topNotif

راه های تقویت حافظه

2502 بازدید
03 مرداد 97
سمانه

با راه های تقویت حافظه آشنا شوید

ویتامین گروه ب، تیامین یا ب 1 و ریبوفلاوین یا ب 2 از آن دسته ویتامین هایی هستند که حتی کاهش خفیف آن ها در بدن می تواند منجر به ضعف حافظه و بروز فراموشی های لکه ای گردد. اختلال تفکر و احساس مبهم ناخوشی و افسردگی نیز به همراه کمبود تیامین شایع است و این حالات نیز به بروز فراموشی و اختلال توانایی های ذهنی دامن می زند. اما جای نگرانی نیست، فقط با مقادیر اندکی از این ویتامین ها شما می توانید سلامت حافظه خود را حفظ کنید و از بروز فراموشی و اختلال یادگیری پیشگیری نمایید. کمبود ویتامین ب 3 یا نیاسین و ب 9 یا فولیک اسید نیز به نحوی با اختلال حافظه در ارتباط است و برای حافظه ای سالم به این ویتامین های ب نیز نیازمندید.

آنتی اکسیدان های مهم در درمان فراموشی

آنتی اکسیدان ها همانطور که از نامشان پیداست از اکسید شدن یا زنگ زدن سلول های شما جلوگیری می کنند. البته این زنگ زدن با آنچه در ذهن شماست بسیار متفاوت است، اما نقش تخریبی عمیق و شدیدی در بدن ما دارد. سرطانی شدن سلول ها، تخریب سلول های قلبی و بروز بیماری های قلبی عروقی، تخریب سلول های مغزی و بروز اختلالاتی مانند کاهش حافظه و … از عوارض زنگ زدن سلول های ماست.

راه های تقویت حافظه

راه های تقویت حافظه

آنتی اکسیدان های معروفی مانند ویتامین ای و سلنیوم و ویتامین آ در این گروه قرار دارند، همه این مواد و همه خوراکی های حاوی این مواد در تقویت حافظه و رفع فراموشی موثرند. ویتامین ای را به وفور در دانه های روغنی مثل تخمه آفتابگردان و سویا و … در جوانه ی گندم جستجو کنید. ویتامین آ را در همه ی سبزی ها و میوه های تازه خصوصا مرکبات بیابید و سلنیوم را با غذاهای دریایی و غلات کامل به سلول های مغزی خود برسانید.

کوکیوتن نیز در سویا و روغن های نباتی و گوشت ها موجود است و با مصرف متعادل آن ها به بدن وارد می شود، زیر ساختاری روغنی شبیه ویتامین ک دارد و همیشه با چربی ها جا به جا می شود.

فقر آهن و روی فراموشی می آورد !

در یک تحقیق به یک گروه از زنان 18 تا 40 ساله که به کمبود آهن و روی گرفتار بودند به مدت هشت هفته سی میلی گرم روی و سی میلی گرم آهن دادند. آزمایشات نهایی نشان داد که حافظه کوتاه مدت زنانی که این درمان را دریافت کرده بودند 15 تا 20 درصد بهبود یافت. افرادی که مکمل های آهن را مصرف می کردند، در این تحقیق حافظه لغوی کوتاه مدت بهتری داشتند و کسانی که آهن و روی را به همراه هم استفاده می کردند، حافظه ی بنیادی و یادآوری تصاویر آن ها نیز بهتر شده بود.

تحصیل کردگانی که همیشه به قوای فکری خود نیازمندند و کسانی که یادگیری و حافظه جز جدانشدنی زندگی آن ها است به این نکته دقت داشته باشند، که آهن و روی رژیم غذایی خود را کنترل کنند و در صورت شک به کمبود خونی این دو ماده ی معدنی با انجام آزمایش و مشورت پزشک به درمان صحیح و جبران کمبود پیش آمده بپردازند. منابع خوب آهن عبارتند از گوشت ها، غذاهای دریایی، سویا، تخمه کدو و سیب زمینی و منابع خوب روی غلات کامل، جوانه گندم، گوشت ها و غذاهای دریایی می باشد، فقط مراقب باشید که نیم ساعت قبل و دو ساعت بعد از مصرف منبع حیوانی آهن از خوردن چای خودداری کنید.

 

همچنین بخوانید: زالزالک و خواص مفید آن

 

از چین تا درخت زالزالک

درخت معبد یک گیاه غیر بومی و تخصصی است که اختصاص برای درمان فراموشی های سالمندی و خصوصا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که اصالتا چینی است و نام آن جینکوبیلوبا می باشد فقط با تجویز پزشک و در موارد خاص مصرف می شود. این گیاه چینی شباهت ساختاری زیادی به زالزالک دارد، پس شما می توانید به سراغ زالزالک بروید و تا آنجا که می توانید بخورید. زالزالک بدون آنکه به تجویز پزشک نیازی داشته باشد، در همه میوه فروشی ها یافت می شود و تا دلتان بخواهد برای فراموشی مفید است. زالزالک تحریک کننده جریان گردش خون خصوصا گردش خون مغزی است.

جینسینگ گیاه ضد فراموشی

جنسینگ هم یک گیاه چینی است که در طب چینی جایگاه بلندی دارد، البته امروزه به راحتی به صورت قرص گیاهی در همه ی داروخانه های ما پیدا می شود. مصرف دو تا سه بار در روز این قرص برای تقویت حافظه و افزایش قوای فکری موثر است. در صورت بالا بودن فشار خون از این گیاه با احتیاط مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بابونه را با خواص ضد امراض عصبی، رفع سردرد و کمردردهای عصبی، رفع ورم روده و اختلالات یائسگی، رفع قاعدگی های دردناک، مقوی معده، روشن و شفاف کننده مو، درمان سرفه کودکان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0