خواص روغن مرزنجوش

3758 بازدید
21 بهمن 96
سمانه

خواص روغن مرزنجوش را بشناسیم !

در این مطلب با خواص و مضرات روغن مرزنجوش آشنا خواهید شد در ادامه لیستی از روغن های مناسب را که می توان با روغن مرزنجوش مخلوط کرده و استفاده نمود برای شما عزیزان تهیه کرده ام.

مرزنجوش در سراسر کره زمین روییده می شود و خواص تسکین کننده و آرام بخش این گیاه از قدیم شناخته شده است. در فرانسه و سایر نقاط اروپا رویش دارد، به وسیله تقطیر با بخار از گل های آن روغن تهیه می شود. این روغن به رنگ زرد روشن است و دارای رایحه ای گیاهی مانند بوی چوب و اندکی هم فلفلی می باشد.

روغن مرزنجوش طبع گرم دارد و برای زن و مرد هر دو مفید است. روغن مرزنجوش انواع دیگر نیز دارد ولی در رایحه درمانی از نوع غلیظ آن استفاده می شود.

خواص روغن مرزنجوش

خواص روغن مرزنجوش

خواص روغن مرزنجوش را بشناسیم !

مرزنجوش جسم و روح را گرمی می بخشد، انقباض عضله ها و دردهای قاعدگی را تخفیف می دهد. از فشار روحی کاسته و آرامش دهنده است. در رفع بی خوابی موثر است و به پایین آوردن فشارخون کمک می کند. برای هر نوع درد عضلانی، رماتیسم، آرتروز، ناراحتی های قبل از قاعدگی و ناراحتی های تنفسی مفید است. همچنین برای ناراحتی آسم، برونشیت، سرفه و سرماخوردگی یکی از بهترین روغن ها است. اثر آرام بخش مرزنجوش آنچنان است که میل جنسی را فرو می نشاند.

رقیق شده روغن مرزنجوش را می توان در وان حمام یا در روغن های دیگر مخلوط کرد که دارای خواصی همچون رفع بی خوابی، از بین بردن فشارخون بالا، رفع آرتروز، درمان سرماخوردگی و پشت درد، از بین بردن درد و ناراحتی، از بین برنده ناراحتی های گوارشی، درمان کننده رماتیسم، رفع دردهای قاعدگی، از بین برنده عوارض قبل از عادت ماهانه، درمان معده حساس، کاهش فشار روحی و رفع آسم است.

 

همچنین بخوانید:   گیاه مرزنگوش وحشی و خواص و مضراتش

 

کمپرس گرم و سرد روغن مرزنجوش :

کمپرس گرم روغن مرزنجوش برای کاهش دردهای قاعدگی و شکمی و از بین برنده میگرن نافع است. روغن مرزنجوش که در کرم پایه رقیق شده باشد برای کاهش دردهای آرتروز، از بین برندگی درد و ناراحتی، سرماخوردگی و کوفتگی و کبودی مفید است.

در صورت استفاده از روغن مرزنجوش در افشانه ها و چراغ های شمعی برای رفع تنش، بی خوابی، فشار روحی و فشار عصبی، فشارخون بالا و کاهش عوارض قبل از عادت ماهانه مفید است. استنشاق بخار روغن مرزنجوش برای سرماخوردگی و برونشیت بسیار نافع است. کمپرس سرد روغن مرزنجوش برای دررفتگی و رگ به رگ شدن نافع می باشد.

ترکیب روغن مرزنجوش با دیگر روغن ها :

روغن مرزنجوش را می توان با روغن اترج، روغن بابونه، روغن اکالیپتوس، روغن سروکوهی، روغن اسطوخودوس، روغن نارنگی (ماندارین)، روغن رزماری و روغن درخت چای مخلوط کرد. روغن مرزنجوش از نظر قیمت در حد متوسط قرار دارد و نه بسیار ارزان و نه گران است و تمامی افراد به راحتی می توانند به آن دسترسی پیدا کرده و آن را از فروشگاه های عطاری تهیه کنند.

موارد عدم استعمال روغن مرزنجوش را بشناسیم !

روغن مرزنجوش برای تمامی افراد و دوران ها مفید بوده و می توان از آن استفاده کرد فقط در دوران بارداری از آن پرهیز شود، زنان باردار از مصرف این روغن جدا پرهیز کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه مرزنجوش را با خواص بهبود و رفع میگرن و درمان بی خوابی، رفع التهاب دهان و گلو، مقوی معده، بادشکن، معرق و ضد تشنج، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0