topNotif

علایم و درمان تیروئید

2652 بازدید
05 آذر 96
سمانه

با علایم و درمان تیروئید آشنا شویم

شکل ظاهری تیروئید به شکل پروانه است و در جلو و پایین گردن وجود دارد، وظیفه تیروئید ترشح هورمون تیروکسین می باشد که توسط خون به اندام های مختلف بدن می رسد. هر عضو بدن به تیروکسین نیاز دارد و نوسان در میزان آن باعث ایجاد اختلال در اندام می شود.

علایم و درمان تیروئید

علایم و درمان تیروئید

پر کاری تیروئید :

در صورتی که میزان تیروکسین ترشح شده از غده تیروئید بیشتر از میزان استاندارد باشد، نیاز سلول های بدن تامین نشده، عملکرد آنها تحلیل می رود و باعث بروز بیماری های مختلف شده و سلامت فرد به خطر می افتد و به علت زیاد بودن سوخت و ساز در بعضی افراد موجب لاغری می گردد و فرد علی رقم اشتهای زیاد، لاغر است.

درمان تیروئید فقط توسط پزشک متخصص صورت می گیرد و راهکاری که به آن خواهیم پرداخت، تنها موجب ایجاد احساس آرامش، کاهش استرس، تغییر اندازه ی ظاهری تیروئید می شود.

علائم پر کاری تیروئید :

بزرگ شدن تیروئید، ظاهر نامناسب ناحیه گردن، لرزش دست، عرق بیش از حد بدن به خصوص دست ها، تغییر ناگهانی دمای بدن، لاغری علیرغم پرخوری، احساس ضعف و ناتوانی، عصبی بودن و اضطراب داشتن، داشتن افت تحصیلی، منظم نبودن سیکل ماهانه، خونریزی بیش از حد در زمان قاعدگی، کم حوصله شدن، به مشکل برخوردن به هنگام بلند شدن، تغییر شکل و یا افتادن ناخن ها، تحمل نکردن گرما، حساسیت پوست، سختی هنگام بالا رفتن از پله ها با وجود جوان بودن، نامنظمی ضربان قلب، نامنظم بودن نبض، پایین آمدن تمرکز، داشتن اسهال به صورت مداوم.

علایم و درمان تیروئید

علایم و درمان تیروئید

حتی ممکن است در بعضی از افراد مبتلا به تیروئید پرکار بعد از مصرف غذایی، بلافاصله نیاز به تخلیه معده احساس شود و در صورت درمان نشدن به موقع اسهال اسفنکتر مقعد آسیب می بیند و برای درمان این مورد پوست پیاز را دم کنید، همراه با نبات یک ساعت بعد از غذا میل کنید و یا پیاز را رنده کنید و با نبات پخته و بعد از غلیظ شدن، یک ساعت بعد از غذا بخورید.

از دیگر علائم، نازکی بودن تار مو، خشکی مو، ریزش مو در قسمت جلو، رویش موهای زاید، در بعضی افراد احساس درد یا اسپاسم مفاصل، خیره شدن چشم ها، اختلال در مردمک چشم ها، ایجاد پف در پلک یا زیر چشم، به هم خوردن تنظیم خواب، اشتهای کاذب.

 

همچنین بخوانید:  علل، علائم و راه های درمان بیماری هیپرتیروئیدی (پرکاری تیروئید)

 

کم کاری تیروئید :

در صورتی که میزان تیروکسین ترشح شده کمتر از میزان استاندارد شود، باعث بروز بیماری های مختلف و یا چاقی می شود. همچنین، ممکن است فرد علاوه بر چاقی، مشکل دیابت، فشار خون و چربی خون بالا را نیز داشته باشد. چرا که ممکن است سوخت و ساز بدن به نحو شایسته انجام نشود.

تشخیص کم کاری تیروئید :

بیماری های مرتبط با تیروئید ممکن است کودکی تا پیری بروز کنند، در زنان احتمال شدت یافتن در زمان بارداری وجود دارد. علائم کم کاری تیروئید مانند پرکاری تیروئید است و فقط از لحاظ ظاهری متفاوت است، این افراد بیرون زدگی حدقه چشم، پف چشم، لوچی دیده می شود، گردن ظاهر نامناسبی ندارد ولی ممکن است گردن اندکی برجسته باشد.

درمان تیروئید کم کار :

تره تیزک به علت داشتن ید، آهن و فسفر برای کم کاری تیرئید مفید است، ید باعث تنظیم عملکرد تیروئید می شود و حالت افسردگی را از فرد می گیرد.

اگر انار مرتب خورده شود روی هورمون ها و تنظیم آن موثر است. همچنین باعث شادی و خوش رنگ شدن پوست، لایه روبی عروق، تنظیم غلظت خون و از بین بردن التهاب می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

بولاغ اوتی خشک را با خواص معالجه سنگ کلیه، متوقف کردن ریزش مو، درمان دیابت، درمان اختلالات هاضمه، تصفیه کننده خون، معالجه نرمی استخوان ها و بیماری اسکوربوت، منبع ویتامین، درمان و تنظیم غده تیروئید، ضد تب، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0