topNotif

فواید مصرف زردچوبه

2839 بازدید
14 آبان 96
سمانه
,,

فواید مصرف زردچوبه که بد نیست بدانیم

زردچوبه (Turmeric) گیاهی است از خانواده زنجبیل به ارتفاع حدود یک متر و نیم که دارای ساقه متورمی است. گل های زردچوبه به صورت سنبل و به رنگ سبز مایل به زرد می باشد. زردچوبه در هندوستان و چین و مناطق حاره ای زمین می روید و از کنار برگ های غلاف در قاعده ساقه و شاخه های کوچک و استوانه ای شکل ضخیمی خارج می شد که به صورت مورب در زمین فرو رفته و هر یک ایجاد ریشه می کنند و مرتبا پایه های جدیدی به وجود می آورند.

فواید مصرف زردچوبه

فواید مصرف زردچوبه

قسمت های مورد استفاده زردچوبه :

قسمت های مورد استفاده این گیاه ساقه زیر زمینی آن است که پس از خارج کردن از زمین تمیز شده  و ریشه های آن را جدا می کنند  و در آب جوش قرار می دهند و پس از تمیز کردن به مدت چند روز آن را خشک می کنند. زردچوبه رنگ زرد یا خاکستری مایل به قهوه ای دارد بوی معطری دارد ولی طعم آن تلخ است.

ترکیبات شیمیایی زرد چوبه :

زردچوبه دارای اسانسی مرکب از اسید های والرینیک و کاپرلیک و فلاندون است. همچنین دارای سابی نین، سینئول، بورنئول و الکل تورمرول و ماده کورکومین می باشد که رنگ زردچوبه به علت همین ماده کورکورمین می باشد.

خواص دارویی زردچوبه :

زردچوبه از نظر طب قدیم ایران دارای طبعیت گرم و خشک است و برای استفاده درمانی می توان آن را مانند چایی دم کرد. البته جدیدا در بازار کانادا و آمریکا کپسول آن هم به بازار آمده است.

فواید مصرف زردچوبه :

باعث رفع گرفتگی صدا و درمان گلودرد می شود و برای تمیز کردن کبد به کار می رود. مخلوط یک قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق انیسون و سرکه بهترین دارو برای یرقان و درمان آن  است.

برای رفع دندان درد آن را در دهان انداخته و بجویید. زردچوبه بهترین داروی ضد تورم است و در اروپا و آمریکا از زردچوبه به این منظور استفاده می کنند به این شکل که می توان از سه فنجان دم کرده زردچوبه در روز و یا مقدار دو کپسول سه بار در روز استفاده کرد. برای خشک کردن زخم ها و رفع درد می توان پودر خشک زردچوبه را روی آن ریخت.

زردچوبه بادشکن، درمان تب، محرک، تصفیه کننده خون و انرژی زا می باشد، زردچوبه برای رسیدن دمل نیز مفید است. خانم هایی که عادت ماهیانه آن ها نامنظم است برای تنظیم آن باید از زردچوبه استفاده کنند.

 

همچنین بخوانید:  فواید صابون زردچوبه برای صورت

 

فراموش نکنیم :

  • از زردچوبه برای درمان کمر درد و پشت درد و سینه درد نیز استفاده می شود.
  • برای درمان اسهال و اسهال خونی حتما از دم کرده زردچوبه استفاده کنید.
  • زردچوبه در قدیم برای درمان رماتیسم و سل به کار می رفته است.
  • برای درمان التهاب لثه زردچوبه را دم کرده و آن را قرقره کنید.
  • تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که زردچوبه ادویه ای است جهت پیشگیری از سرطان، بنابراین حتما سعی کنید که در غذاها از زردچوبه استفاده کنید.

مضرات زردچوبه :

با تمام مزایای گفته شده باید اشاره کرد که زیاده روی در مصرف زردچوبه برای قلب مضر است البته اگر آن را با لیمو ترش استفاده کنید مضرات آن را خنثی می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر زردچوبه را با خواص پیشگیری از آلزایمر و افسردگی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، پیشگیری و درمان سرطان، پاک کننده کبد، درمان جوش صورت و آکنه، کاهش چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0