topNotif

علائم سرطان سینه و راه های تشخیص آن

3173 بازدید
01 بهمن 97
سمانه
,,

علائم سرطان سینه و راه های تشخیص آن

علائم سرطان سینه : سرطان سینه پس از سرطان پوست، دومین سرطان شایع در زنان است. هر ساله تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان سینه تشخیص داده و درمان می شوند و تعدادی نیز جان خود را از دست می دهند. خطر ابتلا به سرطان سینه با افزایش سن بیشتر می شود به طوری که حدود سه چهارم زنان بالای 50 سال دچار این بیماری می شوند. اگر سن شما زیر 40 سال است، هر سه سال یکبار و در صورتی که بالای 40 سال سن دارید هر ساله باید توسط پزشک معاینه شوید.

روش ساده برای تشخیص توده سفت در سینه

در این قسمت به یک روش ساده برای تشخیص توده سفت در سینه که می توانید خودتان به راحتی آن را انجام دهید، اشاره می کنیم:

به پشت بخوابید و یک دست خود را زیر سرتان بگذارید این وضعیت موجب می شود تا بافت پستان تا حد ممکن روی قفسه سینه باز شود و در این حالت لمس کردن کلیه بافت و تشخیص توده ها آسان تر و دقیق تر است، سپس سه انگشت وسط دست دیگر را در کنار هم نگه دارید و با نوک انگشتان در سینه به دنبال توده ها بگردید.

برای حرکت در طول پستان پیشنهاد می شود که حرکت خود را از بالا به پایین انتخاب کنید. یعنی ابتدا یک خط فرضی از زیر بغل تا وسط جناغ در نظر بگیرید و بافت پستان را از بالا به پایین در یک مسیر، بررسی کرده و بعد از رسیدن به خط نهایی پایین پستان، خط فرضی را کمی به سمت داخل بدن حرکت دهید و دوباره از بالا شروع کنید. فراموش نکنید که در حین آزمایش باید تمام قسمت های پستان بررسی شود و حتی بهتر است کمی بالا و پایین تر آن را نیز مورد آزمایش قرار دهید، یعنی حد پایین پستان (دنده ها) و بالا ی پستان (استخوان ترقوه در زیر گردن) را در نظر بگیرید. همین مراحل را برای پستان دیگر نیز تکرار کنید. توجه داشته باشید که یک برآمدگی در انحنای پایینی هر پستان طبیعی است.

علائم سرطان سینه و راه های تشخیص آن

علائم سرطان سینه و راه های تشخیص آن

پس از پایان بررسی هر دو پستان، روبه روی آینه بایستید و کف دست هایتان را به آرامی روی باسن فشار دهید. این شیوه ایستادن موجب کشیده شدن عضلات سینه شده و در نتیجه باعث بهتر دیده شدن سینه ها می شود؛ حال با نگاه کردن به آن ها می توانید هر تغییری در اندازه و شکل یا وجود لکه های روی آن را ببینید.

علایم سرطان سینه

  1. بزرگ بودن غیرعادی یکی از پستان ها
  2. توده قابل لمس در پستان و گاهی درد پستان
  3. فرورفتگی نوک پستان به داخل
  4. ترشح شفاف یا خونی از نوک پستان
  5. دیر آغاز شدن یائسگی (بعد از 52 سالگی)
  6. ورم پستان و زخم نوک پستان یا پوسته پوسته شدن نوک پستان.

علل سرطان سینه

اگر سرطان سینه بدخیم باشد مصرف خوراکی ها و داروهای گیاهی تاثیری در درمان نخواهد داشت ولی اگر سرطان خوش خیم باشد مصرف آن ها می تواند به بهبود بیمار کمک کند. از جمله علایم ایجاد سرطان سینه عبارتند از: شیر ندادن مادر به کودک، تغییرات قند خون در دوران بارداری، قرار گرفتن در برابر تابش اشعه ماوراءبنفش خورشید، سیگار کشیدن، کمبود کلسیم، ازدواج دیرهنگام، مصرف چربی های حیوانی و گوشت پرچرب، استرس، سرطان تخمدان یا رحم، بچه دار نشدن یا دیر بچه دار شدن (بارداری پس از 30 سالگی)، سقط جنین و قرص های جلوگیری از بارداری.

درمان خوراکی

زردچوبه، گیلاس، قارچ، انواع کلم، لوبیا چیتی، گوجه فرنگی، نخود، سویا، ماهی های پرچرب، روغن دانه کتان، تره، سیر، پیاز، شیر شتر، روغن ذرت، روغن هسته انگور، روغن زیتون، شلیل، انار، سیب قرمز با پوست، غلات، سمنو، گندم، توت فرنگی، شلغم، هویج و انگور.

 

همچنین بخوانید:  درمان سرطان سینه با گیاهان دارویی

 

درمان با گیاهان دارویی

  1. 50 گرم گزنه را با 20 گرم بومادران و 10 گرم گل همیشه بهار در یک لیتر آب دم کرده و روزانه یک لیوان بنوشید.
  2. 100 گرم بنفشه معطر را با یک لیتر آب دم کرده و روزانه دو لیوان بنوشید.
  3. یک قاشق غذاخوری قره قاط را با یک لیوان آب دم کرده و میل کنید.
  4. 20 گرم گل گاوزبان را با 10 گرم رازیانه و 50 گرم بولاغ اوتی و یک لیتر آب جوش مخلوط کرده و دم کنید. سپس روزانه دو لیوان از آن میل نمایید.
  5. صبح ها یک استکان آب ترب سیاه را با کمی عسل مخلوط کرده و بنوشید.
  6. یک قاشق مرباخوری ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش حل کرده و میل کنید.

نکته

وزنتان را در حد مناسب حفظ کنید؛ انجام ورزش هایی مثل شنا، دویدن و… برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه مفید است.

موارد پرهیز

از مصرف بیش از حد گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای سبز، گوشت کباب شده، پوست مرغ، پوست ماهی، شیر پرچرب، قند و شیرینی جات بیش از حد خودداری کنید و همچنین از مصرف الکل و سیگار نیز پرهیز کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه قاصدک را با خواص  کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت کبد، تنظیم فشار خون بالا، ضد سرطان، کمک به کنترل دیابت، ضد التهاب، بهبود سلامت پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان، جلوگیری از پوکی استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0