topNotif

هر چیزی که راجع به لیزر موی زائد باید بدانید

2020 بازدید
31 اردیبهشت 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

لیزر و برداشتن موها با آن !

لیزر درمانی یکی از شیوه های از بین بردن موها در سال های اخیر می باشد، در ادامه سوالاتی در مورد این شیوه پرسیده و پاسخ داده شده است اگر تصمیم دارید لیزر درمانی کنید و بسیاری از مسائل برایتان ناگفته مانده است این مطلب را از دست ندهید.

دستگاه لیزر با فرستادن یک دسته اشعه نورانی از طریق پوست به پیاز مو عمل خود را انجام می دهد. این اشعه نورانی توسط مو جذب می گردد و به حرارت تبدیل می شود و این حرارت باعث نابودی پیاز مو می شود.

لیزر در مقایسه با الکترولیز چگونه است !؟

الکترولیز یک روش خسته کننده و دردناک می باشد که هر پیاز مو را باید در هر بار از بین برد که این کار باعث می گردد گاهی اوقات درمان چندین ساعت طول بکشد اما با استفاده از لیزر می توان در هر بار ده ها پیاز مو را به طور همزمان از بین برد. بنابراین لیزر روش بسیار سریع تری می باشد.

آیا استفاده از لیزر برای همه افراد مناسب می باشد !؟

خیر، لیزر برای همه افراد مناسب نمی باشد. بر اساس یک نظر کارشناسی، لیزر در افرادی مناسب می باشد که موهای آن ها تیره تر از پوست اطراف می باشد. کسانی که دارای پوست سفید به همراه موهای تیره هستند بهترین افرادی هستند که از لیزر سود می برند. اشخاصی که موهای تیره و ضخیم دارند را به آسانی می توان با لیزر درمان نمود زیرا موهای آن ها دارای مقادیر زیادی رنگدانه سیاه به نام ملانین می باشد. این ملانین با جذب نور لیزر باعث می گردد که انرژی بیشتری جذب شود.

افرادی که دارای موهای روشنی می باشند در درمان با لیزر مشکل خواهند داشت. خانم های دارای موهای بلوند یا قرمز برای از بین بردن موهایشان به وسیله لیزر باید چندین جلسه مراجعه داشته باشند و نتایج درمانی آن نیز متفاوت می باشد.

افرادی که در رژیم غذایی خود به میزان زیادی بتاکاروتن مصرف می کنند در صورتی که می خواهند از لیزر درمانی نتایج خوبی به دست آورند باید رژیم غذایی خود را مدتی تغییر دهند. بتاکاروتن در ویتامین آ، هویج و سبزیجات وجود دارد. بتاکاروتن باعث می شود که رنگ پوست زرد و یا نارنجی بشود و این حالت ممکن است باعث جذب انرژی لیزر شود و از رسیدن انرژی به پیاز مو جلوگیری نماید. از آنجایی که بتاکاروتن می تواند به مدت چندین ماه در بدن باقی بماند برای رسیدن به نتایج مطلوب در لیزر درمانی باید از چندین ماه قبل اقدام به تغییر در رژیم غذایی شود.

چرا رنگ پوست در لیزر درمانی اینقدر اهمیت دارد !؟

اشخاصی که دارای رنگ پوست روشن هستند را راحت تر می توان با لیزر درمان نمود و نتایج درمانی آن ها سریع تر ایجاد می گردد و به دفعات کمتری نیاز به مراجعه دارند. افرادی که دارای پوست تیره می باشند و یا این که به علت قرار گرفتن در معرض خورشید پوست برنزه ای دارند به خاطر وجود ملانین مدت طولانی تری لازم نیاز دارند که به نتایج مطلوبی برسند (رنگدانه ملانین به غیر از مو در پوست نیز وجود دارد) ملانین مقداری از نور لیزر را جذب می کند.

از آن جایی که در پوست های تیره خطر بروز سوختگی با اشعه لیزر وجود دارد در این افراد از لیزر با انرژی کمتری استفاده می شود. به همین دلیل برای چنین افرادی باید متخصصین با تجربه اقدام به لیزر درمانی نمایند.

هر چیزی که راجع به لیزر موی زائد باید بدانید

هر چیزی که راجع به لیزر موی زائد باید بدانید

طول مدت درمان با لیزر چقدر می باشد ؟!

طول مدت لیزر درمانی در افراد مختلف متفاوت می باشد که بستگی به رنگ پوست، رنگ مو و ضخامت آن دارد. مدت تقریبی لیزر درمانی در قسمت های مختلف بدن این گونه است که:

  • پشت بدن یک ساعت و نیم تا 3 ساعت
  • شانه ها 10 تا 20 دقیقه
  • زیر بغل ها 1 تا 2 دقیقه
  • قسمت فوقانی لب کمتر از یک دقیقه
  • چانه 2 تا 3 دقیقه
  • پاها یک ساعت و نیم تا 3 ساعت

حداقل دو یا سه بار درمان با لیزر لازم می باشد و موهایی که قبلا با استفاده از موم یا موچین کنده شده اند ممکن است به 5 یا 8 بار درمان با لیزر نیز نیاز داشته باشند.

