topNotif

چگونه بفهمیم دیابت داریم؟

1832 بازدید
23 بهمن 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

علایمی که نشان می دهند شما دیابت دارید!

 

چگونه بفهمیم دیابت داریم؟

چگونه بفهمیم دیابت داریم؟

 

چگونه بفهمیم دیابت داریم؟ دیابت قابل کنترل است و دانستن مواردی که در ادامه ذکر می شود می تواند به شما کمک قابل توجهی کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به کوری چشم، حمله قلبی و حتی از دست دادن یک پا جلوگیری کند. لیست کامل نشانه های دیابت را بدانید و در صورت لزوم به دکتر مراجعه کنید.

خستگی

مطمئنا خیلی چیزها باعث خستگی می شوند، حتی چیزهای ساده مانند نداشتن خواب کافی در شب، اما خستگی می تواند یکی از علایم دیابت باشد، زیرا بدن انرژی کافی را ندارد. مخصوصا اگر بعد از مصرف مواد غذایی احساس خستگی کردید این می تواند یکی از نشانه های دیابت باشد.

گرسنگی و تشنگی بیش از حد

اتفاقی که می افتد این است که گلوکز در خون شما بیش از حد جریان می یابد، آب از سلول ها بیرون می آید و سعی می کند بیش از حد از بین نرود، اما در این فرآیند به تمام مواد مغذی بدن از جمله گلوکز نیاز است. نتیجه این می شود چرخه از کم آبی و گرسنگی که باعث خوردن و نوشیدن بیشتر می شود، ایجاد می گردد.

تکرر ادرار

از آنجایی که آب از کلیه سلول های موجود به منظور تخلیه بیش از حد گلوکز سعی در بیرون آمدن دارد، کلیه ها برای برگرداندن آب به بدن تلاش می کنند. این به معنای استفاده بیشتر از توالت در مقایسه با افراد عادی است. ادرار کردن می تواند بدن را دچار کم آبی کند، همچنین خستگی، زیرا این فرآیندی است که در 24 ساعت شبانه روز در طول هفته درگیر آن هستید.

 

چگونه بفهمیم دیابت داریم؟

چگونه بفهمیم دیابت داریم؟

 

عفونت مخمر

عفونت مخمر اغلب در واژن اتفاق می افتد، اما به معنای آن نیست که مردان کاملا از آن رهایی دارند. مخمر به دلیل تغذیه بیش از حد از شکر در عرق، ادرار و مخاط ایجاد می شود. این عفونت می تواند در تمامی سطح پوست ایجاد گردد اما مناطقی که دارای رطوبت بیشتر هستند، در معرض بیشتر ایجاد این عفونت قرار دارند.

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ در مردانی که به دیابت دچار هستند بیشتر از دیگران دیده می شود و علت آن آسیب به سیستم ها و رگ های خونی است. این اختلال علاوه بر زندگی بیمار زندگی همسرش را هم تحت تاثیر قرار می دهد. پس بهتر است برای جلوگیری از آسیب های بیشتر به رابطه خود هر چه زودتر به دکتر مراجعه کنید.

تاری دید

دیابت می تواند باعث تاری دید شود زیرا بر روی چشمان اثر می گذارد. چشم ها را خشک می کند و نمی گذارد چشم ها بر روی اشیا تمرکز کنند. گرچه، دیابت کنترل نشده باعث آسیب به سیستم عصبی می شود. زمانی که رگ ها در پشت سلول های چشم آسیب ببینند باعث کوری موقتی می شود.

زخم ها به آرامی بهبود می یابند

آیا دستتان را بریدید و جای آن به آرامی و در طول چند ماه بهبود یافت؟ بهبود یافتن جای زخم به آرامی یکی از نشانه های دیابت است.

 

همچنین بخوانید:  معجزه گیاهان دارویی در درمان دیابت

 

کاهش وزن غیر قابل پیش بینی

خوردن مواد غذایی مورد علاقه خود و همچنان لاغر بودن مثل رویا میمونه نه؟ در واقع این مثل یک کابوس هست زیرا بدن شما انرژی که از موادی مغذی تغذیه می کنید نمی گیرد و شروع به استفاده از چربی های بدن می کند.

