چه غذاهایی بخوریم تا بدنی سالم و سرحال داشته باشیم

1822 بازدید
15 دی 97
سمانه
,

چه غذاهایی بخوریم تا بدنی سالم و سرحال داشته باشیم ؟

هر کسی می تواند یک بدن سالم و قوی داشته باشد و رسیدن به آن خیلی سخت و پیچیده نیست بلکه راحتتر از آن است که فکرمی کنید. شاید نیاز باشد که شما کمی سبک زندگی خود را تغییر دهید و کمی اراده داشته باشید تا در نهایت ارزش تلاشتان را ببینید. این را در ذهنتان داشته باشید که یک بدن سالم و قوی، یک فکر سالم و قوی را در بر دارد. 13 راه پیشنهادی در ادامه این مطلب آمده است تا به شما کمک کند بیشتر به سلامتی خود توجه کنید و بدنی سالم و سرحال داشته باشید.

از داخل یک فنجان آبی، چای سبز بنوشید.

لوهو، شاعر قدیمی چین، معتقد بود که چای سبز را باید در یک فنجان سرامیک آبی سرو کرد تا رنگ آن را زیاد کند و در نتیجه طعم بیشتری پیدا کند. در اغلب فرهنگ ها چای تنها یک نوشیدنی نیست، بلکه وسیله ایست برای فهمیدن بسیاری از جزئیات زندگی، چای های سبز حاوی پلی فنل ها، ترکیبات کاهش دهنده رادیکال های آزاد که صدماتی جدی به سلول ها وارد می کنند نیز هستند. و این اعتقاد افراد خبره در کار چای ذهن را مبنی بر این که اگر ما فقط نگاه کنیم کمال را در جای معمولی پیدا خواهیم کرد تقویت می سازد.

لاغر و پیچیده باشید.

در هر وعده و از جمله برای صبحانه ترکیبی از پروتئین کم چرب و کربوهیدرات های مرکب مصرف کنید. گرچه کربوهیدرات ها منبع اصلی تامین انرژی بدن انسان هستند اما مقدار زیاد آن به کاهش قند خون واکنشی منجر می گردد که این می تواند انرژی شما را تحلیل ببرد. کربوهیدرات های مرکب مثل نان گندم کامل یا برنج قهوه ای، به آهستگی هضم می شوند و به طور یک نواخت در بدن شکر آزاد می کنند.

مخلوط کردن این با پروتئین کم چرب یعنی اینکه شما در مصرف کربوهیدرات ها افراط نمی کنید که این امر به نوبه خود به ثابت ماندن سطح قند خون و افزایش انرژی منجر می گردد. بنابراین روز را با خوردن مخلوطی از کربوهیدرات ها و پروتئین مثل شیر کم چرب همراه با غلات، سفیده تخم مرغ همراه با نان گندم، آغاز کنید تا به شما انرژی زیادی بدهد. سعی کنید به محض بیدار شدن صبحانه تان را بخورید تا شروع خوبی برای روزتان داشته باشید. اولین فنجان قهوه خود را به جای اینکه قبل از صبحانه مصرف کنید، صرف آن را همراه با صبحانه تان میل نمایید، تا به اشتهای شما آسیبی وارد نشود.

چه غذاهایی بخوریم

چه غذاهایی بخوریم

صبحانه نخورید!

اگر دلتان می خواهد تمام روز بی حال باشید بد تنفس کنید، دچار عدم تمرکز و خستگی شدید باشید از خوردن اولین وعده روز خودداری کنید. آن قدرها اهمیتی ندارد.

جوی دو سر میل کنید.

جوی دو سر یکی از کربوهیدرات های مرکبی است که به آهستگی می سوزد. تحقیقات نشان داده اند که جوی دو سر بر میزان استقامت انسان می افزاید. شاید این به دلیل مقدار زیاد فیبر قابل حلی باشد که در آن وجود دارد که آن هم به نوبه خود از سرعت آزاد شدن کربوهیدرات ها در بدن می کاهد. شما باید خودتان را به این عادت دهید که غلات غیر معمول بخورید. کربوهیدرات های موجود در غلات انرژی تولید می کنند. آن ها حاوی مواد غذایی حیاتی و فیبرها می باشند. بنابراین خودتان را به خوردن غلاتی که تا به حال امتحان نکرده اید مثل کوئینو آی موجود در آمریکای جنوبی عادت بدهید.

با فاصله کمتر چیز بخورید.

به جای سه وعده مفصل، 5 یا 6 وعده غذا بخورید. یکی از نکات اصلی برای داشتن انرژی و کاهش وزن این است که سطح قند خون بدنتان را ثابت نگه دارید. اگر شما مقدار غذای کمتری را به فواصل کوتاه تر بخورید قند خونتان در تمام طول روز ثابت می ماند. به این ترتیب دیگر دچار گرسنگی ولع آمیز نمی شود. خوردن خوراکی سبکی از مواد پر فیبر را در طول ساعات بعد از ظهر امتحان کنید. خوردن قدری غلات و شیر بدون چربی در ساعت سه بعد از ظهر شما را در این ساعت های خمودگی سرحال می آورد. ضمنا مقدار بیشتری فیبر به بدن شما می رسد که برای سلامتی فواید زیادی دارد و ولع شما برای خوردن شام را کمتر می کند.

