topNotif

چگونه خستگی را از بین ببریم؟

2197 بازدید
25 مهر 97
سمانه
,

بد نیست بدانیم که چگونه خستگی را از بین ببریم؟

30 دقیقه استراحت، اگر شما در روز حدود 30 دقیقه دراز بکشید می توانید بقیه روز را با انرژی بیشتری سپری کنید. البته اگر خواب روز طولانی شود بر شادابی و سرزندگی اثر معکوس دارد ولی اگر حدود 30 دقیقه به طول انجامد می تواند درمان خوبی برای استرس باشد. اگر خواب روز مانع خوب خوابیدن در هنگام شب بشود این روش برای رفع خستگی موثر نخواهد بود.

ماساژ بدن، شما با کمک گرفتن از یک ماساژور حرفه ای یا دوست یا …. می توانید بدن خود را مدتی ماساژ دهید. اگر هیچ کس در دسترس نبود از دستان خودتان کمک بگیرید. آنچه برای این کار نیاز دارید یک کتاب راهنمای ماساژ، یک اسفنج مخصوص و مقداری روغن ماساژ می باشد. روی یک سطح صاف بنشینید و خود را ماساژ دهید.

چگونه خستگی را از بین ببریم؟

چگونه خستگی را از بین ببریم؟

راه حل های 20 دقیقه ای!

حمام آنزیم، این روش را ژاپنی ها ابداع کرده اند و نام آن را اکسیر نهاده اند. حمام آنزیم برای رفع خستگی زیاد پیشنهاد می شود. ژاپنی ها معتقدند این اکسیر که شامل برگ گیاهان بومی و موادی مانند پودر آنزیم، سبوس برنج و خاک اره می باشد می تواند دارویی شفابخش برای درمان طیف وسیعی از ناراحتی ها، از عوارض جزیی گرفته تا سرطان به شمار آید. فرق سونا با این حمام این است که شما بعد از رفتن به سونا معمولا تا مرز خستگی زیاد پیش می روید در حالی که این حمام ضمن آرامش بخشیدن اعصاب، انرژی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

 

همچنین بخوانید: ترکیبات معطر درمانگر خستگی

 

تصویرسازی ذهنی، تصویرسازی ذهنی یکی از روش های موثر برای رفع خستگی و درمان درد است. شاید باور نکنید ولی این امر حقیقت دارد که در آمریکا مبتلایان به سرطان با تجسم اینکه سلول های سالم قادر هستند، سلول های سرطانی را قورت بدهند یعنی از بین ببرند تا حد زیادی به معالجه خود کمک می کنند.

صحبت کردن، مطالعات نشان می دهد صحبت کردن فشار خون را بالا می برد، اگر راجع به تاثیرات آرام بخش و جنبه احساسی آن فکر کنیم می بینیم که فواید آن بر عوارضش می چربد. خوشبختانه برای خانم ها درد دل کردن و بازگو کردن ناراحتی ها کار بسیار ساده است. البته لازم است برای برطرف کردن این نیاز به موقع دست به کار شوید و گرنه نتیجه مطلوب عاید شما نخواهد شد. متخصصان معتقدند خنده و شوخی فعل و انفعالات شیمیایی بدن را متعادل می کند و استرس را از بین می برد. یاد بگیرید که همیشه به زندگی لبخند بزنید و همواره لبخند بر لب داشته باشید چون در اغلب موارد خنده کلید حل مشکل است.

با خودتان صحبت کنید، البته صحبت کردن به روش مثبت مانند بر زبان آوردن جملاتی مانند من موفق خواهم شد یا من قادرم این کار را انجام دهم. جملات مثبت و سازنده ای تهیه کنید و آن ها را روی کاغذ بنویسید و همیشه آن را در دسترس بگذارید و هرگاه نیاز داشتید جلوی آینه بایستید و آن جملات را با صدای بلند تکرار کنید.

بسیاری از ورزشکاران با مثبت گرایی و تقویت اعصاب خود توانسته اند برای مسابقات بزرگ آماده شوند و حس موفقیت را در خود پدید آورند. متخصصان روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا معتقدند سخنانی که ما به خودمان می گوییم می تواند تاثیرات روانی مثبت و در عین حال منفی در بر داشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بادرنجبویه را با خواص تقویت مغز و اعصاب و حافظه و قلب، بازکننده رگ های قلب، تقویت حواس پنجگانه، درمان خستگی های روحی عصبانیت و بی حوصلگی، سردردهای عصبی و تنگی نفس، ضد استفراغ دوران بارداری، درمان کابوس شبانه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0