topNotif

فواید چای رازیانه و خواص درمانی آن

10086 بازدید
05 بهمن 97
بهاره
,,

فواید چای رازیانه برای حفظ سلامت بدن و خواص درمانی آن

رازیانه (Fennel) یک گیاه معطر و مغذی است که علاوه بر مصرف غذایی، خواص دارویی فراوانی دارد. خوردن رازیانه پس از هر وعده غذایی به دستگاه گوارش جهت هضم غذا کمک می کند. به علاوه، تاثیر رازیانه بر کاهش وزن نیز یکی از شناخته شده ترین ویژگی رازیانه محسوب می شود. اما، آیا می دانید که با نوشیدن چای رازیانه بر بسیاری از مشکلات بدن غلبه می کنید؟! بله. مصرف آن می تواند منجر به رفع مشکلات معده مانند یبوست و سوزش معده، کاهش وزن و بیماری های قلبی شود. بنابراین، با فواید چای رازیانه و خواص درمانی آن آشنا شوید.  

فواید چای رازیانه و خواص درمانی آن

فواید چای رازیانه و خواص درمانی آن

 

روش تهیه چای رازیانه

ابتدا آب را بجوشانید سپس، به ازای هر فنجان چای، یک قاشق چای خوری رازیانه به آن اضافه کنید. بعد از یک دقیقه جوش خوردن رازیانه در آب، چای را از روی حرارت مستقیم بردارید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب جوش بماند تا رنگ آب تغییر کند. بعد از خنک شدن آن را صاف کرده و میل نمایید.

فواید چای رازیانه و خواص درمانی آن

مشکلات معده را بر طرف می کند

چای رازیانه برای رفع مشکلات معده بسیار مفید است. به این ترتیب، نوشیدن فقط یک فنجان چای رازیانه به بر طرف کردن سوزش معده و ترشح بیش از حد اسید معده کمک می کند. به دلیل وجود فیبر در رازیانه، برای درمان یبوست نیز بسیار مفید است. بدین منظور برای رفع این مشکل، می توانید علاوه بر مصرف چای رازیانه به همراه نبات، 5 گرم مخلوط پودر رازیانه و شکر (یا نبات پودر شده) را در آب گرم ریخته و قبل از خواب میل نمایید. بدین ترتیب، مشکل گاز معده و یبوست از بین می رود. همچنین، از دیگر فواید چای رازیانه این است که، مصرف آن پس از غذا به تسریع عمل هضم کمک می کند. برای اثر بخشی بیشتر می توانید به چای رازیانه مقداری پودر زیره و کمی نمک اضافه کنید تا عملکرد سیستم گوارش بهبود یابد.

به درمان سرفه و گلو درد کمک می کند

به دلیل خواص ضد التهابی موجود در رازیانه، برای درمان سرفه و گلو درد بسیار مفید است. برای اثر بخشی و تسریع در درمان سرفه چای رازیانه را همراه با کمی عسل میل نمایید. توصیه می شود چای را گرم بنوشید.

برای قلب مفید است

ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در چای رازیانه برای قلب بسیار سودمند است. سطح کلسترول خون فقط با یک فنجان چای کنترل می شود. در نتیجه، از مهمترین فواید چای رازیانه، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

 

همچنین بخوانید:  دمنوش پوست انار و 4 خاصیت استفاده از آن

 

سم زدای قوی بدن است

نوشیدن چای رازیانه، سیستم داخلی بدن را پاک کرده و سموم مضر را از بدن خارج می کند. علاوه بر این، به حذف مشکلات کلیوی و بیماری های کبدی کمک می کند. همچنین، پاک کننده قوی مجاری ادراری می باشد.

برای تسکین سوزش دست و پا مفید است

تسکین سوزش در دست و پا از دیگر فواید چای رازیانه است. بدین منظور، همزمان با اضافه کردن رازیانه، مقدار مساوی گشنیز نیز به آب اضافه کنید و اجازه دهید چای دم بکشد. سپس، چای را صاف کرده و با کمی نبات میل کنید. به علاوه، این چای التهاب و درد مفاصل را کاهش می دهد.

برای پوست مفید است

به دلیل فراوانی آنتی اکسیدان ها در چای رازیانه، مصرف منظم آن در صبح و عصر سبب بهبود بیماری های پوستی می شود و پوست صورت را درخشان می کند.

سایر فواید چای رازیانه

  • چای رازیانه حاوی آهن است که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند.
  • آنتی اکسیدان موجود در رازیانه به پیشگیری از سرطان کمک می کند.
  • خواص ضد باکتریایی در چای رازیانه سبب پیشگیری از بیماری آسم می شود.
  • حضور پتاسیم در چای رازیانه باعث کنترل فشار خون بالا می شود.
  • از دیگر فواید چای رازیانه تسکین بیماری یرقان است.
  • چای رازیانه به عنوان داروی سرماخوردگی و تب کاربرد دارد و سبب افزایش ایمنی بدن نیز می شود.
  • افزایش بینایی و کمک به مشکلات بینایی، از دیگر فواید چای رازیانه است.
  • جهت تنظیم هورمون های زنانه و رفع مشکلات دوران قاعدگی بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

رازیانه را با خواص پیشگیری از حوادث قلبی عروقی، کمک به درمان سو هاضمه، درمان سرماخوردگی، سینه پهلو، سنگ و عفونت مجاری ادراری، نفخ، یبوست، اصلاح کمبود استروژن (هورمون زنانه)، افزایش شیر، افزایش میل جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0