topNotif

مضرات و خواص جو دو سر را بشناسیم

5466 بازدید
16 آبان 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

مضرات و خواص جو دو سر را بشناسیم و با آن آشنا شویم

جو دو سر یکی از گیاهانی است که از آن در مصرف و پخت غذاهای مختلف همچون سوپ و آش و … استفاده می کنند و همینطور در صبحانه کودکان می توان از آن استفاده کرد که اغلب دلخواه کودکان است در این مطلب به بررسی خواص و مضرات آن می پردازم.

جو دوسر از ایام قدیم توسط مردم ژرمن و اسلاو کشت می شده است. گیاهی است یک ساله که ارتفاع آن تا یک متر می رسد میوه آن خوشه ای و دراز و دارای غلافی دو سر می باشد. جو دوسر دو نوع می باشد که پاییزه (که در زمستان و پاییز کشت می شود) و بهاره ( که در بهار و تابستان کشت می شود) نامیده می شود و این گیاه علوفه خوبی برای حیوانات علی الخصوص اسب ها است.

ترکیبات شیمیایی جو دوسر :

جو دوسر دارای حدود 7 درصد مواد چرب و 14 درصد مواد ازته و 60 درصد مواد نشاسته ای می باشد به علاوه آرسنیک و اسید اگزالیک و ید نیز در آن وجود دارد.

مضرات و خواص جو دو سر را بشناسیم

مضرات و خواص جو دو سر را بشناسیم

خواص دارویی جو دوسر:

جو دو سر از نظر اطبا قدیم ایران دارای طبی معتدل است یعنی نه سرد است نه گرم البته عده ای عقیده دارند این گیاه اندکی نیز خشک است.

جو دوسر مقوی اعصاب و ضد عفونی کننده بدن است و تقویت کننده بدن می باشد پس اگر می خواهید بدنی قوی و عاری از میکروب ها و ویروس ها داشته باشید از جو دوسر استفاده کنید. جو دوسر ادرار آور و ملین است و باعث درمان یبوست می شود. مقوی قلب و خون است، مسکن و تسکین دهنده درد است.

جوشانده جو دوسر در بر طرف کردن بیماری های پوستی و اخلاط خونی نیز موثر است و اگزما را هم درمان می کند.

 

همچنین بخوانید:  معرفی خواص جو دوسر پرک و خرید آنلاین آن

 

طرز تهیه جوشانده جو دو سر :

برای تهیه جوشانده آن مقداری جو دوسر را پاک کرده و آب کشی کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه بگذارید کناری خیس بخورد سپس به مدت یک ربع آن را بر شعله قرار دهید و بگذارید بجوشد تا به قل قل کردن بیفتد و در انتها آن را کناری گذاشته خنک شود و از صافی رد کرده و آب یا همان شیره باقی مانده آن را پس از خنک شدن مصرف کنید و پوست خود را با آن بشویید.

جو دو سر یکی از غذاهایی است که برای لاغر شدن مصرف می شود. افردی که به دنبال اصولی ترین روش لاغری هستند، می توانند  هر روز جو دو سر مصرف کنید تا رفته رفته به خواسته خود برسند و لاغر شوند.

برای درمان زخم هایی که دیر خوب می شوند جو دوسر را با آرد و با شراب سفید مخلوط کنید و روی این قبیل زخم ها بگذارید تا آن ها را درمان کند و طبق تحقیقاتی که اخیرا توسط دانشمندان و محققان انجام گرفته است جو دوسر در کاهش کلسترول خون نقش به سزایی دارد و بسیار مفید است.

مضرات جو دوسر :

محققات و متخصصان دارو گیاهی برای این گیاه ضرری اعلام نکرده اند اما در مصرف آن مراعات کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جو دوسر را با خواص كاهش كلسترول خون، مقوی اعصاب، ضد عفوني كننده بدن، تقويت كننده بدن، ادرار آور و ملين، مقوی قلب و خون، تسكين دهنده درد، درمان اگزما، کاهش وزن، ضد سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0