ماسک صورت با عسل و فواید آن

2722 بازدید
13 بهمن 97
بهاره
,

چگونگی ساخت ماسک صورت با عسل و فواید فوق العاده آن برای انواع پوست ها

عسل یک ماده طبیعی فوق العاده مفید است که در طب سنتی به عنوان یک داروی شفابخش از آن نام برده شده است. عسل خاصیت ضدعفونی کننده و ضد باکتریایی دارد. همچنین، به پاکسازی پوست کمک می کند. با استفاده از عسل شما می توانید به راحتی ماسک های صورت خانگی تهیه کرده و باعث حفظ سلامت و زیبایی طبیعی پوست خود شوید. همچنین، عسل در از بین بردن چین و چروک و کاهش خشکی پوست مفید است. اجازه دهید در این مقاله شما را با چگونگی ساخت ماسک صورت با عسل و خواص فوق العاده آن برای انواع پوست ها آشنا کنم.

 

ماسک صورت با عسل و خواص فوق العاده آن

ماسک صورت با عسل و خواص فوق العاده آن

 

ماسک صورت با عسل و فواید فوق العاده آن

ماسک برای از بین بردن لکه های پوستی

یک قاشق چای خوری خامه ترش و عسل (برای پوست های حساس)، و یا یک قاشق غذاخوری آرد نخود چی و عسل (پوست چرب و نرمال). را مخلوط نمایید. سپس، روی صورت بگذارید تا خشک شود. سپس، آن را با آب بشویید. همچنین، می توانید مخلوط عسل با روغن بادام یا ماست تهیه کنید و این ماسک را بر روی آرنج و زانو قرار دهید تا خشک شود و سپس با آب گرم بشویید. این ماسک جهت از بین بردن لکه های پوستی استفاده می شود.

ماسک جهت رفع آکنه های پوستی

دارچین و عسل را با هم مخلوط کرده و این ماسک را در شب قبل از خواب، روی آکنه های پوستی خود بگذارید. صبح روز بعد آن را بشویید. این مخلوط هر روز استفاده کنید. این ماسک صورت با عسل، علاوه بر از بین بردن آکنه، سبب حذف سلول های مرده پوست می شود. دارچین خاصین لایه برداری دارد که این ویژگی با عسل دو برابر می شود.

ماسک مرطوب کننده پوست

4 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، سه قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری خامه ، چهار قاشق غذاخوری شیر و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید. سپس، آن را بر روی صورت قرار داده و بعد از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. دو بار در هفته از این ماسک صورت جهت مرطوب کردن پوست صورت و بدن استفاده نمایید.

 

همچنین بخوانید:  ماسک های طبیعی جهت رفع تیرگی و سفید شدن پوست گردن

 

نرمی و لطافت پوست

این ماسک صورت با عسل نه تنها باعث مرطوب شدن پوست صورت می شود، بلکه صورت را نرم و صاف نگه می دارد. برای پوست های چرب، دو عدد قاشق چای خوری عسل، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک عدد سفیده تخم مرغ را مخلوط کنید. سپس، آن را بر روی صورت قرار داده و بعد از 10 دقیقه با سرد بشویید. همچنین، برای افراد با پوست خشک، یک قاشق روغن بادام و دو قاشق عسل را با هم مخلوط کرده و بعد از 10 دقیقه اعمال آن بر روی صورت، آن را بشویید.

ماسک مناسب برای درمان خشکی پوست

سرما یا گرمای شدید، آلودگی هوا و یا استفاده از مواد شیمیایی می تواند سبب خشکی پوست شود. برای رفع این مشکل، یک قاشق غذاخوری از گلاب، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری عسل را مخلوط کرده و 15 دقیقه بر روی پوست صورت و گردن قرار دهید و بعد از آن با آب سرد بشویید. این ماسک علاوه بر رفع خشکی پوست، باعث طراوت و درخشندگی پوست نیز می شود.

ماسک جهت شادابی پوست

ساده ترین و مفیدترین روش ساخت ماسک صورت با عسل، مخلوط کردن عسل با میوه های مختلف می باشد. می توانید از میوه های مختلف مانند موز، سیب، پرتقال، گریپ فروت، گوجه فرنگی، لیمو، هویج با ترکیب عسل استفاده کنید. بهتر است برای ماسک صورت عسل با میوه، از میوه های هر فصل استفاده کنید.

ماسک روشن کننده پوست

پنج قاشق عسل، یک قاشق سوپ خوری کره، یک عدد زرده تخم مرغ، چند قطره لیمو را با هم مخلوط کنید. 30 دقیقه آن را روی پوست خود بگذارید. سپس آن را به آرامی با آب شستشو دهید. عسل باعث پاک شدن پوست مرده شده و پوست صورت را روشن و درخشان می کنید. برای اثر بخشی بیشتر این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی و خالص یک کیلویی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0