topNotif

9 راهکار ساده خانگی برای رهایی یافتن از ترک های پوستی

2532 بازدید
12 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 10 اسفند 1400

9 راهکار ساده خانگی برای رهایی یافتن از ترک های پوستی

اولا کاهش رطوبت پوست در فصل پاییز و زمستان موجب تحریک و خشکی پوست می شود، ثانیا چربی که عامل نرمی و لطافت پوست است با افزایش سن در بدن به طور طبیعی کمتر ساخته می شود. اما عادات بد، بی توجهی به دست ها، عدم تشخیص پوست خوب از بد، دست به دست هم می دهند تا جان شما را به لب برسانند. حال برای تسکین این دست های آسیب دیده کارشناسان توصیه هایی یه شرح زیر می دهند؛

دوری جستن از آب

آب را باید مانند یک اسید روی پوست دانست، زیرا آب بدترین عامل برای ترک های پوست است. شستن مکرر باعث از بین رفتن لایه چربی طبیعی و در نتیجه تبخیر رطوبت پوست و خشکی پوست می گردد. هنگامی که مجبور به شستن مکرر دست ها هستید حتی الامکان از شستن پشت دست ها اجتناب کنید و فقط به شستن کف دست اکتفا کنید.

 

9 راهکار ساده خانگی برای رهایی یافتن از ترک های پوستی

9 راهکار ساده خانگی برای رهایی یافتن از ترک های پوستی

از حوله استفاده کنید

اگر مجبورید از دستگاه خشک کن به جای حوله در اماکن عمومی استفاده کنید، با خود حوله جیبی همراه داشته باشید. چون هوای داغ خشک کن با ترک خوردن دست ها رابطه مستقیم دارد. با این حال در صورت اجبار، دست ها را با فاصله از خشک کن به طور کامل خشک کنید.

فرو بردن دست ها در آب

گاهی می توان دست ها را بیست دقیقه برای درمان در مخلوط نیم لیتر آب گرم و چهار پیمانه درب بطری روغن های حمام فرو برده تا چربی از دست رفته در طول کارهای روزانه به پوست باز گردد. با این کار می توان ترک دست ها را از بین برد.

استفاده از روغن لیمو

جهت درمان و نرمی دست های ترک خورده، چند قطره گلیسیرین را با چند قطره روغن لیمو مخلوط کرده، قبل از خواب مقداری از این مخلوط را به دست ها بمالید و ماساژ دهید. بهتر است یک لایه نازک از این روغن را به دست ها زده، بمالید تا جذب شود، دوباره مقدار کمی روغن به دست ها بمالید. عملکرد دو لایه نازک از محلول ها یا روغن ها خیلی بهتر از یک لایه ضخیم آن است.

 

رهایی یافتن از ترک های پوستی

رهایی یافتن از ترک های پوستی

پوشیدن دستکش

هنگام انجام کارهای خشک روزانه، بهتر است از یک دستکش نخی که مانع از تنفس پوست نمی شود، استفاده کنید تا رطوبت اضافی و عرق دست ها را جذب کرده و از تحریک پوست جلوگیری کند. هنگام کارهای مرطوب، دستکش نخی را به همراه دستکش پلاستیکی استفاده کنید و بعد از اتمام کار دستکش نخی را حتما خشک کنید.

گذاشتن دست ها در آرد جوی دو سر

به منظور جدا کردن لایه سطحی پوست_ متشکل از سلول های مرده_ از روی دست، یک فنجان جوی دو سر نپخته را در آسیاب بریزید تا به صورت آرد در آید. دست ها را با آرد مالش دهید و به آرامی پوست های مرده و خشک را از سطح پوست جدا کنید و بعد از شستشو، در دو مرحله کرم بزنید.

 

همچنین بخوانید:  از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر

 

پیشگیری بهتر از درمان

پیشگیری از ترک خوردن دست ها همواره سهل تر از درمان آن هاست. به روش های زیر می توان از بروز ترک دست پیشگیری کرد؛

مرطوب کردن هوا

رطوبت پوست همواره از سطوح زیرین به سطوح خارجی آن می آید. اگر در هوا رطوبت کافی وجود داشته باشد، این رطوبت کمتر به سطح خواهد آمد، بنابراین استفاده از یک دستگاه مرطوب کننده هوا در خانه مفید است.

مرطوب کردن پوست

صبح ها که صورت خود را با محلول ها یا روغن ها  مرطوب می کنید، مقداری هم به دست هایتان بمالید. شب ها هم همین کار را تکرار کنید و شب روی آن دستکش نخی بپوشد و بخوابید، به علاوه بهتر است بعد از شستن دست ها نیز از مرطوب کننده استفاده کنید. با این کار پوست، نرمی خود را حفظ می کند و ترک نمی خورد.

حفاظت از دست ها

در زمستان هرگز بدون دستکش از خانه خارج نشوید. قبل از پوشیدن دستکش، دست را با یک مرطوب کننده پوشش دهید و دستکش بپوشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن بادام تلخ را با خواص ضد ویروس، آنتی باکتریال و میکروب کش، ضد قارچ، پیشگیری و فرونشاندن تب، ضد تشنج، کاهش گرفتگی عضلات، دیوریتیک یا ادرار آور، درمان تنگی نفس‌ و آسم، درمان یبوست، رفع سرفه، درمان ورم ریه و درد کلیه، مسکن دردهای عصبی، درمان سردردهای یکطرفه و دردهای روماتیسمی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0