چرا برای لیزر درمانی باید چند بار درمان را تکرار نمود !؟

رشد موها در طی یک چرخه انجام می گیرد. مرحله آناژن مرحله رشد موها می باشد. همیشه حدود 85 درصد موها در این مرحله قرار دارند استفاده از لیزر در مرحله آناژن بهترین نتیجه را خواهد داشت. در حالی که استفاده از لیزر در یک بار می تواند اثرات طولانی مدت خوبی داشته باشد. اما برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است چند بار اقدام به لیزر درمانی نمود تا تمام موها را در مرحله آناژن بتوانند با لیزر از بین ببرند.

آیا لیزر درمانی بی خطر می باشد ؟

بله، اشعه لیزر بر خلاف اشعه ایکس، هیچ اشعه مضری را در بدن باقی نمی گذارد. بعد از لیزر درمانی پوست ممکن است به نظر به رنگ صورتی یا قرمز در آید. این وضعیت در بعضی موارد بعد از چند دقیقه از بین می رود و در بعضی افراد در عرض چند ساعت و در بعضی دیگر در عرض چند روز از بین می رود. استفاده از قطعات یخ می تواند سرعت بهبودی را افزایش دهد و قرمزی روی پوست را از بین ببرد.

آیا لیزر درمانی دردناک می باشد !؟

این وضعیت بر اساس میزان حساسیت هر فردی متفاوت می باشد. بعضی از افراد اظهار می دارند که لیزر درمانی در آن ها احساس سوزش ایجاد می کند.

نتایج لیزر درمانی را چه موقعی می توان انتظار داشت؟!

بعد از یک بار لیزر درمانی موها به تدریج و در طی دو ماه از بین می روند. برای اینکه تمام موها در مرحله آناژن تحت لیزر درمانی قرار بگیرد لازم است که درمان با لیزر چند بار تکرار گردد.

هزینه لیزر درمانی چقدر می باشد!؟

این بستگی به اندازه سطحی از پوست دارد که نیاز به درمان دارد.

آیا قبل از درمان با لیزر می توان تضمین نمود که به نتایج خوبی دست یابیم !؟

خیر، بخاطر عوامل متعددی که در لیزر درمانی دخالت دارند نمی توان از قبل دقیقا پیش بینی نمود که در هر فردی نتیجه چگونه خواهد شد. به همین خاطر بسیاری از کلینیک های لیزر درمانی از دادن ضمانت در مورد نتیجه عمل خودداری می کنند.

 

همچنین بخوانید:  الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد

 

چند سال است که برای از بین بردن موها از لیزر استفاده می شود؟!

اولین باری که از لیزر برای از بین بردن موها استفاده شد در اواخر سال های دهه 1970 میلادی بود که این امر به طور تصادفی توسط یک تکنسین انجام شد. او در حین کار دستش جلوی اشعه لیزر رفت و چند ثانیه لیزر به آن اصابت نمود در آن موقع و هیچ تغییری در دستش مشاهده نکرد و این موضوع را نیز فراموش نمود. حدود دو ماه بعد او متوجه شد که قسمتی از پوست دستش بدون مو شده است و فهمید که این وضعیت بخاطر اشعه ای بوده است که دو ماه قبل با آن برخورد نموده است. او چند بار دیگر این آزمایش را تکرار نمود و از آن بعد کم کم این روش پیشرفت نمود و بسیاری از افراد با این روش درمان شدند و بسیاری از موهای زائد خود را از بین بردند.

چرا استفاده از لیزر برای از بین بردن موها نسبت به سایر روش ها ترجیح داده می شود !؟

روش های قدیمی و سنتی از بین بردن موها مثل تراشیدن با تیغ، استفاده از موم و موچین، فقط باعث از بین رفتن موها به طور موقتی می شوند. تا امروز تنها روشی که باعث از بین رفتن موها به طور دائمی می گردد روش الکترولیز می باشد. اما روش الکترولیز برای از بین بردن موها به زمان زیادی نیاز دارد و فقط برای قسمت های کوچکی از پوست مناسب می باشد زیرا در این روش باید موها را یکی یکی از بین برد. استفاده از لیزر برای از بین بردن موها یک روش غیر تهاجمی می باشد و بدون خطر و بی آن که آسیبی به منافذ و ساختمان های پوست بزند عمل خود را انجام می دهد.

برای از بین بردن موها چند نوع لیزر وجود دارد!؟

برای این کار چهار نوع لیزر وجود دارد که عبارتند از الکساندرایت، رابی، دیود و ان دی یا ان پی دی یاگ می باشند.

در هنگام لیزر درمانی چه اقدامات حفاظتی انجام می گردد!؟

  • به شما یک عینک مخصوص داده خواهد شد که در طی لیزر درمانی به چشم هایتان بزنید تا خطراتی که ممکن است از برخورد نور لیزر با چشم هایتان ایجاد شود جلوگیری گردد.
  • قسمتی از پوست که قرار است با لیزر درمان شود باید کاملا تمیز بوده و موهای آن زده شود. دستگاه های لیزر دارای سیستم خنک کننده ای می باشند تا در هنگام لیزر درمانی از سوختگی پوست شما جلوگیری نمایند.

بعد از لیزر درمانی چه نکاتی را باید رعایت نمود!؟

  • از در معرض نور خورشید قرار گرفتن به مدت 6 هفته قبل و بعد از درمان خودداری نمائید.
  • در طی مدت درمان از موم، موچین و یا الکترولیز استفاده نکنید.
  • در صورت قرمز شدن پوست بعد از لیزر درمانی می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • استفاده از کرم های ضد آفتاب قوی بعد از لیزر درمانی توصیه می گردد.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مورچه را با خواص توقف رشد موهای زائد، درمان وزوز گوش، تقویت پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0