topNotif

سرماخوردگی و درمان طبیعی سرماخوردگی بدون قرص و دارو

2053 بازدید
06 آذر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

درمان های طبیعی سرماخوردگی

در جهان امروزی که اغلب مردم پرخوری می کنند جای تعجب نیست که سرماخوردگی همیشه با ما همراه است. زیرا سرماخوردگی ساده ترین و دائمی ترین عامل پاکسازی بدن و دفع کننده مواد سمی و زاید به طور طبیعی است. مردم عقیده دارند که سرماخوردگی را اشخاص از یکدیگر و یا از میکروب ها می گیرند، گرچه ممکن است این عقیده درست باشد ولی تنها به علت آن که بدن هر دو نفر آن ها در نتیجه سوء تغذیه از مواد سمی انباشته شده و احتیاج به پاکسازی دارند این ابتلا و انتقال بیماری صورت می گیرد.

هیچ فرد کاملا تمیزی که اندرون بدنش نیز پاک و سالم باشد دچار سرماخوردگی نمی شود و این موضوعی است که مردم آن را به زودی بهتر خواهند فهمید. سرماخوردگی نتیجه عادت به سوء تغذیه است که موجب انباشته شدن مواد سمی در بافت ها می گردد و هر گونه کاهش نیروی حیاتی سبب می شود که این عارضه بروز کند. هر چه شخصی بیشتر دچار سرماخوردگی شود نشانه آن است که حالت عمومی او بیشتر در معرض مسمومیت قرار گرفته و زندگی و تغذیه اش نادرست است.

سرماخوردگی و درمان طبیعی

سرماخوردگی و درمان طبیعی

درمان سرما خوردگی با دارو!

از نظر درمان طبیعی معالجه سرماخوردگی به وسیله دارو کاری نابخردانه است زیرا این گونه اقدامات باعث توقف دفع سموم می شود و آن ها را به عمق بافت ها می راند، با این سبک معالجه سلامت آینده بیمار بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد.

درمان های طبیعی سرما خوردگی

  • مایعات کافی بنوشید
  • استراحت کنید
  • آب‌نمک غرغره
  • مایعات گرم بنوشید
  • رطوبت هوا را افزایش دهید
  • مصرف ویتامین ث را فراموش نکنید
  • شنبلیله، می‌تواند برای از بین بردن سرماخوردگی استفاده شود. شنبلیله دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است.
  • بابونه دارای ترکیباتی است که ریه‌ها و مجاری تنفسی را پاکسازی می‌کند. این گیاه نیز دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است.
  • دارچین دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است که عفونت را درمان می‌کنند و علائم سرما خوردگی را از بین می‌برند.

 

همچنین بخوانید: پیشگیری و درمان سرماخوردگی

 

پرهیز از غذا و درمان سرما خوردگی

استعمال دارو در سرماخوردگی موجب می گردد که سلامت بیمار بعدا در معرض خطر قرار گیرد. یگانه راه معالجه حقیقی سرماخوردگی امساک در غذا است زیرا تا موقعی که ناشتا می مانیم به هدف طبیعی در پاکسازی بدن کمک می کنیم. امساک در غذا به مدت 1-5 روز فقط و نوشیدن آب پرتقال و به دنبال آن دو تا سه روز استفاده از رژیم تمام میوه بهترین راه مبارزه با این بیماری است.

تنقیه با آب گرم باید در تمام مدت امساک انجام گیرد. حمام داغ سولفات منیزی همه شب یا یک شب در میان توصیه می شود و اگر این کارت صورت گیرد سرماخوردگی به زودی از بین خواهد رفت و حال عمومی بیمار به مراتب بهتر از زمان قبل بیماری خواهد شد زیرا کلیه دستگاه های بدن از مواد سمی و زاید به کلی پاک می گردد.

برای جلوگیری از سرما خوردگی های بعدی باید به مراقبت بدن و حفظ بنیه بیمار پرداخت و به خصوص در رژیم غذایی دقت لازم به عمل آورد. اگر زکام عمومی و سرما خوردگی دایمی باشد بهتر است به درمان زکام بپردازید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون سرما خوردگی را با خاصیت ضد التهاب گلو، درمان آبریزش بینی و سرما خوردگی، کاملا گیاهی و بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی را از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0