیماری های قلبی وجود دارد، بنابراین با مصرف روغن بادام، از بیماری های قلب جلوگیری می شود. روغن بادام باعث پاکسازی مواد زائد بدن شده، بنابراین برای کل بدن مفید است.

برای پوست و مو مفید موثر است

خواص روغن بادام شیرین برای پوست روغن بادام به دلیل داشتن ویتامین های ای و ب، برای جلوگیری از ریزش مو، رشد مجدد مو و مژه، تقویت ریشه مو و درخشندگی آن، بسیار مفید است. علاوه بر این، روغن بادام برای لطافت و درخشندگی پوست بسیار سودمند است. یک مرطوب کننده طبیعی است. بدین منظور می توانید از روغن بادام به صورت موضعی بر روی مو و پوست خود استفاده کنید. استفاده از این روغن بر روی بدن، دردهای استخوانی را نیز کاهش می دهد.

نحوه استفاده از روغن بادام

اگر شما نمی خواهید به طور مستقیم از روغن بادام استفاده کنید، می توانید آن را با اضافه کردن به سبزیجات، خوشمزه تر کنید. برای این کار، می توانید 2 تا 4 قاشق روغن بادام را در انواع سالاد، سبزیجات خرد شده، سبزیجات خام یا سبزیجات پخته بریزید. کارشناسان معتقدند که، روغن بادام به سم زدایی سیستم گوارش کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای مقاله ۵ خاصیت روغن بادام شیرین برای سلامتی+نحوه مصرف با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0