لیست دانه های دارویی (بذر) و خواص جادویی و درمانی آنها

6419 بازدید
08 آذر 97
بهاره
,,

با خواص جادویی و درمانی 9 بذر (تخم) گیاه آشنا شوید

اکثر مردم روزانه میوه ها و سبزیجات می خورند تا سالم بمانند، اما آیا می دانید مصرف بعضی از دانه ها برای سلامتی بسیار مفید است. شما اغلب شنیده اید که گیاهان و درختان با دانه ها و بذرها (تخم) به وجود می آیند. اگر بذر وجود نداشته باشد، زندگی آن ها نیز وجود نخواهد داشت. دانه ها نه تنها برای ساخت گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند، بلکه استفاده از دانه های خاص نیز برای سلامتی بسیار مفید است. بنابراین بیایید مزایای بزرگ دانه های کوچک را بیاموزیم.

 

لیست دانه های دارویی (بذر)

لیست دانه های دارویی (بذر)

 

بذر شنبلیله

بذر شنبلیله گنجینه سلامتی است. بذر شنبلیله ارزان و قابل دسترس است و همچنین برای سلامتی ما مناسب است. بذر شنبلیله جهت درمان سرفه، رماتیسم، نقرس، تب، کم خونی، مشکلات کلیوی استفراغ، هموروئید و از بین بردن کرم روده مفید است. همچنین تقویت قوای جنسی، تقویت و رشد مو، تقویت کننده بدن و قلب می باشد.

تخم هندوانه

مصرف هندوانه برای سلامتی و زیبایی مفید است. اما دانه های آن نیز بسیار مغذی هستند. تخم های هندوانه جهت درمان سرماخوردگی، تب، افزایش انرژی، تقویت کننده مغز و سیستم عصبی، رفع مشکلات مجاری ادرار، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد کلیه، کاهش سطح کلسترول بد خون، کاهش فشار خون و کنترل قند خون موثر است. علاوه بر درمان بیماری ها، استفاده روزانه از تخم هندوانه حافظه را افزایش می دهد.

تخم کتان

دانه کتان باعث حفظ سلامت بدن و افزایش طول عمر می شود. بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، فیبر، لیگنان، ویتامین گروه ب، سلنیوم، پتاسیم، منیزیم، روی و غیره می باشد. دانه های کتان باعث افزایش هضم و انرژی بدن می شوند. علاوه بر این، آن ها بدن را در فصل بارانی و زمستان سرد، گرم نگه می دارند و از سرفه جلوگیری می کند.

تخم کدو

دانه یا تخم کدو تنبل حاوی ویتامین ث و ای، آهن، کلسیم منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، پروتئین و فیبر و غیره است. این دانه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. همچنین، تصفیه کننده خون، پاک کننده معده، رفع اختلالات صفراوی و تقویت کننده سیستم عصبی و مغز می باشد.

 

همچنین بخوانید: اثر تخم کرفس در درمان بیماری ها

 

دانه آفتابگردان

دانه آفتابگردان جز پر خاصیت ترین و فوق العاده ترین دانه ها است. ویتامین ای و چربی غیر اشباع در این دانه ها فراوان است. مصرف منظم دانه های آفتابگردان، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. علاوه بر این، دانه های آفتابگردان سرشار از منیزیم هستند که باعث تقویت استخوان ها می شود

دانه چیا

دانه چیا مغذی و پرخاصیت است. مقدار فراوان امگا 3 موجود در این دانه در کاهش التهاب، سرعت بخشیدن به عملکرد مغز و کاهش کلسترول بالا بسیار موثر است. دانه های چیا، فیبر محلول در آب هستند، که در از بین بردن سموم از بدن و تنظیم قند خون کمک می کنند. همچنین این دانه های فوق العاده حاوی مقادیر مناسب آنتی اکسیدان ها، کلسیم، منیزیم و منگنز هستند.

دانه خردل

دانه های خردل حاوی روغنی هستند که بسیار سودمند است. روغن دانه های خردل از بیماری های پوست محافظت می کند و برای درمان طحال، ریزش مو، خلط، گال، خارش، چین و چروک، انگل معده و غیره موثر است. دانه های آن نیز خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و در بسیاری از درمان های داخلی استفاده می شود.

دانه جک فورت

مقدار زیادی از مواد مغذی در دانه های جک فورت وجود دارد. مقدار زیادی کربوهیدرات، فیبر و ویتامین آ، ث و ب در آن وجود دارد. علاوه بر این، دانه های جک فورت حاوی کلسیم، روی و فسفر هستند. دانه های جک فورت در مبارزه با بیماری های خطرناکی مانند سرطان بسیار مفید هستند. جک فورت را می توان به صورت خام یا بو داده و نگهداری کرد.

دانه کنجد

آنتی اکسیدان ها در کنجد فراوان هستند، علاوه بر این، چربی های غیر اشباع نشده و غیر اشباع شده نیز در مقادیر متعادل وجود دارد. ویتامین ب موجود در کنجد برای پوست بسیار مفید است. مصرف منظم آن ها برای جلوگیری از بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و سرطان موثر است. کلسیم نیز در کنجد به فراوانی یافت می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر شنبلییله را با خواص نیروبخش و مقوی، مفید برای بیماری قند، مسلولین و اشخاص ضعیف، کاهش دهنده کلسترول، برای قارچ های پوستی مفید است، تقویت مو، کمک به بهبود زخم ها، ضد التهاب گلو و بواسیر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. علیرضا
    13 دی 1399

    عالی بود

0