 

همچنین بخوانید:  آیا تغذیه سالم به بهبود بیماری ها کمک می کند

 

یک کاسه بزرگ سالاد میوه در یخچال نگه دارید.

یک کاسه بزرگ سالاد میوه درست کنید قدری آب لیمو روی آن بریزید و آن را در یخچال بگذرید تا به عنوان یک وعده غذای سبک سالم یا همراه با غذا استفاده نمایید. اگر این سالاد را از قبل درست کرده باشید بیشتر امکان دارد که آن را به جای تنقلات دیگر به مصرف برسانید. هر کس باید روزی سه وعده میوه بخورد بنابراین سعی کنید با هر وعده یک کاسه از این سالاد را بخورید.

نوع کم چربی تر غذاهایی را که دوست دارید پیدا کنید.

به جای خامه معمولی از خامه های کم چرب در خوراکی ها استفاده کنید. یا به جای کره، آب مرغ در غذایتان بریزید. کمی چیزهای مختلف را تجربه کنید و احتمالا در می یابید که می توانید بدون فدا کردن مزه غذاها چربی را از برنامه غذایی تان حذف نمایید.

مکمل هایی روی غذاهای خود بپاشید.

قدری سبوس گندم روی سیب زمینی پخته بپاشید تا بر مقدار فیبر آن افزوده شود. یا روی سالادتان مغز بادام بریزید تا کلسیم و ویتامین های پایین آورنده کلسترول به بدنتان برسد یا برای بیشتر شدن فیبر و شیرین شدن غذا سیب خرد شده به آن اضافه کنید یا روی آن لسیتین بریزید که روحیه و حافظه شما را افزایش می دهد. یا جوی دو سر پخته داخل سوپ یا سالادتان بریزید. یک مشت جعفری داخل سس ها و روی خوراک های ماکارونی اضافه کنید تا بر میزان بتاکاروتن، ویتامین ث و فیبری که به بدنتان می رسد، افزوده شود. پاشیدن مواد مختلف روی غذاها راه ساده ایست برای بیشتر کردن قوت و بهتر کردن طعم خوراک هایتان استفاده کنید.

گوشت میوه ها را بخورید.

فراموش نکنید که گوشت های سفید داخل مرکبات را حتما بخورید. آن ها حاوی فلاونوئید هستند که یک ترکیب قوی و موثر ضد سرطان است.

 

چه غذاهایی بخوریم

چه غذاهایی بخوریم

 

کشمش بخورید.

تحقیقات نشان داده اند که رزوراتول ماده ایست که در میوه های خشک یافت می شود، احتمالا میزان لیپیدهای کم غلظت یا کلسترول بد را در خون پایین می آورد.

ناهارهای نیروبخش بخورید.

مخلوطی از پروتئین کم چرب و غلات کامل (از قبیل گوشت بوقلمون با نان گندم کامل و کمی مایونز، به همراه یک لیوان شیر بدون چربی) و یا  میوه برای نهار صرف کنید زیر بار خوردن یک عدد همبرگر با سیب زمینی سرخ کرده نروید. به این ترتیب برای طول بعد از ظهر انرژی بیشتری خواهید داشت و وزن هم اضافه نمی کنید. برخی از تحقیقات نشان داده اند که شما باید پروتئین را اول بخورید تا کربوهیدرات ها که موجب خواب آلودگی می شوند دیرتر به مغز برسند.

خوراکی های خوب را جلوی چشم بگذارید.

میوه ها و سبزیجاتی را که نیاز به یخچال ندارند درون کاسه ای روی میز بگذارید. آن ها را ته یخچال نیندازید تا چند هفته بعد تصادفی پیدایشان کنید و ببینید که خراب شده اند.

به لوبیاهایی مثل لوبیا قرمز فکر کنید.

لوبیاها کلسترول خون را کاهش می دهند. یک راه ساده و سریع برای اینکه مواد بیشتری به بدن خود برسانید این است که یک قوطی کنسرو لوبیا به سوپ سبزیجاتتان اضافه کنید. این نه تنها سوپ شما را بدون اضافه شدن مقدار زیادی کالری مقوی تر می کند بلکه از کلسترول بد هم در بدنتان می کاهد. ضمنا خوشمزه هم هست. کمی آب از روی لوبیاهای کنسرو شده رد کنید تا قدری از شکرهای ساده که برای ما قابل هضم نیستند شسته شوند. به این ترتیب کمتر نفخ می کنید، داشتن نفخ کمتر عادت خوبی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خرنوب را با خواص تحرک اسپرم، ادرار آور، دفع کننده سنگ کلیه، درمان تنگی نفس، ضد اسهال، کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب، اشتها آور، کاهش استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0