غلبه بر استرس و افسردگی با 8 ماده غذایی

1992 بازدید
08 بهمن 97
بهاره
,,

غلبه بر استرس، افسردگی و بسیاری از مشکلات روحی با 8 ماده غذایی مقوی

در جوامع امروزی، مشکل استرس و افسردگی به علت شیوه زندگی غلط و عادات غذایی ناسالم افزایش چشمگیری داشته است. براساس یک تحقیق، 7 نفر از هر 10 نفر در جهان، قربانی استرس و فشار عصبی می شوند. یکی از معظلات جامعه بشری امروز این است که بیشتر افراد در هر زمینه ای مشغول رقابت هستند. به علت هین فشار رقابت، از بدن خود مراقبت نمی کنند. علاوه بر این، با توجه به تغییرات شیوه زندگی و فعالیت های ناسالم، سلامت روانی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. رژیم غذایی نامناسب هم بر میزان استرس تاثیر گذار است. بنابراین، همان طور که تغذیه ناسالم سبب افزایش استرس می شود، رژیم غذایی سالم نیز باعث جلوگیری از بروز این مشکلات می شود. حال، روش های غلبه بر استرس و افسردگی و بسیاری از مشکلات روحی با 8 ماده غذایی مقوی را شرح خواهیم داد.

 

غلبه بر استرس و افسردگی با 8 ماده غذایی مقوی

غلبه بر استرس و افسردگی با 8 ماده غذایی مقوی

 

غلبه بر استرس و افسردگی با 8 ماده غذایی مقوی

شکلات

شکلات طرفداران بسیاری دارد و بسیار خوش طعم و مغذی می باشد. اگر چه بسیاری از متخصصین تغذیه، مصرف بیش از حد آن را توصیه نمی کنند اما، شکلات یکی از بهترین مواد غذایی برای غلبه بر استرس و مشکلات روحی است. به دلیل وجود فنتیل آمین (Phenethylamine) به عنوان یک محرک مغز، به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می کند. علاوه بر این، با توجه به فراوانی عنصر فلاونول ها در شکلات ، زیبایی را افزایش می دهد و پوست را هیدراته می کند. اما، لازم به ذکر است مقدار محدود این ماده غذایی مفید است. به طور کلی 20 گرم شکلات حاوی 150 کالری است، به همین علت باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کرد.

جو دوسر

جو دوسر حاوی مقدار قابل توجهی از کربوهیدرات است که در بدن تولید سروتونین (Serotonin) می کند. سروتونین نوعی انتقال دهنده عصبی است که در بین عموم مردم به جاری کننده احساس خوب شناخته می شود که سبب بهبود خلق و خوی و آرامش خاطر می شود. علاوه بر این، فیبر موجود در آن مناسب است و بدون آنکه کالری را افزایش دهد، معده را برای مدت طولانی پر نگه می دارد و احساس گرسنگی را کاهش می دهد. توصیه می شود، جو دوسر را به عنوان صبحانه میل نمایید.

مرغ

یک تحقیق نشان داده است که گوشت مرغ به کاهش انواع استرس کمک می کند. مرغ ضد التهاب است که می تواند اضطراب، استرس، افسردگی و خستگی را از بین ببرد. همچنین وزن را نیز کنترل می کند. خوردن سوپ مرغ سبک قبل از غذای اصلی، باعث می شود میزان مصرف کالری به هنگام خوردن غذای اصلی کاهش یابد به این ترتیب، وزن شما افزایش نمی یابد.

ماهی

چند روز در هفته خوردن ماهی، ذهن را آرام می کند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن توانایی مبارزه و غلبه بر استرس را افزایش می دهد. علاوه بر این، ماهی باعث نرم شدن پوست شده و در از بین بردن التهاب های پوستی کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  آیا داروهای ضد افسردگی موثرند؟

 

چای سبز

یک نوع اسید آمینه در چای سبز است که سبب آرامش جسم و ذهن می شود. همچنین، آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، سیستم سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند. مخلوط کردن یک قاشق چای خوری عسل با چای سبز باعث ایجاد حس طراوت و شادابی می شود.

گردو

اگر جز افرادی هستید که دچار استرس می شوید و یا زود از کوره در می روید، گردو بخورید. در گردو اسید آمینه ای به نام ال_آرژینین وجود دارد که به نیتریک اکسید (Nitric oxide) تبدیل می شود. نیتریک اکسید گردش خون را افزایش می دهد و کمک می کند تا رگ های خونی مسدود نشوند در نتیجه، مواد مغذی و اکسیژن، سریع تر به مغز و سایر اندام ها منتقل می شود و این باعث کنترل و غلبه بر استرس و مشکلات روحی می گردد. به علاوه، به دلیل وجود اسیدهای چرب مانند امگا 3، پوست بسیار زیبا و جوان باقی می ماند.

ماست

یک فنجان ماست ساده کم چربی حدود 450 میلی گرم، کلسیم تولید می کند که استخوان ها را قوی می کند. تحقیقات ثابت کرده است که مصرف کلسیم باعث کاهش ترس می شود. به علاوه، مصرف روزانه یک لیوان ماست، بلافاصله استرس را از شما دور می کند.

بلوبری

بلوبری به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان و حفظ کلاژن در پوست، شناخته شده است. اما، بهتر است بدانید بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، پتاسیم موجود در آن، علاوه بر کنترل فشار خون، باعث کنترل استرس نیز می شود. مصرف بلوبری همراه با شکلات در غلبه بر استرس و افسردگی بسیار موثر است.  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جو دوسر پرک را با خواص رفع اضطراب، درمان ضعف مثانه، درمان یبوست، درمان بیماری دیورتیکولوز (نوع بیماری گوارشی)، درمان نقرس، رفع بیماری التهابی روده، درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، درمان اختلالات عصبی، تنظیم فشارخون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0