topNotif

ذخیره اطلاعات در مغز

2101 بازدید
25 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

نحوه ذخیره اطلاعات در مغز :

افراد متوسط تنها ده تا دوازده درصد ظرفیت مغز را مصرف می کنند، ولی با تمام تفاسیر هنوز معلوم نشده است که مغز انسان چگونه خاطرات را در خود حفظ و بایگانی می کند. هر قسمتی از خاطرات در یک قسمت از سلول های مغز متمرکز شده مثل یک سیم جریان برق خاطرات را از خود عبور می دهند. مغز انسانی از سی تا شصت دقیقه اول که حادثه و خاطره ای را ضبط کرد، آن را در سلول های خود حفظ می کند به همین جهت هم هست موقعی که ضربه ای به مغز وارد می شود انسان دچار حالت فراموشی و نسیان گشته و ممکن است گذشته خود را فراموش کند. شماره خاطراتی که مغز در سلول های خود جای می دهد و انباشته و انبار می کند از تعداد سلول های مغز بیشتر است.

یادآوری خاطرات :

یکی از کارشناسان معروف مغز عقیده دارد که از تعداد این قبیل خاطرات قبلی، یک مرد هفتاد ساله ممکن است از پانزده تریلیون متجاوز نماید، زیرا اندوخته و بایگانی شده و انبار و خزینه هفتاد سال خاطرات فراموش نشدنی است که اگر از طفولیت و جوانی و هر موضوع که صحبت به میان آید، فوری مانند کلید برق که تا زده شد، روشنی در لامپ ایجاد خواهد شد، همین قسم تا صحبتی شود دستگاه مغز کار خود را اتوماتیک انجام داده و موضوع خاطره را به نظر می آورد و شخص هفتاد ساله صحبت از پنجاه سال قبل را می نماید و عین آن منظره ها به نظرش مجسم است.

ممکن است خیلی ها فکر کنند که ساختمان و سیستم و مغز اشخاص با هوش با سایر افراد و طبقه ی دیگر فرق دارد، در حالی که چنین چیزی محال است، ولی بدیهی است که اگر مغز دارای سلول های سالم باشد، جریان خون و اکسیژن و گلوکز در آن به شکل بهتر و سریع تری جریان پیدا کرده و نیرو و قدرت بیشتری برای کار و فعالیت به آن خواهد بخشید.

drink attarak photoتقویت مغز :

در این جاست که باید متذکر شد که بشر اگر می خواهد دستگاه مغزش خوبتر کار کند از آشامیدن مایعات و آب آلوده و چای و مخصوصا مشروبات الکلی و قرص های خواب آور و داروهای مخدره و ترکیبات شیمیایی خودداری نماید. فقط آب خالص و آب مایعات طبیعی.

جالب است بدانیم :

مغز تمام افراد از حیث ساختمان و شکل همه یکسانند. ولی طرز بهره برداری و استفاده از مغز بسیار مهم است، مثلا ثابت شده و تجربه هم به ما آموخته که یک فرد عادی اگر مغز خود را خوب و از راه صحیح به کار اندازد از یک آدم نابغه بهتر می تواند غامض ترین مسائل مشکل را حل و فسخ نماید. انسان از روز خلقت تا آخرین دقیقه مرگ، تمام قسمت های مغز خود را سالم و دست نخورده دارد، مگر اینکه دچار بیماری های مخصوص جمجمه و مغز گردد.

پیرمردان و پیر زنان که دچار نسیان و فراموشی می گردند، داروها و درمان های نادرست دلیل بر آن است، و این حوادث در اثر خود مغز نمی باشد. بیماری های دیگری که انسان را گرفتار می کنند، از قبیل ضعف عمومی و کمی ویتامین های لازم و ضعف دستگاه گوارش و سایر امراض به تدریج که روی هم انباشته شد به سیستم مغز و عملیات آن لطمه می زند، یعنی اگر در اثر نامنظم بودن گردش خون مواد شیمیایی ضروری درست به مغز نرسد این دستگاه خود به خود دچار رخوت یا (رکود) و ضعف می شود که نتیجه و حاصل این ضعف و ناتوانی همان نسیان و فراموش کاری می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر خوراکی را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0