دمنوش پوست انار و 4 خاصیت استفاده از آن

5558 بازدید
08 آذر 97
بهاره

طرز تهیه دمنوش (چای) پوست انار و خواص آن

انار جز میوه هایی است که با دانه های آبدار، شیرین و قرمزش طرفداران زیادی دارد. انار به اندازه کافی مفید است، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. اما آیا می دانید که پوست انار نیز برای سلامتی بدن مفید است و دارای مزایای فراوان است؟ در ادامه شما را با طرز تهیه دمنوش پوست انار  و خواص آن آشنا خواهیم کرد.

 

طرز تهیه دمنوش (چای) پوست انار و خواص آن

طرز تهیه دمنوش (چای) پوست انار و خواص آن

 

دمنوش (چای) تهیه شده از پوست انار بسیار خوشمزه و مفید است پوست انار به دلیل فراوانی آنتی اکسیدان های مهم، از بیماری های مختلف چون بیماری های قلبی، انواع سرطان ها جلوگیری کرده و اثرات منفی افزایش سن بر روی پوست را نیز کاهش می دهد.

فواید پوست انار

در کنار فواید دانه های انار، بسیاری از عناصر مهم نیز در پوست انار وجود دارد. در پوست انار، برخی از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی وجود دارد که همانند آن نیز در دانه های انار یافت می شود. برای مثال یک گرم دانه انار حاوی 24 میلی گرم فنول است، در حالی که در یک گرم پوست انار حدود 250 میلی گرم فنول وجود دارد. همچنین، در پوست انار، فلاونوئید (Flavonoid) بیشتری نسبت به دانه های انار یافت می شود. مقدار ویتامین ث در پوست و دانه های انار تقریبا برابر است.

تهیه پودر پوست انار

هر گاه که انار را استفاده می کنید پوست آن را پاک کرده، در ظرفی گذاشته و داخل فریزر قرار دهید. به این ترتیب زمانی که تعداد پوست های انباشته شده افزایش پیدا کرد، آن ها را از فریز خارج کرده و زیر نور خورشید خشک کنید. البته اگر دستگاه میوه خشک کن داشته باشید، روند خشک کردن پوست های انار بسیار آسان تر و سریع تر پیش می رود. وقتی این پوست ها کاملا خشک شدند، آن ها را به قطعات کوچک تقسیم کرده و با دستگاه مخلوط کن آسیاب و پودر کنید. سپس پوست انار آسیاب شده را در ظروف دردار و دور از هوا نگه داری کنید.

طرز تهیه دمنوش پوست انار

برای تهیه دمنوش خوشمزه پوست انار، یک فنجان آب را بجوشانید. حال یک قاشق چای خوری از پودر پوست انار را به آب داغ اضافه کنید و اجازه دهید پودر برای مدتی در آب دم بکشد. بعد از مدتی دمنوش را صاف کنید. برای خوش طعم شدن دمنوش، کمی آب لیمو تازه و عسل طبیعی نیز اضافه کنید. حال دمنوش خوشمزه و سالم پوست انار آماده است.

 

همچنین بخوانید: دمنوش های گیاهی بهترین گزینه درمانی

 

فواید دمنوش (چای) پوست انار

برای عملکرد هضم غذا مفید است

این چای با توجه به آنتی اکسیدان های زیادی که در پوست انار وجود دارد، مفید است و بدن را از بسیاری از بیماری های جدی محافظت می کند. نوشیدن این دمنوش به عملکرد هضم غذا کمک می کند. همچنین این دمنوش برای درمان اسهال بسیار موثر واقع می شود.

از بیماری های قلبی جلوگیری می کند

با توجه به حضور فلاونوئیدها، فنول ها و بسیاری از انواع آنتی اکسیدان ها، نوشیدن این دمنوش، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. نوشیدن این چای فشار خون را کنترل می کند و سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد. بنابراین، این دمنوش برای قلب بسیار مفید است. همچنین، نوشیدن این دمنوش به تسکین درد و ضعف استخوان ها کمک می کند.

برای پوست و رفع چین و چروک مفید است

این دمنوش، به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها، اثرات منفی افزایش سن بر روی پوست را کاهش می دهد. در واقع، این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را که باعث ایجاد چین و چروک و سیاهی دور چشم می شود، خنثی می کنند.

از انواع سرطان ها پیشگیری می کند

در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که عناصر زیادی در پوست انار وجود دارد که خطر ابتلا به سرطان در بدن را کاهش می دهد. که مهمترین آن پیشگیری از سرطان پوست است. بنابراین، نوشیدن این دمنوش حداقل یک بار در روز می تواند شما را از بیماری های جدی مانند سرطان نجات دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پوست انار را با خواص متعادل کردن PH پوست، جلوگیری از خونریزی شدید در دوران قاعدگی، درمان هموروئید (بواسیر)، درمان و پیشگیری از ریزش مو و شوره سر، درمان گلو درد و سرفه، رفع چین و چروک پوست، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

10
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    15 آبان 1402

    واقعا درست حسابی مطرح کردید ممنون از زحمات شما

  2. ناشناس
    2 آبان 1401

    سپاس ،مطالب بسار مفیدی بودند.

    • عطارک
      7 آبان 1401

      درود بر شما

      از لطف و توجه شما سپاسگزاریم

      شاد و پیروز باشید????

  3. ناشناس
    29 مهر 1401

    مطالب مفیدمیباشد سپاس

    • عطارک
      1 آبان 1401

      درود بر شما

      از لطف و توجه شما سپاسگزاریم

      شاد و پیروز باشید????

    • فاطمه
      18 آبان 1402

      سلام و درود
      سوالم اینه که وقتی میخوایم پوست انار خشک کنیم اون سفیداش که لابلای دونه ها هم هست و به پوست چسبیده هم شاملش میشه یا فقط پوست قرمز منظورتونه؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

      • عطارک
        18 آبان 1402

        عرض ادب و احترام

        بله شامل پره های وسط انار هم می شود

    • مط
      14 دی 1402

      مطالب مفید بود، ممنون

  4. donya
    19 آذر 1399

    مطالب خیلی خوبی بود واقعا ممنون

    • parsa
      22 آبان 1402

      درود و احترام
      ممنون میشم بفرمایید بهترین زمان مصرف چه موقعی هست

      ناشتا یا بعد از صبحانه یا عصر یا قبل از خواب لطفا راهنمایی کنید

0