تهوع و استفراغ

زمانی که دیابت باعث از دست دادن وزن شود، بدن شما از چربی های ذخیره شده استفاده می کند. بدن شما کتون تولید می کند، چیزی که باعث می شود سطح خون بدن در سطح خطرناک قرار گیرد و منجر به یک وضعیت مرگبار به نام کتواسیدوز دیابتی شود. کتون باعث تهوع و استفراغ در افراد می شود.

داشتن پاهای بی حس یا دردناک

دیابت باعث سخت شدن عروق و همچنین آسیب عصبی قابل توجهی در پاها می شود. چرخش ضعیف خون یا سیستم عصبی ضعیف باعث ایجاد زخم های پوستی (که در طولانی مدت بهبود می یابند) و بی حسی در پاها می شود، شاید متوجه نشوید این چقدر بد است چون پاهایتان بی حس است.

لثه های متورم

دیابت باعث ضعیف شدن بدن برای مقابله با میکروب ها می شود. هر روز ما غذا مصرف می کنیم و کلی میکروب با مواد غذایی، از راه تنفس و… وارد دهانمان می شود و حال تصور کنید بدنمان توانایی مقابله با این میکروب ها را نداشته باشد، چه جایی بهتر از لثه گرم و مرطوب برای میکروب ها، اگر لثه هایتان متورم شدن سریعا به پزشک مراجعه کنید.

داشتن بوی تنفسی عجیب

داشتن تنفس بد، در بین افراد دیابتی معمول است زیرا آن ها مستعد ابتلا به عفونت لثه هستند. لثه های آلوده باعث داشتن تنفس بدبو می شود. علت دیگر نفس بدبو افراد دیابتی افزایش کتون های خون است که مستقیما بر عرق بدن و تنفس تاثیر می گذارد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

این بیماری یکی از دلایل ناباروری در زنان است، در میان زنان تعدادی از این بیماری رنج می برند، و متاسفانه این وضعیت اغلب منجر به مقاومت انسولین می شود.

تیره شدن پوست

پزشکان تیرگی پوست را یکی دیگر از علایم دیابت می دانند.

کم آبی بدن

کم آبی بدن به دلیل گلوکز زیاد داخل خون است. همچنین این افراد دچار تکرر ادرار زیاد می شوند. کم آبی بدن یک مشکل جدی است که می تواند باعث مرگ هم شود، در مقدار کم می تواند باعث خشکی پوست، دید ضعیف و مفاصل دردناک شود.

تحریک پذیری، افسردگی

بخاطر اینکه دیابت باعث ایجاد یک سری سلول های غیر مرتبط در بدن می شود، بدن ناگهان واکنش های عجیبی همچون افسردگی و … را از خود بروز می دهد. از خستگی ناشی از گرسنگی سلولی به یک زندگی جنسی کاهش یافته به علت نعوظ یا عفونت های مخمری/ مثانه می تواند دلیل افسردگی و تحریک پذیری ناشی از دیابت باشد.

در انتها با مدیریت زندگی سلامت بدن خود می توانید به سلامت ذهن و آرامش زندگی خود هم کمک کنید. لطفا اگر چند مورد از این موارد را دارید سریعا برای چکاب به پزشک مراجعه کنید و مطمئن شوید در چه وضعیتی قرار دارید. حتی اگر دیابت داشته باشید، دیابت را می توان کنترل یا حتی معالجه کرد، و حتی اگر جواب آزمایشات شما شفاف سازی کند که دیابت ندارید، با آرامش خیال بیش از پیش مراقب سلامتی خودتان خواهید بود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آرد هسته خرما را با خواص دفع سنگ کلیه و سنگ صفرا، رفع حساسیت و آبریزش چشم، کنترل قند خون و درمان دیابت، برطرف شدن زخم و جای آن، افزایش مقدار شیر مادران شیرده، درمان مشکلات گوارشی و اسهال مزمن، پیشگیری از پیری زودرس، تامین بخشی از آهن مورد نیاز بدن و جلوگیری از کم خونی، درمان ضعف قوای جنسی، کاهش کلسترول خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0