درباره خواص سبزی جعفری بیشتر بدانیم

1955 بازدید
23 خرداد 97
سمانه

جعفری

قدیمی ها هم مثل ما جعفری (Parsley) را می شناختند. دیوسکورید و پلین، تخم و ریشه جعفری را برای باز شدن قاعده خانم ها و همچنین تحریم ادرار تجویز می کردند و از آن به عنوان دارویی که عقیم بودن را به وجود می آورد تعریف می کردند. سن آلبرلوگران که در سال های 1385-1450 میلادی می زیست جعفری را در نسخه های خود برای درمان سرخک، آبله مرغان، تنگی نفس توام با خلط و سرفه های مزمن تجویز می کرد.

آخرین تحقیقات درباره جعفری

جعفری را همه می شناسیم طبق آخرین تحقیقاتی که درباره تجزیه جعفری کرده اند این سبزی گران بها دارای یک ماده روغن اصلی و میزان زیادی املاح معدنی و ویتامین های گوناگون است. برگ جعفری قوه هضم را تقویت می کند و ادرار را افزایش می دهد و جریان خون را منظم می سازد. تخم جعفری هم دارای همان خواص است ولی بیش از برگ آن مؤثر است زیرا دارای مقدار زیادی مواد معطر است. ریشه جعفری قرنهاست که به علت خاصیت مؤثری که بر روی کلیه ها دارد دارویی است که برای درمان امراض کلیوی مصرف می شود.

نسخه های جعفری

معالجه باد مفاصل با جعفری

نیم لیتر آب جوش را روی بیست گرم ریشه خشک جعفری بریزید و پنج تا ده دقیقه بگذارید تا دم بکشد. بعد آن را صاف کنید و هر روز در اوقات معینی سه تا پنج بار و هر بار نیم فنجان از آن را بنوشید. دم کرده ریشه خشک جعفری به ترتیبی که در بالا شرح داده شد برای معالجه ورم مفاصل مفید است.

 

درباره خواص سبزی جعفری بیشتر بدانیم

درباره خواص سبزی جعفری بیشتر بدانیم

 

معالجه کوفتگی و سیاه شدن عضو در اثر ضربه با جعفری

اگر جایی از بدن شما کوفته شده و خون آن سیاه شده است یک مشت برگ جعفری را ریز ریز کرده و به صورت ضماد روی عضو کوفته بگذارید و هر روز چند بار این کار را تجدید کنید، به زودی خواهید دید که درد آن تمام شده و خون به رنگ طبیعی در آن جریان خواهد یافت.

جعفری برای درمان اختلالات جریان جون

سی تا شصت گرم برگ جعفری خشک را با شش تا ده گرم تخم جعفری را با یک لیتر آب روی آتش بگذارید تا بجوشد و دوازده دقیقه آن را دم کنید، بعد آن را صاف کنید و هر روز بین غذا سه یا چهار فنجان از آن را بنوشید.

درمان پستان های دردناک با جعفری

خانم ها اگر در دوره شیر دادن مبتلا به درد پستان به هر علتی شوند باید یک مشت برگ جعفری را ریز ریز کرده و به صورت ضماد روی پستان خود بگذارید و هر روز دو بار این ضماد را تجدید کنند، بیست دقیقه آن را نگه دارند؛ بعد از چند روز که این کار را کردند درد آنها تسکین یافته و عوارض آن برطرف خواهد شد.

درمان قاعدگی های سخت با جعفری

دم کرده برگ یا تخم جعفری برای درمان قاعدگی های سخت خانم ها مفید است و شما باید تا شصت گرم برگ جعفری خشک را یا شش تا ده گرم تخم جعفری را در یک لیتر آب جوش به مدت دوازده دقیقه دم کنید، بعد آن را صاف کنید و هر روز سه تا چهار فنجان از آن را بین غذاهای اصلی خود بنوشید.

 

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با خواص و مضرات جعفری و جعفری وحشی

 

 

معالجه حبس البول یا جعفری

دم کرده ریشه های جعفری ادرار آور است. در مورد درمان حبس البول باید بیست گرم ریشه خشک جعفری را در نیم لیتر آب بجوشانید و پنج تا ده دقیقه دم کنید، سپس آن را صاف کنید و به فاصله های معین هر روز سه تا پنج فنجان از آن را بنوشید.

جعفری از نظر گیلورد هاوزر

جعفری سبزی ارزان و فراوانی است که بعضی از اشخاص به نظر حقارت به آن نگاه می کنند، ولی یکی از مواد لازم در طباخی فرانسوی است. جعفری خاصیت زیبا کننده دارد ولی جای تاسف است که بعضی آن را فقط از نظر تزئین غذا مصرف می کنند. کسانی که به نظر حقارت به جعفری نگاه می کنند و آن را با سالاد و غذا نمی خورند خود را از ویتامین های A.B.C محروم می سازند.

جعفری با طعم خوشمزه ای که دارد با سالاد، ماهی، مرغ و تخم مرغ هماهنگی دارد و طعم خوبی به این اغذیه می دهد. وقتی آب سبزی ها را می گیرند فراموش نکنید که مقداری جعفری را هم در آن مخلوط کنید و آب آن را بگیرید و بنوشید و همچنین جعفری تازه را با غذاهای پخته مصرف کنید. من به شما اکیدا توصیه می کنم که جعفری را خرد کنید و با پنیر سفید مخلوط کنید و بخورید.

شما می توانید با نان کامل، پیاز، کرفس و یک تخم مرغ زده و یک دسته جعفری بهترین دلمه های دنیا را تهیه کنید. برگ سبز و تازه جعفری منظره قشنگی به اغذیه می دهد و آن را سریع الهضم می سازد. جعفری در هر غذایی که مصرف شود سینه را نرم می کند و به علاوه نفس را خوشبو می کند، اگر سالادی خورده اید که در آن سیر بوده است کمی جعفری بجوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جعفری خشک را با خواص اشتها آور، ادرار آور، ضد اسهال، رفع بیماری های کبد، رفع کم خونی، بادشکن، درمان آسم، ضد گرفتگی عضلانی، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0