topNotif

چگونه می توان مغز را تقویت نمود؟

1449 بازدید
14 تیر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

چگونه می توان مغز را تقویت نمود؟

از روزی که ما چشم به جهان گشوده ایم هر یک از ما روند فکری، کاردانی و چیره دستی مخصوص به خود را داشته ایم. اگر چه از کودکان انتظار داریم که کم و بیش در میزانی مناسب با یکدیگر رشد کنند و مثلا در راه رفتن و صحبت کردن مهارت لازم را کسب کنند و بنا بر خمیره ی ذاتی و ژنتیک خود پیشرفت کنند ولی هنگامی که هر یک از ما به مرحله ی 50 سالگی می رسیم، فاصله ایی که حد آن در اشخاص مختلف است، شروع به شکل گرفتن می کنیم.

در افراد 65 ساله به بالا، تفاوت در لیاقت های آنان به نحو بارزی آشکارتر می شود. مثلا در یک طرف شخصی چون جورج برنز پیدا می شود که در سراسر حیات طولانی خود فعال و پویا بود و همان طور به جلو می رفت و در طرف دیگر هزاران مرد و زنی بر روی تخت خواب های خانه سالمندان خوابیده اند که سی یا چهل سال جوانتر از جورج برنز به هنگام در گذشت وی هستند.

چگونه می توان مغز را تقویت نمود؟

چگونه می توان مغز را تقویت نمود؟

چگونه می توان مغز را تقویت نمود؟

مغز و فعالیت های عصبی وابسته به آن معمولا با قدم گذاردن فرد در دهه 60 سالگی شروع به نشان دادن اثرات کهنسالی می کنند. ولی این تغییرات تدریجی است و بیشتر افراد هنوز هوشیارانه عمل می کنند. در نتیجه، بازتاب های شما ممکن است آنطوری که قبلا بود سریع و موثر نباشد. به همین سبب است که مواجه با فراموشی های کوتاه مدت، از قبیل در جای عوضی گذاشتن کلید اتومبیل، یا فراموش کردن نام شخصی که پنج دقیقه قبل به شما معرفی شده است، خواهید شد. در هر حال، در این اجتماع پرتحرک امروزی ما، سهو و نسیان حتی در افراد بیست ساله نیز معمولی است. بنابراین شما باید این موضوع را مشکلی حاد، به حساب نیاورید.

بحران 40 سالگی

تغییری که بسیاری از ما در دهه چهل سالگی تجربه می کنیم این است که در برابر تغییرات مقاومت می کنیم. عادات، دوستان، تجارب و مهارت ها، چنان عمیقا در درون سیستم عصبی ما و زندگی روزانه مان راه یافته است که جز از طریق تحمیل بوسیله تغییراتی که در اثر اوضاع و احوال خارجی بر ما وارد می شود رها کردن آنها غیر ممکن است و بعضی از افراد ترجیح می دهند با همان وضع بسازند زیرا این کار برای آنان ساده تر از پذیرا شدن این تغییرات است. بله! این دسته از افراد ممکن است بی نوایانی باشند که بیشتر علاقه مند به ادامه روش گذشته، و بزعم خود، صحیحی هستند که قبلا داشته اند و به خوشحالی خود فکر نمی کنند. بنابراین تیره روز باقی خواهند ماند.

 

مچنین بخوانید: با گیاهان دارویی، استرس را درمان کنید

 

هر چقدر پیرتر می شویم و در مقابل تغییرات مقاومت به خرج می دهیم، مشتاقانه به گذشته خود نظر می افکنیم، به جوانی خود اندیشه می کنیم و آن را با آنچه امروز در شرف وقوع است و از صافی های پر زرق و برق دهه های قبل رد شده است مقایسه می کنیم. هنوز هم به آهنگ های سنتی که گوش می دهیم لذت می بریم و حال آنکه نوه های ما آن را مسخره می دانند.

زندگی بعد از 70 سالگی

مردمی که در دهه 70 سالگی خود هستند به این نتیجه رسیده اند که پروژه ها و وظایفی که مستلزم تکرار است برای فکر و انگشتان آنان ساده تر است. سالمندانی را که شما می شناسید ممکن است وقت خودشان را صرف تهیه و دوخت و دوز پتو یا کفش برای نوه های خودشان کنند، یا در بیمارستان محله مسکونی خودشان داوطلبانه پنج روز در هفته کار کنند یا اینکه اصولا کار قبلی خود را هنوز ادامه دهند. به نظر می رسد که طرز تفکر ما این روزها نسبت به سالمندان عوض شده است. بیشتر آنان نحیف و نزار نیستند یا اینکه در آسایشگاه ها بسر نمی برند. بیشتر آنان خارج از خانه فعالانه کار می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0