topNotif

علایم اولیه سرطان خون را بشناسید

2153 بازدید
08 بهمن 97
بهاره
,

علایم اولیه سرطان خون را بشناسید

سرطان یک بیماری جدی و خطرناک است که امروزه بسیاری از افراد با این بیماری درگیر هستند. برخی از انواع سرطان تمایل به تهاجم به سلول های خونی دارند. این نوع سرطان ها خطرناک تر هستند زیرا خون در کل بدن در جریان است. این نوع سرطان که به سرطان خون یا لوسمی (لوکمیا) شناخته می شوند، گروهی از انواع سرطان هستند که  باعث شکل‌گیری تعداد زیادی گلبول سفید غیرطبیعی می‌گردد. هر سال چندین هزار نفر به دلیل سرطان خون می میرند. معمولا علایم سرطان خون بسیار آرام ظاهر می شود، بنابراین شناسایی آن در مراحل اولیه دشوار است. مردم معتقدند که درمان سرطان خون امکان پذیر نیست، اما اگر علایم این بیماری به موقع شناسایی شود، درمان سرطان ممکن است. بنابراین، بهتر است که علایم اولیه سرطان خون را بشناسید.

 

علایم اولیه سرطان خون را بشناسید

علایم اولیه سرطان خون را بشناسید

 

علت بیماری سرطان خون چیست؟

سرطان خون نسبت به سایر سرطان ها خطرناک تر است چرا که کل بدن را درگیر می کند. در این بیماری، سلول های سرطانی شروع به دخالت در روند تولید خون بدن می کنند و با حمله به خون و همچنین مغز استخوان، باعث افزایش تولید گلبول های سفید غیر طبیعی و ناقص می شوند. به طور کلی عامل اصلی بیماری سرطان خون شناخته شده نیست. بیشتر محققین بر این باورند که عامل اصلی ژنتیک است. البته بعضی عوامل محیطی و شیوه زندگی افراد نیز می تواند بر ایجاد این بیماری تاثیر بگذارند. در این میان گروهی از افراد در معرض خطر بیشتری هستند از جمله:

  • افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیف دارند، در معرض خطر ابتلا به سرطان خون هستند.
  • اگر بدن با یک نوع خاص از عفونت آلوده شود، احتمال ابتلا به سرطان خون وجود دارد.
  • دوز بالای پرتودرمانی و شیمی درمانی، برای درمان هر نوع سرطان دیگر نیز می تواند منجر به سرطان خون شود.
  • عفونت هایی مانند ایدز بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد که می تواند منجر به سرطان خون شود.

علایم اولیه سرطان خون چیست؟

خستگی

در بیشتر موارد سرطان خون بیمار احساس خستگی و ضعف می کند. زیرا، تعداد گلبول های قرمز در خون کاهش می یابد و باعث کم خونی و کاهش انرژی در فرد می شود.

بی اشتهایی

گلبول های سفید خون غیر طبیعی از انباشتگی در کبد جمع آوری می شوند که موجب التهاب و سایر مشکلات معده می شود. این نوع التهاب همچنین می تواند اشتها را کاهش دهد. اگر میزان غذای شما به شدت کاهش یافته است در این مورد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

عفونت

فرد مبتلا به سرطان خون بیشتر در معرض عفونت قرار می گیرد. هنگامی که سلول های سرطانی در بدن رشد می کنند، عفونت در دهان، گلو، پوست، ریه ها و غیره بسیار دیده می شود.

کاهش وزن ناگهانی

افرادی که سرطان دارند، بسیار لاغر و دارای وزن غیرطبیعی هستند. اگر وزن بدن بدون هیچ گونه تلاشی کاهش یابد، می توان آن را به عنوان علایم اولیه سرطان خون شناسایی کرد.

تب

تب یک علامت رایج از سرطان است. در این بیماری، سیستم ایمنی بیمار سرطانی ضعیف است، بنابراین بیماران اغلب تب دارند. علایم تب معمولا در سرطان خون و دیگر سرطان ها یافت می شود.

 

همچنین بخوانید:  چهار گیاه دارویی و ضد سرطان در ایران

 

خونریزی

ساخت غیر طبیعی سلول های سرطانی در بدن از ایجاد سلول های سالم خون مانند پلاکت ها جلوگیری می کند. با توجه به کمبود آن، مشکلات خونریزی در بینی، اختلال در چرخه قاعدگی، خونریزی لثه ها و غیره مشاهده می شود.

درد مفاصل و استخوان ها

مشکلات استخوانی و درد مفاصل فقط می تواند یکی از علایم اولیه سرطان خون باشد. در سرطان خون، سلول های سرطانی به مغز استخوان بیمار حمله می کند و در اثر افزایش تولید سلول، استخوان ها و مفاصل دچار عارضه می شوند.

سر درد

نارضایتی های مداوم از سر درد یا داشتن حملات میگرنی نیز می تواند از علایم اولیه سرطان خون باشد.

اختلالات روانی

تشنج و یا سردرگمی مکرر از هر چیزی می تواند از نشانه های سرطان خون باشد در بسیاری از مواقع، به نظر می رسد بیمار دچار اختلال روانی است. همچنین، سکته مغزی می تواند از علایم این بیماری باشد.

سایر علایم اولیه سرطان خون

احساس تهوع و یا استفراغ ناگهانی، آکنه و مشکلات پوستی، التهاب در فک و التیام زخم در طولانی مدت نیز می تواند از علایم اولیه سرطان خون باشد.

تشخیص بیماری سرطان خون

نزدیک به  ۲۵ درصد از سرطان های خونی با یک معاینه بالینی معمولی و پیش از ظاهر شدن نشانه‌ها بیماری، تشخیص داده می‌شوند. سرطان خون معمولا با یک آزمایش ساده خون قابل شناسایی است. عمدتا بعد از تشخیص سرطان خون آزمایشات بیشتری جهت تعیین نوع سرطان و پیشروی آن انجام می شود. متاسفانه در افکار عمومی سرطان خون جز سرطان های لاعلاج شناخته شده که این، کاملا اشتباه است. اگر در هر نوع سرطان حتی سرطان خون، تشخیص به موقع و قبل از پیشروی زیاد در بدن صورت گیرد، درمان صد در صد امکان پذیر است. افرادی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند بهتر است سالی یک بار مورد معاینه پزشک قرار بگیرند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق افسنتین را با خواص مقوی قلب، تب بر، مدر بول، ضد کرم های لوله ای و بسیار انگل های دیگر، اشتها آور، قابض، اسهال های سرد مزاج، دافع صفرا ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0