زنجبیل ادویه پر خاصیت برای فصل پاییز و زمستان از نگاه طب سنتی

3108 بازدید
21 آذر 97
بهاره
,

زنجبیل ادویه پر خاصیت برای فصل زمستان : با شروع فصل زیبای زمستان و سرما برخی از مشکلات بیماری به وجود می آید. در این فصل، مشکل سرماخوردگی و بیماری های ویروسی بسیار شایع است. علاوه بر این، این فصل برای افراد سالخورده بسیار دشوار است. درست است که طبیعت برای سلامتی بدن مشکلاتی ایجاد می کند اما، همین طبیعت به ما چیزهای زیادی ارائه می دهد که می توان با آن مشکلات را حل کنیم.

زنجبیل ادویه پر خاصیت برای فصل پاییز و زمستان از نگاه طب سنتی

زنجبیل ادویه پر خاصیت برای فصل پاییز و زمستان از نگاه طب سنتی

زنجبیل معجزه طبیعت

یکی از این چیزهای طبیعی، زنجبیل است. شاید از والدین یا مادربزرگ های خود شنیده باشید که یک فنجان چای زنجبیل در درمان بسیاری از بیماری ها معجزه می کند. زنجبیل، چه در طب سنتی و چه بر اساس علم روز، یک دارو برای درمان بسیاری از مشکلات بدن، به ویژه بیماری های مرتبط با فصل زمستان و سرما شناخته شده است. انواع مختلف بیماری های فیزیکی که در فصل زمستان اتفاق می افتد را می توان تنها با مصرف زنجبیل درمان کرد. با این حال در اینجا ما به شما توصیه نمی کنیم که زنجبیل بخورید. در عوض به شما توصیه می کنیم که از چای زنجبیل استفاده کنید. هر روز صبح و عصر می توانید دمنوش (چای) زنجبیل را به عنوان دارو مصرف کنید.

خواص دمنوش (چای) زنجبیل

سرشار از مواد مغذی است

زنجبیل به عنوان یک دارو در بیشتر طب های سنتی دنیا شناخته شده است. بسیاری از تحقیقات علمی نیز این موضوع را تایید می کنند. زنجبیل حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای بدن می باشد. زنجبیل تازه 81٪ آب، 5.2٪ پروتئین، 1٪ چربی، 5.2٪ فیبر و 13٪ کربوهیدرات است. زنجبیل حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله آهن، کلسیم، ید، کلر و ویتامین است. زنجبیل نیز یک ضد ویروسی قوی است.

سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

زنجبیل برای خواص ضد التهابی شناخته شده است و یک تقویت کننده ایمنی خوب برای بدن محسوب می شود. اگر در فصل زمستان دچار ضعف می شوید و خطر ابتلا به بیماری ها در شما افزایش پیدا می کند، در چنین شرایطی، نوشیدن چای زنجبیل برای کاهش ضعف جسمانی بدن بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید: دمنوش سیر و زنجبیل و نحوه تهیه و مصرف آن برای پاکسازی بدن

 

از عفونت جلوگیری می کند

زنجبیل به علت خواص ضد باکتریایی بسیار قدرتمندی برای مبارزه با عفونت شناخته شده است. دمنوش زنجبیل، بدن را در برابر بیماری های عفونی محافظت می کند.

افزایش دهنده طبیعی دمای بدن است

زنجبیل یک درمان خانگی معمول برای افزایش دمای بدن است. طبیعت زنجبیل، خیلی گرم و کمی خشک است. به همین دلیل برای فصل سرما بسیار مناسب است. علاوه بر این، می توان چای زنجبیل را با بسیاری از ادویه جات و طعم دهنده های دارویی دیگر مانند هل، دارچین، لیمو، و غیره ترکیب کرد. این مواد همراه با زنجبیل، خواص مبارزه با سرما را بالا می برند.

سبب افزایش اشتها می شود

در طول زمستان، اغلب افراد از فقدان اشتها رنج می برند که این امر موجب تضعیف بدن می شود. چای زنجبیل در درمان بی اشتهایی بسیار سودمند است. جهت افزایش این خاصیت، می توانید به چای زنجبیل، آب لیمو، نمک سیاه و سفید اضافه کنید تا اشتهای شما چند برابر شود.

برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا سودمند است

زنجبیل برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است. زنجبیل به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی جهت درمان سرفه و گلو درد نیز موثر است. برای از بین بردن سرماخوردگی و عفونت های ناشی از آن به چای زنجبیل کمی عسل اضافه کنید. نوشیدن این دمنوش بر طرف کننده سرفه و التهاب سینه مفید است.

سایر فواید دمنوش (چای) زنجبیل

از آنجایی که زنجبیل خواص ضد التهابی دارد، برای تسکین درد و التهاب های مفاصل موثر است. نوشیدن دمنوش (چای) زنجبیل می تواند مشکلات معده، سوزش معده، تهوع یا استفراغ را بر طرف کند. جهت تنظیم دوران قاعدگی استفاده می شود. همچنین، دارای خواصی چون ضد سرطان، بادشکن، محرک قلب، افزایش حافظه، ضد انعقاد و لخته شدن خون است.

روش تهیه دمنوش زنجبیل

برای تهیه دمنوش زنجبیل می توان از زنجبیل تازه، پودر خشک شده و عرق آن استفاده کرد. برای تهیه این دمنوش، یک تکه از زنجبیل تازه یا پودر خشک شده آن را به یک لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد. سپس با کمی لیمو و عسل میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر زنجبیل را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0