آنچه باید درباره فواید آووکادو و مزایای فوق العاده هسته آن بدانید

3408 بازدید
09 آذر 97
بهاره
,,

فواید آووکادو و مزایا هسته آن

آووکادو (پرسی آمریکانا) میوه درختی به همین نام است که در مناطق گرم و استوایی می روید. این گیاه بومی آمریکا مرکزی و مکزیک است. میوه های آووکادو سبز رنگ و گاهی قرمز متمایل به قهوه ای هستند. قسمت قابل استفاده آن، داخل میوه است که سبز کمرنگ می باشد. علاوه بر این هسته بزرگی در وسط آن وجود دارد که خاصیت فراوانی دارد. حال در ادامه، آنچه باید درباره فواید آووکادو و مزایا هسته آووکادو بدانید را شرح خواهم داد.

 

فواید آووکادو و مزایا هسته آن

فواید آووکادو و مزایا هسته آن

 

فواید میوه آووکادو

کلسترول و قند خون را کنترل می کند

آووکادو دارای ویتامین ای و چربی غیر اشباع است و پتاسیم بیشتری نسبت به موز و سایر میوه ها دارد. این میوه حاوی 322 کالری و 29 گرم چربی است. در این میوه حاوی 20 گرم مونوساکارید می باشد که به کنترل قند خون، چربی و کلسترول کمک می کند.

به کاهش وزن کمک می کند

میوه آووکادو باعث کاهش اشتها و کاهش چربی معده می شود، بنابراین، آووکادو بهترین گزینه برای کاهش وزن محسوب می شود. بر اساس یک مطالعه، تنها 3 گرم مونوساکارید در سبزیجات برای جذب کاروتنوئید کافی است. کاروتنوئید ترکیبی است که به کاهش وزن و کاهش چربی کمک می کند. بر طبق مطالعات دیگری، آووکادو همراه با سالاد، به جذب سه تا پنج برابر کاروتنوئید کمک می کند.

برای قلب و شریان های خون بسیار مفید است

بهترین منبع مونوساکارید هستند که برای قلب بسیار مفید است. آووکادو باعث افزایش مقدار کلسترول خوب (HDL) می شود و کلسترول بد را کنترل می کند. همچنین، آووکادو بهترین غذا است که شریان ها را تمیز نگه می دارد. با مصرف روزانه این میوه، کلسترول بد خون از بدن خارج می شود و گردش خون در بدن بهبود می یابد. با خوردن روزانه یک عدد آووکادو به مدت یک هفته، میزان کلسترول خون در 12 تا 17 درصد کاهش می یابد. بر اساس یک تحقیق، چربی یکنواخت در آووکادو نقش مهمی در کاهش کلسترول دارد که بزرگترین علت مقاومت به انسولین، بیماری های قلبی، اضافه وزن و چاقی است.

 

همچنین بخوانید: با فواید شگفت انگیز برگ انبه آشنا شوید

 

نحوه استفاده از آووکادو

صبح و یا هر زمان از روز می توان از آن به صورت میوه، همراه با سالاد و حتی همراه با غذا استفاده کرد. این میوه، غنی از پتاسیم و ویتامین ای است و مصرف روزانه آن احتمال حمله قلب و سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش می دهد. سیستم ایمنی تقویت کرده و مهمتر از آن، شریان ها را پاک می کند و قلب شما را سالم نگه می دارد.

مزایا هسته میوه آووکادو

با خواص بی نظیر میوه آووکادو آشنا شدید. اما آیا می دانید که هسته آووکادو نیز پر از مواد مغذی است؟ در هسته های آووکادو، مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها در مقایسه با سایر میوه ها یافت می شود. این موثر در مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از بیماری های مرتبط با سن مؤثر است. دانه های آووکادو کمک می کند تا از مشکلات مشترک مانند مشکلات سرماخوردگی و خطرناک سرطان جلوگیری کند. دانه های آووکادو در بسیاری از کشورها برای درمان التهاب دستگاه گوارش و دیگر اختلالات گوارشی استفاده می شود. همچنین در طب سنتی استفاده می شود.

خاصیت ضد سرطانی دارد

هسته آووکادو به علت منبع غنی از آنتی اکسیدان، به حذف رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند. رادیکال های آزاد بعنوان عامل اصلی تشکیل سرطان محسوب می شوند. علاوه بر این، به دلیل وجود فلاونول ها در هسته آوکادو به مبارزه با سرطان ها کمک می کند.

ایمنی بدن را افزایش می دهد

آووکادو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی هسته هایش فواید بیشماری دارد. این هسته کمک می کند تا ایمنی بدن خود را بهبود بخشید. با توجه به مصرف منظم هسته های آووکادو، شما می توانید یک تغییر فوق العاده ای در ایمنی کلی بدن خود تجربه کنید. این هسته حتی به شما در درمان و پیشگیری از آنفلوانزا کمک می کند.

دارای خواص ضد التهابی است

خواص ضد التهابی موجود در هسته آووکادو، در جلوگیری از بیماری های باکتری و ویروسی کمک می کند. همچنین از مشکلات گوارشی خفیف مرتبط با زخم معده جلوگیری می کند.

باعث سلامت قلب می شود

هسته آووکادو یکی از بهترین منابع طبیعی فیبر محلول محسوب می شود که به کاهش کلسترول کمک می کند و باعث سلامت قلب و عروق می شود. برای کاهش کلسترول، می توانید از هسته های آوکادو در هر شکل استفاده کنید.

نحوه استفاده از هسته آووکادو

شما می توانید از این دانه در هر فرم استفاده کنید، اما استفاده از دانه های پودر شده محبوب ترین روش است. شما می توانید پودر آسیاب شده را در سالاد و غذاها استفاده کنید. اکثر مردم از آن به عنوان سالاد استفاده می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 معجون تقویت قلب را با خواص تقویت قلب، آرام بخش، تنظیم ضربان قلب، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    7 دی 1402

    سلام وقت بخیر من هسته آواکادو پودر کردم خیلی تلخ هستش

    • عطارک
      7 دی 1402

      عرض ادب و احترام

      می‌تونید داخل کپسول خالی پر کنید

      از لینک زیر کپسول خالی تهیه نمایید

      خرید کپسول خالی

  2. ناشناس
    7 دی 1402

    سلام وقت بخیر من هسته آواکادو پودر کردم خیلی تلخ هستش باید چکار ش کنم طعم بهتری داشته باشه

    • عطارک
      7 دی 1402

      عرض ادب و احترام

      متاسفانه راهی دیگری ندارد اما می‌تونید داخل کپسول خالی پر کنید

      از لینک زیر کپسول خالی تهیه نمایید

      خرید کپسول خالی

0