topNotif

فواید شیر و خرما و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

4281 بازدید
23 دی 97
بهاره
,

فواید شیر و خرما و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

کلسیم غنی در شیر برای سلامتی مفید است، و بسیاری از افراد از فواید بی نظیر شیر آگاه هستند. اما، اگر شیر را با خرما همراه کنید فواید آن چند برابر می شود! بله، ویتامین ها و مواد معدنی، فیبر، آهن، کلسیم، روی و منیزیم موجود در شیر و خرما، مانع بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی و مشکلات معده می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف منظم و روزانه شیر و خرما به مدت یک سال، سبب پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها می شود. در این مقاله با فواید شیر و خرما و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن آشنا شوید.

 

فواید شیر و خرما و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

فواید شیر و خرما و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

 

ارزش غذایی شیر و خرما

شیر به عنوان یکی از مهمترین منابع پروﺗﺌین های حیوانی محسوب می شود و سرشار از ویتامین ها و انواع مواد معدنی با ارزش است، که مهمترین آن ها کلسیم می باشد. همچنین، سرشار از لاکتوز، فسفر، سدیم، پتاسیم، ویتامین دی، ویتامین آ، ویتامین کا، ویتامین ب یک، ویتامین ب 2، ویتامین ب 6، ویتامین ب 12 و اسید فولیک می باشد. شیر برای بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و بیماری های عفونی بسیار مفید است. همچنین، سبب کاهش ابتلا به سرطان روده نیز می شود و به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند.

خرما نیز سرشار از انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی است. خرما منبع عالی برای تامین انرژی، قند، و فیبر محسوب می شود. مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن، گوگرد، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، و روی در خرما یافت می شوند. همچنین خرما حاوی ویتامین های مختلف از قبیل تیامین (ب یک)، ریبوفلاوین (ب 2)، نیاسین (ب 3)، فولات (ب 9)، ویتامین آ، و ویتامین کا است. خرما به بهبود یبوست، اسهال، اختلالات روده، مشکلات قلبی، کم خونی، اختلال عملکرد جنسی، سرطان و سایر مشکلات بدن کمک می کند.

فواید شیر و خرما و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

برای بهبود عملکرد سیستم گوارش مفید است

به دلیل وجود فیبر رژیمی در خرما، برای بهبود عملکرد معده بسیار مناسب است. با استفاده از خرما در شیر روزانه، سیستم گوارش بسیار خوب کار می کند. علاوه بر این، پتاسیم در خرما وجود دارد، که مصرف آن با شیر از بروز مشکلاتی مانند یبوست، چاقی شکم و اسهال، جلوگیری می کند.

 

همچنین بخوانید:  همزمان با مصرف شیر هرگز این خوراکی ها را نباید بخورید

 

سبب استحکام استخوان ها می شود

کلسیم در مقدار بسیار زیادی در شیر یافت می شود. به علت فقدان کلسیم، بیماری هایی مانند ضعف استخوان، مشکلات دندان و غیره بروز می کنند. استخوان ها به وسیله نوشیدن روزانه شیر و خرما تقویت می شوند. شیر و خرما دو ماده غذایی هستند که برای سلامتی و رشد کودکان بسیار مفید است. مصرف روزانه شیر و خرما برای کودکان در حال رشد، سسب تشکیل ماهیچه ها می شوند و استخوان های آن ها را قوی می سازد. از دیگر فواید شیر و خرما می توان به استحکام و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها، اشاره کرد.

برای پوست و مو مفید است

خرما و شیر منبع خوبی از ویتامین ب هستند و پوست را سالم و شاداب نگاه می دارد. ویتامین آ موجود در آن ها، به تولید سلول های پوستی جدید کمک می کند. علاوه بر این، ویتامینهای گروه ب، مشکلاتی مانند ریزش مو را از بین می برد. شیر و خرما به رشد موهای بلند و ضخیم کمک می کنند.

سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند

اگر شما مشکل تنفسی و سرفه های شدید دارید، استفاده از شیر و خرما برای شما بسیار مفید است. خوردن روزانه 2 تا 4 قاشق چای خوری شیر، بعد از خوردن غذا، برای درمان سرفه بسیار مفید است. همچنین، درد و سوزش گلو را تسکین می دهد. ازدیگر فواید شیر و خرما، کمک به درمان سرماخوردگی است. شیر التهاب های گلو را تسکین داده و خرما انرژی از دست رفته ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن را تامین می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف روزانه یک لیوان شیر به همراه دو تا سه عدد خرما بدن را در برابر انواع بیماری ها مصون نگه داشته و سلامت بدن را حفظ می کند. شیر و خرما به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا برای کودکان در حال رشد بسیار مفید است. درکل، فواید شیر و خرما به قدری با ارزش است که می توان از آن به عنوان یک غذای کامل و یک دارو استفاده کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مویز را با خواص درمان انواع بیماری های عفونی، تقویت کننده معده، کبد، بینایی، تقویت حافظه، محرک نیروی جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0