فواید لیمو ترش و خواص درمانی بیشمار آن در حفظ سلامت بدن

2644 بازدید
19 دی 97
بهاره
,,

فواید لیمو ترش و خواص درمانی بیشمار آن در حفظ سلامت بدن

مصرف منظم لیمو ترش از لحاظ سلامتی بسیار سودمند است. لیمو ترش غنی از ویتامین ث است که ایمنی بدن را افزایش می دهد و همچنین، به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کند. لیمو میوه ای است که عطر آن بسیار دلنشین و مطبوع است. در هر صورت، لیمو ترش قابلیت درمان را دارد ، حتی اگر برای زیبایی استفاده شود. در این مقاله با فواید لیمو ترش و خواص درمانی بیشمار آن در حفظ سلامت بدن آشنا شوید.

 

فواید لیمو ترش و خواص درمانی بیشمار آن در حفظ سلامت بدن

فواید لیمو ترش و خواص درمانی بیشمار آن در حفظ سلامت بدن

 

ارزش غذایی لیمو ترش

متخصصان تغذیه می گویند که در مقایسه با سایر میوه ها، لیمو دارای بالاترین مقدار ویتامین ث است. دارای کالری کمی است؛ و علاوه بر ویتامین ث حاوی فیبر، پتاسیم، پکتین، کلسیم و مقداری کمی ویتامین آ، منیزیوم، فسفر و آهن، است. لیمو یک ضد باکتری و ضد عفونی طبیعی است و می‌تواند علیه بسیاری از عفونت‌ها مبارزه کند.همچنین، حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و علاوه بر این کلسترول را کاهش می دهد. متخصصان بیان می کنند که ویتامین ث و پتاسیم موجود در لیمو محلول هستند، به همین دلیل مصرف بیش از حد آن، بسیار زیان آور نیست. همچنین، بیماران مبتلا به کم خونی از خوردن آب لیمو ترش سود می برند. نوشیدن آب لیمو ترش بدن را دور از سرماخوردگی دور می کند.

فواید لیمو ترش و خواص درمانی بیشمار آن در حفظ سلامت بدن

بهبود عملکرد و درمان بیماری های گوارشی

از فواید لیموترش می توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد. لیموترش هاضمه، نفخ معده و درد معده را تسکین می‌دهد. لیمو ترش سموم را از مجاری گوارش دفع می‌کند، و به جذب و مصرف مواد مغذی کمک می کند. جهت رفع سوء هاضمه، به یک برش لیمو ترش کمی نمک سیاه بزنید و آن را بمکید. به علاوه، این کار حالت تهوع و استفراغ را نیز درمان کرده و از بی اشتهایی جلوگیری می کند. به علاوه، لیمو ترش باعث از بین رفتن انگل و کرم های روده ای و معده ای می شود. بدین منظور تنها کافی است، مقداری آب، آب لیمو ترش و عسل را مخلوط نموده و میل نمایید تا در 10 تا 15 روز کرم ها و انگل ها از بین بروند.

متوقف کردن خونریزی بینی

ریختن آب لیمو به داخل بینی، یک روش قدیمی برای متوقف کردن خون دماغ است بدین منظور دو تا سه قطره لیمو ترش تازه را داخل بینی بچکانید تا از مشکل خونریزی بینی (خون دماغ) خلاص شوید.

کمک به درمان بیماری صرع

از دیگر فواید لیموترش می توان به درمان و کاهش حملات ناشی از بیماری صرع اشاره کرد. بدین منظور، رزین آنغوزه را با مقداری لیمو تازه مخلوط کرده و برای کاهش حملات ناشی از بیماری صرع آن را میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با خواص به لیمو

 

جلوگیری از مشکلات دندان و لثه ها

لیمو ترش از پوسیدگی دندان به دلیل خاصیت ضد میکروبی، جلوگیری می کند و جهت درمان التهاب ها و عفونت های دهانی بسیار موثر است. مخلوط کردن آب لیمو و عسل، سبب حفظ و تقویت لثه ها شده و خونریزی در لثه را متوقف می کند. به علاوه، برای رفع بوی بد دهان استقاده می شود.

مفید در دوران بارداری

لیمو ترش در دوران بارداری بسیار مفید است. لیمو ترش به دلیل داشتن ویتامین ث بالا، سیستم ایمنی بدن مادر و جنین را افزایش می دهد و بدن مادر را از ابتلا به بیماری های مختلف مصون می دارد. همچنین، طمع و عطر آن سبب درمان تهوع و استفراغ دوران بارداری می شود. به علاوه، اگر زن از ماه چهارم بارداری روزانه از آب یک لیمو ترش مصرف می کند، در هنگام زایمان درد کمتری خواهد داشت.

 

فواید لیمو ترش و خواص درمانی بیشمار آن در حفظ سلامت بدن

فواید لیمو ترش و خواص درمانی بیشمار آن در حفظ سلامت بدن

 

درمان خشکی و خارش پوست

از مهمترین فواید لیمو ترش، درمان خشکی و یا خارش پوست است. برای درمان پوست خشک تنها کافی است که، پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود. به منظور کاهش خارش های پوستی نیز، مقداری زاج را با آب لیمو ترش مخلوط کرده و به آرامی بر روی نواحی که خارش دارد، اعمال کنید.

مفید برای زیبایی و تقویت مو

 لیمو ترش در رفع بیماری های مرتبط با مو و تقویت آن بسیار مفید است. جهت از بین بردن خشکی مو، مقداری روغن نارگیل را با آب تازه لیمو ترش مخلوط کرده و به آرامی بر روی موهای خود ماساژ دهید. همچنین، برای رفع ریزش مو و شوره سر تنها آب لیمو ترش را با آب معمولی رقیق کرده و به هنگام شستشو از آن استفاده کنید. این عمل نه تنها سبب جلوگیری از ریزش می شود بلکه به رفع شوره سر و نرم شدن موها نیز کمک می کند. ماساژ مو و پوست سر با آب لیمو، کافور و روغن نارگیل نیز مشکلات کم پشتی و طاسی را درمان می کند.

مناسب برای پوست و زیبایی

از دیگر فواید لیمو ترش می توان به خاصیت روشن کنندگی و درخشان کردن پوست اشاره کرد. استفاده از آب لیمو قبل از حمام رفتن، به سفید و درخشان کردن پوست کمک می کند. همچنین، استفاده از مخلوط آب لیمو و گلاب به میزان یکسان بر روی صورت، چهره را درخشان و پوست را نرم و لطیف می کند.

سایر فواید درمانی لیمو ترش

سایر فواید لیمو ترش عبارتند از: کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش و کنترل فشار خون، کمک به کاهش وزن، درمان و پیشگیری از سرطان (به ویژه سرطان روده، معده، پستان، ریه، پوست و دهان)، تسکین دردهای مفصلی، ضد سرفه، سنگ شکن کلیه، دفع سموم بدم و سم زدایی کبد، کاهش اثراث افزایش سن، افزایش عملکرد مغز، پیشگیری از افسردگی، انرژی زا، تحریک میل جنسی، تب بر، درمان ناتوانی جنسی، درمان ضعف عمومی، درمان آنفولانزا و سرماخوردگی و پیشگیری از گرما زدگی.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسلایس لیمو ترش را با خواص کلاژن ساز، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان ها  و سیستم غضروفی، مناسب برای مادران شیرده و باردار، افزایش جذب آهن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0