ماساژ درمانی و فواید آن

3027 بازدید
15 آذر 96
سمانه

با ماساژ درمانی و فواید آن آشنا شویم

ماساژ عبارت است از یک سری حرکاتی مرتب و اصولی که روی بافت های بدن به منظور اهداف خاصی به کار می رود و به عبارت دیگر یک سری حرکات و مهارت های که به طور منظم و خاص بر روی بافت های بدن جهت تاثیر بر سیستم عصبی، عضلانی، پوست، مفاصل و گردش خون با استفاده از روغن های خاص گیاهی و معطر نظیر روغن اسطوخودوس، روغن نارگیل، روغن بهارنارنج، روغن بادام شیرین و روغن زیتون به کار می رود.

ماساژ درمانی :

بدن شما از آن دسته از نیروهای انرژی برخوردار است که ماه، ستارگان و خورشید در مکان های خود استفاده می کنند. این نیروها از طریق یک سیستم الکتریکی با کلیدهای فراوان راه انداز و کارانداز، کنترل می شود. مدارهای اصلی در درون هر عضو، غده و عصب در جریان است و یا کانون های فشار این مدارها در دست ها و پاها و قسمت های دیگر بدن قرار دارد.

ماساژ درمانی و فواید آن

ماساژ درمانی و فواید آن

با ماساژ دادن و به کار انداختن این کانون های فشار، نه تنها درد متوقف می شود، بلکه نیروی شفابخشی از طریق خطوط الکتریکی که قبلا بسته بودند، به کلیه قسمت های بدن ارسال می شوند، وقتی این مجاری حیاتی بسته باشند، غدد و اندام ها که بد کار می کنند شما را به بیماری می کشانند. درون انسان نیرویی وجود دارد که می تواند درد را التیام بخشد، بنابراین می توان از طریق ماسـاژ درمانی، موجی از الکتریسته و پرتو التیام بخش را به کانون های انرژی شخص دیگر بفرستیم. در هر حال بیشتر انسان ها این نیرو را به میزان کامل رشد نداده اند.

ماساژ درمانی در کمک به سلامتی اعضای بدن با موفقیت همراه است و در صورت به کارگیری صحیح و مناسب از آن همواره موثر خواهد بود و نیروی مغناطیسی (شارژ کننده) را نیز از طریق مجاری به بدن می فرستد که مانند یک موج شوک آور، شفا دهنده عمل می کند.

 

همچنین بخوانید:  مزایای ماساژ صورت با روغن زیتون و نحوه استفاده از آن

 

توصیه های قبل از ماساژ :

بسته به نوع و محل آن، دستورات متفاوت است. در طب سنتی می گویند بهتر است معده پر نباشد و از طرفی باید قبل از ماساژ عمل پاک سازی انجام شده باشد که در غیر این صورت نتیجه مطبوعی حاصل نخواهد شد. ماساژ باعث دفع مواد زاید می شود و با خارج شدن مواد زاید در عضو خلا ایجاد می شود که اگر پاکسازی صورت نگرفته باشد مواد زاید دیگری جایگزین می شود و حتی ممکن است عضو مورد نظر به درد شدیدتری دچار شود.

موارد احتیاط در ماساژ درمانی :

در بعضی مواقع نباید ماساژ درمانی انجام شود، مثل شکستگی ها یا سوختگی ها یا زخم های باز و حتی مواردی مثل تب بالا، یرقان، بیماری های عفونی پوستی، لخته خون، کوفتگی ها و اصطلاحا رگ به رگ شدن، بسیاری از بیماری های مزمن، آتریت و همچنین بیماران قلبی و جراحات قلبی، هر عضوی که در آن التهاب وجود داشته باشد. در صورت بارداری، ماساژ بعضی قسمت ها موجب زایمان زودرس می شود.

فواید ماساژ درمانی :

در آن از داروهای شیمیایی با اثرات منفی بهره گرفته نمی شود، و اثرات منفی بسیار کم است و در بسیاری از بیماری ها موثر واقع شده است. ماساژ دادن روشی  ساده و آسان و در عین حال دامنه کاربرد آن بسیار گسترده است.

ایجاد آرامش و طراوات و شادابی پوست، بهبود جریان خون، رفع خستگی و رفع گرفتگی عضلانی و اسپاسم های دردناک، کاهش استرس و ابتلا به واریس، کمک به تناسب اندام و حذف چربی های اضافی اندام، کمک به درمان سیاتیک، کمر درد، آرتروز، تمدد اعصاب، کمک به رفع مشکلات بی خوابی و بد خوابی، جهت کاهش تورمی که به علت جمع شدن آب زیر بافت به وجود آمده است، کاربرد دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگی، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بی خوابی، ضد عفونی کننده قوی برای زخم ها و جراحات، درمان مشکلات هاضمه، درمان سردرد، ضد کرم روده و معده، برطرف کننده سرفه، تقویت حافظه، درمان کننده آرتروز، رماتیسم و نقرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0