topNotif

چرا باید سیگار را ترک کنید

2075 بازدید
17 اسفند 96
سمانه

حقایقی در مورد این که چرا باید سیگار را ترک کنید

بارها شنیده اید که استعمال سیگار و تنباکو برای سلامت ضرر دارد، آنچه شاید کمتر به آن توجه کرده باشید سریع تر شدن روند پیری بر اثر استعمال تنباکو است که برای ظاهر شما پیامدهای مصیبت بار دارد.

تنباکو زیبایی تان را نابود می کند !

استعمال تنباکو باعث نازک شدن عروق خونی و کاهش رسیدن اکسیژن به سلول می شود. تاثیر آن بر پوست خیلی زود آشکار می شود، پوست کدر و زرد رنگ می شود چون از مقدار هموگلوبین، رنگدانه های قرمز خون، در عروق خونی نازک که وظیفه خون رسانی را به عهده دارند کاسته می شود. علاوه بر آن سیگار عامل چین و چروک و افتادگی بافت بدن است، بالاخره سیگار باعث زرد شدن دندان ها و ضعیف شدن لثه ها می شود.

چرا باید سیگار را ترک کنید

چرا باید سیگار را ترک کنید

 

چگونه سیگار را ترک کنیم !؟

پنجاه درصد از موفقیت های ترک سیگار به اراده شخصی مربوط می شود، البته شما می توانید از روش های کمکی مانند برچسب های ترک سیگار یا آدامس های ترک سیگار نیز کمک بگیرید. اگر مایل به استفاده از راه های طبیعی هستید موارد زیر را امتحان کنید :

طب سوزنی

هدف آن بیزار کردن شما از تنباکو است طب سوزنی مزایای دیگری نیز دارد، با انجام دادن طب سوزنی می توانید مشکلات مربوط به اعصاب و بی خوابی را رفع کنید. هومیوپاتی، در این روش عادت سیگار کشیدن را کم کم ترک می دهند، به این شکل که با تجویز مقادیر ناچیز تنباکو علائم مشابه را در فرد به وجود می آورند.

اوریکولار درمانی، درمان از طریق لاله گوش

در این روش پزشک سه جسم نایلونی مخصوص را به مدت سه هفته در مرکز لاله گوش قرار می دهند، این روش بر اساس تاثیر مشخص در ارتباط با سیگار در لاله گوش انجام می گیرد که نیاز بدن به سیگار و تمایل به آن را در فرد از بین می برد. اگر هیچ یک از روش های ذکر شده موثر نباشد به متخصص روان درمانی یا هیپنوتیزم مراجعه کنید.

 

همچنین بخوانید:    مضرات و عواقب سیگـار

 

آیا می دانستید !؟

سیگار فقط نیکوتین و تار ندارد، وقتی شما سیگاری را روشن می کنید، مقدار زیادی بنزوپیرون و فلزاتی مانند سرب، کارمیوم، جیوه و آرسنیک به بدنتان و اندام های حیاتی وارد می کنید. سیگار همچنین مقدار زیادی رادیکال آزاد، دشمن جوانی، در بدن شما تولید و آن ها را فعال می کند، زدن حتی تنها یک پک به سیگار باعث آزاد شدن میلیون ها میلیون رادیکال آزاد می شود. همچنین به خاطر داشته باشید که سیگار عامل مستقیم نفخ و هشتاد درصد از سرطان های ریه است.  افزون بر آن باعث سخت شدن شریان ها، ایجاد فشار خون و بیماری های قلبی نیز می شود. اگر همه این ها کافی نیست بدانید که سیگار باعث تسریع کلسیم گیری از استخوان ها و نابودی آنتی اکسیدان ها می شود.

نکات کلیدی !

مشخص شده است که مصرف الکل و تنباکو با یکدیگر خطر سرطان حلق و گلو را 43 برابر و سرطان مجرای بینی 135 بار افزایش می دهد. در پژوهشی موثق نشان داده شده است که کشیدن هر یک نخ سیگار باعث کاهش یازده دقیقه از عمر انسان می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مرمکی را با خواص التیام بخش زخم ها، تقویت عمومی بدن، رفع بوی بد دهان، تسکین دهنده سردرد، ترک اعتیاد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0