topNotif

آنچه که قبل از بچه دار شدن باید بدانید

1453 بازدید
20 بهمن 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

مسائلی که قبل از بچه دار شدن باید به آن ها پرداخت.

شما و همسرتان راجع به اسم کودک خود نیز انتخاب هایتان را داشته اید، فکر می کنید زمان آن است کودک جدیدی در خانه تان داشته باشید. هر دو از این مسئله مطمئن و موافق آن هستید اما برخی مسائل باید قبل از بچه دار شدن مشخص شود. در این مطلب به بررسی این مسائل می پردازم.

1. تقسیم کارهای کودک :

کودک نیازمند عوض کردن و حمام  است. در دنیای ایده آل این مسئله بین والدین حل شده است. اگر صادقانه بخواهیم به این مسئله جواب بدیم، با قرار گرفتن در آن شرایط خودتان به جواب مدنظرتان خواهید رسید. بهترین راهکار این است از زمان فعلی خود نهایت لذت را ببرید و با همسرتان صادق باشید. اگر همسرتان در حال حاضر شستن ظرف ها رو دوست ندارد می تواند با شستشوی لباس ها کارهایش را تعویض کند. این تمرین باعث می شود تا در زمان بچه داری نیز با هم بتوانید رک و صادق باشید.

آنچه که قبل از بچه دار شدن باید بدانید

آنچه که قبل از بچه دار شدن باید بدانید

 

2. در طولانی مدت چه مکانی قرار است خانه تان باشد؟

شما در شهری شلوغ بزرگ شده اید که می دانید چطور پول خود را ذخیره کنید، کدام رستوران بهترین پیتزا را دارد و چطور از مترو استفاده کنید اما همسر شما در شهری کوچک، آرام با طبیعتی بکر بزرگ شده است، جایی که غذاهای طبیعی مصرف می شده، اغلب افراد پیاده تا سرکار یا مدرسه می روند و… حال قبل از بچه دار شدن این مسئله را حل کنید، می خواهید کجا زندگی کنید؟ نیازی نیست کودک شما در مکانی که شما بزرگ شدید بزرگ شود برای این می توانید به حرف های همسرتان با دقت گوش کنید شاید نظر شما تغییر کرد.

3. مراقبت از کودکان

راجع به این که پس از بچه دار شدن هر دو به سرکار می روید یا نه؟ از پرستار بچه یا مهد کودک یا مادربزرگ کودک کمک بگیرید تصمیم گیری کنید. همچنین برخی اماکن کاری دارای محلی برای نگهداری کودک هستند که با پرداخت مبلغی از کودک هاتان نگهداری می کنند.

4. مادربزرگ ها

با همسرتان راجع به اینکه مادربزرگ کودک دقیقا چه مدت کنار کودک و مادر باشد تصمیم بگیرید. زمانی را تعیین کنید که نه زیاد و نه کم باشد، تا هم والدین به استراحت کافی بپردازید و هم از وجود آن ها در خانه کلافه نشوید.

 

همچنین بخوانید:  اصول تربیتی کودک و چگونه باید با فرزند خود رفتار کنیم ؟

 

5. تاکتیک های ارتباطی

در کنار همه لحظات دوست داشتنی، لذت بخش و عاشقانه شما ممکن است خسته شوید، در صورتی که این اجتناب ناپذیر است، مهم است که ارتباط خوبی با کودک داشته باشیم، شما استرس را در بهترین حالت ممکن از بین ببرید. راجع به احساسات و شرایطتان در این مراحل با همسرتان صحبت کنید.

6. خاطرات کودکی

خب این آخرین مورد زمان زیادی نمی گیرد، با همسرتان صحبت کنید و سه مورد از خاطرات شیرین کودکی خود را بر روی کاغذ بنویسید، مثلا همیشه ناهار روزهای جمعه خانوادگی سرو می شد، بعدش سه مورد از خاطرات تلخ دوران کودکی یا چیزهایی که دوست داشتین داشته باشین و نداشتین بنویسید، مثلا خانواده من هرگز اجازه ندادن حیوان خانگی داشته باشم. حال با همسرتان شرط کنید نداشته هایتان را برای کودکتان فراهم و داشته هایتان را نیز به او بدهید تا او در مسیری درست رشد کرده و خانواده شاد داشته باشید.

تمامی مراحل بالا را بهتر است قبل از بچه دار شدن حل کنید، همچنین از شرایط مالی و بلوغ متعادلی نیز برخوردار باشید، تا با ورود کودک جدیدتان دچار مشکلات نشوید و از شیرینی وجودش لذت ببرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گرده نخل را با خواص درمان ناباروری، بهبود عملکرد مغز و حافظه، ترمیم بافت های بدن، پایین آوردن فشار خون، کاهش کلسترول بد، تاثیر مثبت بر سلول های عصبی، تأخیر نشانه های پیری، تحریک سیستم گوارشی، درمان مسمومیت، جلوگیری از رشد تومورهای خوش خیم و بدخیم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0