topNotif

درمان حملات آسم با طب سنتی هند (آیورودا)

3272 بازدید
29 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 1 دی 1400

درمان حملات آسم و کنترل این بیماری به شیوه طب سنتی هند (آیورودا)

با افزایش آلودگی، تعداد بیماران مبتلا به آسم روز به روز در حال افزایش هستند. آسم یک بیماری جدی است که بر مجاری تنفسی تاثیر می گذارد. مبتلایان به این بیماری با مشکلاتی مانند سرفه، انسداد یا سوزش بینی، تنگی نفس، فشار روی قفسه سینه، مشکل تنفس در شب و صبح، مواجه هستند. درمان های گیاهی آسم میزان قابل توجهی سبب کاهش این مشکلات می شود اما، درمان قطعی برای آسم نیست. در میان طب های سنتی منطقه آسیا، طب سنتی هند یا همان طب آیورودا با قدمتی پنج هزار ساله، توصیه ها و نسخه هایی جهت درمان آسم ارائه داده است. در این مقاله با درمان حملات آسم و کنترل این بیماری به شیوه طب سنتی هند (آیورودا) آشنا شوید.

 

درمان آسم به شیوه طب سنتی هند (آیورودا)

درمان آسم به شیوه طب سنتی هند (آیورودا)

 

درمان حملات آسم به شیوه طب سنتی هند (آیورودا)

موز

موز رسیده را پوست کرده و له کنید. سپس، مقدار کمی پودر فلفل سیاه روی آن بریزید و میل کنید. این مخلوط به کنترل حملات آسم و باز شدن مجاری تنفسی کمک می کند.

سیر

اثبات شده است که سیر در درمان آسم بسیار موثر است. جهت درمان بیماران مبتلا به آسم، پنج حبه سیر را در یک لیوان آب و یا 30 میلی لیتر شیر ریخته و اجازه دهید از شب تا صبح در آن باقی بماند. سپس، این مخلوط روز بعد صاف کرده و مصرف کنید تا مشکلات تنفسی ناشی از بیماری آسم بر طرف شود.

زنیان

استفاده از بخور زنیان به کنترل آسم کمک می کند. بدین منظور، مقداری زنیان را به آب جوشیده اضافه کنید و از راه بینی عمل تنفس را انجان دهید. این درمان خانگی کاملا سودمند و بی ضرر است.

 

همچنین بخوانید:    آسم کودکان را جدی بگیرید

 

میخک

4 تا 5 عدد میخک را به 125 میلی لیتر آب اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه بجوشد. سپس، آن را صاف کرده و یک قاشق مربا خوری عسل خالص به آن اضافه کنید. نوشیدن این دمنوش (دو بار در روز) قطعا به کاهش حملات آسم کمک می کند.

ریحان

ریحان در کنترل بیماری آسم مفید است. برگ های ریحان را تمیز بشویید و کمی فلفل سیاه به آن اضافه کرده و میل نمایید. علاوه بر این، می توانید ریحان تازه را در آب جوش ریخته و اجازه دهید دم بکشد. سپس، کمی عسل به آن افزوده و میل نمایید. دمنوش ریحان به تسکین نشانه های آسم کمک می کند.

زردچوبه

مخلوط زردچوبه و عسل جهت کاهش حملات آسم استفاده شود. آسم معمولا به دلیل واکنش های آلرژیک ایجاد می شود. برای کنترل آلرژی، زردچوبه و کمی عسل را در شیر گرم ریخته و آن را بنوشید.

آمله (انگور فرنگی هندی)

آب آملا، حملات آسم را کنترل می کند. بیماران مبتلا به آسم روزانه با خوردن چند میوه تازه آملا و یا دمنوش آن می توانند به کاهش علایم بیماری آسم کمک کنند. بهتر است دمنوش آملا را با عسل استفاده کنید.

سایر روش ها جهت کنترل و درمان آسم

  • ماساژ روی سینه با روغن خردل به کنترل و درمان حملات آسم کمک کند.
  • دم نوش بذر شنبلیله برای درمان آسم مفید است.
  • نه تنها مصرف عسل به درمان آسم کمک می کند، بلکه بوی عسل نیز سبب کاهش حملات آسم می شود.

نکته: توجه داشته باشید که، درمان دایمی برای آسم وجود ندارد، اما می توان آن را کنترل کرد. بیماران مبتلا به آسم نیز در معرض خطر مرگ ناشی از حملات آسم هستند، به طوری که مجاری تنفسی ممکن است به طور کامل مسدود شده و رسیدن اکسیژن به اندام های حیاتی بدن متوقف شود. آسم یک بیماری بسیار جدی است، بنابراین بیماران مبتلا به آسم باید داروهای خود را ادامه دهند و از این درمان ها جهت کنترل بیماری استفاده کنند. به بیماران مبتلا به آسم توصیه می شود، از محیط های آلوده و پر از گرد و خاک دوری کنند. همچنین، استرس را از خود دور کرده و ورزش منظم را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون آسم و آلرژی را با خواص تسکین آسم و بیماری های تنفسی و تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0