topNotif

در مورد خواص گلاب و گشنیز بیشتر بدانیم

3297 بازدید
24 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

خواص گلاب و گشنیز

گلاب آب گل سرخ محمدی می باشد که از گل سرخ محمدی گرفته شده است.

  • گلاب ضد افسردگی است، گلاب اصل عزت نفس، اعتماد، امید و قدرت ذهنی را تقویت و به طور موثری به افسردگی و اضطراب مبارزه می کند.
  • گلاب اصل ضد عفونی کننده است، برای درمان زخم ها و جلوگیری از چرکی و عفونی شدن آن از گلاب استفاده کنید.
  • گلاب ضد ویروس است، گلاب مانع از ورود ویروس های متفاوت به بدن می شود.
  • منقبض کننده لثه ها است.
  • ریشه مو و پوست را تقویت می کند.
  • ماهیچه ها، روده ها و رگ های خونی را منقبض می کند تا مانع افتادن دندان، ریزش مو، چروک شدن پوست و از بین رفتن استحکام روده ها، ماهیچه های ناحیه شکم و اندام شود.
  • علاوه بر آن انقباض رگ های خونی مانع از خونریزی بر اثر زخم و خراش می شود.
در مورد خواص گلاب و گشنیز بیشتر بدانیم

در مورد خواص گلاب و گشنیز بیشتر بدانیم

گلاب اصل با باکتری مبارزه می کند. در درمان اسهال، وبا، حصبه، مسمومیت غذایی و بیماری های دیگری که بر اثر باکتریایی داخلی مانند روده، معده، مجرای ادراری، عفونت های خارجی روی پوست، گوش و چشم نیز موثر است. در رفع لکه های پوست موثر است. با خارج و خنثی کردن سموم خون را تصفیه می کند و در نتیجه از ناراحتی پوستی در امان هستیم. بی نظمی و دردهای قاعدگی را برطرف می کند.  سرعت لخته شدن خون را افزایش می دهد و برای افرادی که پس از آسیب دیدن به خونریزی داخلی و خارجی دچار می شوند مفید است.

خواص گشنیز

گشنیز گیاهی است یک ساله و علفی به رنگ سبز که ارتفاع آن تا هشتاد سانتیمتر نیز می رسد. قسمت مورد استفاده گیاه ساقه، برگ و میوه آن است. بوی تازه آن مطبوع نیست و تقریبا بدبو است. ولی بر اثر خشک شدن خوشبو می شود. گشنیز گیاه بومی جنوب اروپا و منطقه مدیترانه است و در بیشتر نقاط ایران نیزمی روید.

بقراط برای درمان بیماری های مختلف از این گیاه استفاده می کرد، در قرون وسطی ضعف جنسی را با گشنیز درمان می کردند. در برگ های خشک گشنیز مقدار زیادی ویتامین آ و ث یافت می شود. تخم گشنیز را پودر و به نسبت مساوی با شکر و یا عسل مخلوط کنید برای تقویت بدن بسیار مفید است. معده را تقویت می کند و نفخ و گاز معده را از بین می برد. خوردن تخم گشنیز با غذا به هضم غذا کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  خواص درمانی گشنیز و تخم آن

 

دیگر خواص گشنیز که باید بدانید!

ادرار آور و قاعده آور است. برای برطرف کردن تشنج و بیماری صرع مفید است. کرم های معده  و روده را از بین می برد. کسانی که با عجله غذا می خورند و مقداری هوا را با غذا به داخل معده می فرستند باید حتما با غذا مقداری تخم گشنیز بخورند. همچنین این عمل از ترش شدن غذا جلوگیری می کند. برای درمان تب تیفویید و تب های نوبه ای مفید است.

خاصیت ضد باکتری دارد و بیماری های عفونی روده را برطرف می کند. جوشانده گشنیز خواب آور است و برای نرم کردن سینه مفید است. برای تسکین دندان درد و برطرف کردن جوش هایی که در دهان می زند تخم گشنیز را بجویید. جویدن تخم گشنیز بوی مواد الکلی را از بین می برد. تقویت کننده قلب است. حالت تهوع، تشنگی و دل درد را با مصرف ساقه و برگ گشنیز رفع کنید. برای برطرف کردن بوی بد دهان و تنفس بدبو، سوپ گشنیز بخورید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب اصل کاشان با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده، برطرف کننده جوش های صورت، رفع ورم التهابی لثه و دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0