topNotif

سوزش کف پا (علل و راه های درمان آن)

2279 بازدید
07 بهمن 97
بهاره
,

 علل و راه های درمان سوزش کف پا

امروزه سوزش پاها یکی مشکلات شایع جوامع امروزی است. این مشکل می تواند برای هر فردی، چه زن و چه مرد، در هر سنی اتفاق بیفتد. احساس سوزش می تواند از یک مشکل عصبی یا نشانه یک بیماری مزمن باشد. درمان سوزش پا بستگی به علل اساسی دارد و برای تشخیص و درمان مناسب باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید. اما، این مشکل را می توانید با اتخاذ چند مرحله ساده کاهش دهید. امروز ما به شما چند روش بسیار خوب برای رها شدن از سوزش پاها ارائه می دهیم. بنابراین، در این مقاله علل و راه های درمان سوزش کف پا را بررسی خواهیم کرد.

 

سوزش کف پا (علل و راه های درمان آن)

سوزش کف پا (علل و راه های درمان آن)

 

علت سوزش کف پا چیست؟

اصلی ترین علت سوزش در کف پاها به علت آسیب اعصاب پا‌ها، ناشی از از دست دادن یا اختلال در سیستم عصبی است که به این مشکل نوروپاتی می‌گویند. علاوه بر این، این مشکل به علت دیابت، مصرف بیش از حد الکل و مسمومیت با فلزات سنگین (سرب-جیوه- آرسنیک) می باشد. دلایل دیگر سوزش کف پا عبارتند از کمبود ویتامین ب 12، اسید فولیک، کمبود کلسیم، آسیب پای ورزشکاران، ضایعات نخاعی، تنگی کانال نخاع کمری، داروهای شیمی درمانی، ام اس، التهاب عروق خونی، فشار خون بالا، نیش حشرات، کم کاری تیروئید، ادم (ورم بدن)، نارسایی کلیه و بیماری کلیوی مزمن.

راه کارهای ساده برای کاهش و درمان سوزش کف پا

بیشتر درمان‌های سوزش پا‌ها بر روی پیشگیری از آسیب بیشتر عصب و کاهش درد متمرکز هستند. سوزش پاها به جز دو علت اصلی آسیب عصبی و دیابت، به ناگاه شروع شده و بدتر می شود و به کمک آزمایشات مختلف قابل تشخیص هستند. درمان مناسب برای سوزش کف پا، به علت آن بستگی دارد که باید توسط پزشک تشخیص داده شود، اما در این میان می توانید به کمک راهکارهای ساده از شدت این مشکل بکاهید.

آب سرد

یکی از بهترین روش‌های درمان سوزش کف پا آب سرد می‌باشد. برای این کار، پای خود را درون یک تشت پر از آب سرد کنید و بعد از چند دقیقه آن را خارج کنید. پس از یک دقیقه استراحت مجدد این عمل را تکرار کنید. استفاده از آب سرد باعث کاهش سوزش می شود.توجه داشته باشید که پاها نباید برای مدت طولانی درون آب سرد قرار بگیرند.

 

همچنین بخوانید:  مشکلات شایع در پاها و برخی بیماری های پوستی و درمان آن ها

 

روغن خردل

روغن خردل حاوی بسیاری از فواید درمانی است به همین علت، در کاهش سوزش پاها بسیار مفید است. بدین منظور، حدود 2 قاشق روغن خردل را در یک کاسه قرار دهید. سپس، فقط 2 قاشق آب سرد یا 1 قطعه یخ به آن افزوده و با هم مخلوط کنید. حال به کمک دست های خود، کف پایتان را با مخلوط روغن خردل و آب سرد ماساژ دهید. اگر این کار را روزی یک تا دو بار انجام دهید، این مشکل بر طرف خواهد شد.

سرکه سیب

سرکه سیب کمک می کند تا سطح pH بدن را متعادل سازد و همچنین می تواند برای درمان التهاب و سوزش کف پاها استفاده شود. برای استفاده از آن، می توانید وان را پر از آب داغ کنید. سپس، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک مقدار کمی از نمک دریایی یا سنگ نمک به آن اضافه کنید. روزانه دو بار، به مدت 20 دقیقه ، پاهای خود را در آن بگذارید. علاوه بر استعمال خارجی می توانید سرکه سیب به صورت خوراکی مصرف کنید. بدین منظور، یک تا دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب داغ مخلوط کرده و بنوشید. مصرف منظم سرکه سیب نتایج خوبی را به همراه دارد.

زردچوبه

عنصر کورکومین موجود در زردچوبه به بهبود جریان خون و گردش خون در سراسر بدن کمک می کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی موجود در زردچوبه سبب کاهش درد و سوزش پا می شود. برای رفع سوزش کف پا، یک تا دو قاشق چای خوری زردچوبه را با یک لیوان آب ترکیب کنید و آن را میل کنید. بهتر است روزانه دو بار از این مخلوط میل نمایید تا سوزش کف پاها تسکین یابد. علاوه بر این، دو قاشق زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا خمیر شود. سپس، این خمیر را یک یا دو بار در روز بر روی نواحی سوزش قرار دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه سیب را با خواص ضدچاقی، رفع زکام، روماتیسم، شکنندگی های ناخن، اختلال سیستم گوارش، زیادی فشار خون، ضد خونریزی، کمی فشار خون، اختلال بینایی و دید چشم، آسم، سرگیجه، کمبود کلسیم، سنگینی شنوایی، ورم مفاصل، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0