topNotif

ماسک های طبیعی برای پوست های چرب

2192 بازدید
07 آبان 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

بهترین ماسک های طبیعی برای پوست های چرب را در خانه درست کنید…

در این مطلب به بررسی برخی از ماسک های طبیعی برای پوست های چرب می پردازیم. همان طور که قبلا گفته بودم ماسک گیاهی و طبیعی به مراتب بسیار بهتر از ماسک شیمیایی هست. ماسک هایی که در کارخانه ها به منظور زیبایی پوست تولید می شوند و ما تقریبا از موادی که در کارخانه ها به این منظور برای ماسک ها استفاده می شود بی اطلاع هستیم.

پس چه بهتر طبق مطالبی که برایتان گردآوری کردم با گیاهان طبیعی برای خودمان ماسک درست کنیم، ماسکی که طبیعی و ارگانیک بوده و از این که چطوری تهیه شده اطلاع داریم و قطعا پس از چند بار استفاده از این ماسک می توانیم از فواید آن استفاده کنیم و پوستی نرم و لطیف، شاداب و جوان داشته باشیم. در این مطلب چند نوع از ماسک های طبیعی برای پوست های چرب را به شما معرفی می کنم پس حتما در نظر داشته باشید اگر دارای پوست‌چرب هستید از این ماسک ها استفاده کنید حتی پس از خواندن این مطلب می توانید به دوستان و آشنایانی که پوست چرب دارند هم این مطالب گوشزد کنید تا آشنایان جذاب، شاداب و جوانی را در کنار خودتان داشته باشید.

ماسک های طبیعی برای پوست های چرب

ماسک های طبیعی برای پوست های چرب

ماسک بادام برای پوست چرب

بهترین ماسک برای پوست های چرب ماسک مغز بادام می باشد، بدین صورت که:

  • مغز بادام را بسایید با مقدار کمی آب به صورت خمیر در آوردید.
  • در ابتدا مقدار کمی از آن را روی پوست خود بگذارید و ماساژ دهید.
  • یک الی دو دقیقه پوست خود را ماساژ دهید.
  • سپس بقیه ماسک را روی پوست خود بگذارید.
  • به مدت 15 الی 20 دقیقه به آن دست نزنید.
  • پس از مدت زمان سپری شده پوست خود را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

مغز بادام خاصیت تمیز کنندگی و نرم کنندگی پوست را دارا می باشد و ویتامین هایی که در مغز بادام موجود بوده برای پوست بسیار مفید هستند و باعث جلا بخشی و شادابی به پوست می شود.

نکته :ماسک بادام برای اطراف چشم مناسب نبوده، در نتیجه از مصرف این ماسک در اطراف چشم خودداری کنید.

ماسک سبزیجات برای پوست چرب

ماسک بعدی که برای پوست های چرب مفید است متشکل از گوجه فرنگی، خیار، کرفس و کلم می باشد. ماسک فوق را به این صورت تهیه کنید که گوجه فرنگی، خیار، کرفس و کلم را به مقدار اندک از هر کدام بکوبید و روی پوست خود به مدت ده دقیقه قرار دارید. می توانید هرکدام از سبزیجات فوق را حتی به تنهایی نیز استفاده کنید و روی پوست خود به مدت ده تا پانزده دقیقه قرار دهید.

اما ماسک دیگری که از ترکیب این سبزیجات می شود تهیه کرد به این صورت است که گوجه فرنگی و خیار را جداگانه رنده کنید سپس هر دو را مخلوط کرده و روی پوست خود به مدت ده تا پانزده دقیقه قرار دهید. درصورت تمایل می توانید برای یک تا دو دقیقه پوست خود را ماساژ دهید.

حتی می توانید آب گوجه فرنگی و خیار را گرفته و روی پوست خود به کمک پنبه بمالید و بگذارید تا زمانی که لازم است مانده و وقتی خشک شد صورت خود را با آب ولرم بشویید. سبزیجات فوق می توانند در متعادل کردن چربی پوست شما کمک کنند.

 

همچنین بخوانید:  معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست

 

ماسک ماست برای پوست چرب

ماست ماده ای است که قابلیت پاکسازی پوست را داشته و پوست های مرده از بین می برد، زیرا حاوی اسید لاکتیک است. برای کنترل چربی پوست می توانید یک قاشق غذاخوری ماست را به روی صورت به مدت ده دقیقه بسیار ملایم ماساژ داده و اجازه دهید حداقل 15 دقیقه روی صورت باقی بماند. سپس صورت را با آب سرد بشویید و یکبار در روز از این ماسک استفاده کنید.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری ماست ارگانیک را با یک قاشق غذاخوری جو دوسر و یک قاشق غذاخوری عسل مایع مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید. حال این ماسک را روی صورت مالیده و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه باقی بماند، در نهایت صورت را با آب گرم بشویید.

ماسک شیر برای پوست چرب

2 قاشق غذاخوری شیر کم چرب را با 3 قطره روغن چوب صندل مخلوط کرده و شب ها، قبل از خواب آن را بر روی صورت قرار دهید. اجازه دهید این ماسک یک شب بر روی صورت باقی مانده و کاملا خشک شود. صبح روز بعد صورت خود را با آب سرد و یک صابون ملایم بشویید. برای دریافت بهترین نتایج این مخلوط دو بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک آب پرتقال و پودر زردچوبه برای پوست چرب

آب پرتقال حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث است که برای روشن شدن پوست لازم است و همچنین به کنترل چربی پوست کمک می کند. برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه را با یک قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کرده و این ترکیب را قبل از خواب به صورت بمالید و صبح روز بعد صورت را با آب سرد بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن دانه گوجه فرنگی را با خواص  رفع چین و چروک و پیری پوست،  محافظت از پوست در برابر آفتاب، رفع سلولیت پوست، درمان اگزما و پسوریازیس، مرطوب کننده  ترک لب، درمان آکنه، رفع خشکی پوست، تقویت مو، رفع شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0