topNotif

چگونه وکس خانگی درست کنیم ؟!

5333 بازدید
30 بهمن 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

چگونه وکس خانگی درست کنیم ؟!

چرا از دستگاه اصلاح و کرم های موبر و… استفاده کنیم اگر می توانیم وکس خانگی درست کنیم!؟ در این مطلب به شما راه های تهیه کردن وکس در خانه گفته می شود. اصلاح باعث ایجاد ریزش مو و پوست تحریک شده می شود. نه تنها این، بلکه اصلاح کردن فقط چند روز باقی می ماند و تا پایان سال شما مبلغ زیادی صرف خرید تیغ، کرم اصلاح خواهید کرد. قطعا می توانید پول خود را طور دیگری خرج کنید.

نکته جالب توجه راجع به وکس شکر این است که وکس شکر نسبت به کرم های موبر و… برای پوست مفید تر است. این وکس کاملا طبیعی است و موها را پاره نمی کند و باعث تحریک پوست نمی شود. وکس شکر یک راه موثر برای از بین بردن موهاست، و تقریبا اندازه اپیلاسیون دردناک نیست.

  چگونه وکس خانگی درست کنیم ؟!  

چگونه وکس شکر درست کنیم؟!

مواد لازم:

  1. دو فنجان شکر سفید
  2. یک چهارم فنجان آب لیمو
  3. یک چهارم فنجان آب

همانطور که می بینید تمامی مواد طبیعی هستند و به احتمال زیاد الان همه آن ها را در خانه خود دارید و ببینید چه مقدار پول ذخیره می کنید.

دستور تهیه وکس خانگی :

در یک قابلمه متوسط تمامی مواد را ریخته و با قاشق چوبی هم بزنید. زیر اجاق گاز را زیاد کنید و منتظر بمانید تا بجوشد. سپس زیر آن را کم کنید و مواد را هم بزنید. و بسیار مهم است که مواد را حتما هم بزنید، در غیر این صورت مخلوط سخت می شود و مجبورید دوباره از اول شروع کنید. مواد را روی حرارت ملایم آرام هم بزنید، تا زمانی که مخلوط به رنگ قهوه باشد. این کار 5-10 دقیقه زمان می برد.

قابلمه را از روی اجاق بردارید و اجازه دهید 5 دقیقه کناری بماند. پس از آن مخلوط وکس شکر را در یخچال بگذارید. بگذارید مواد سرد شوند، و اگر مواد آماده نشده باشند لازم است دوباره گرم شوند. مواد باید قوام و سفتی داشته باشد، باید قوام به مقداری باشد که مانند وکس از آن بتوانید استفاده کنید. اجازه دهید 30 دقیقه سرد شود. وقتی که مواد سرد شد آن را داخل کاسه بریزید.

 

همچنین بخوانید:  روش های از بین بردن موهای اضافی

 

نحوه استفاده از وکس شکر

با استفاده از یک قاشق چوبی، کفگیر یا حتی دست هایتان، مقداری وکس شکر از کاسه بردارید و بر روی قسمت مو دار بدنتان بمالید. قاشق را به سمت پایین (قسمت رویش موها) بکشید. حدود یک چهارم وکس خانگی باید بر روی پوستتان مالیده شود. بر روی وکس پارچه قرار دهید، می توانید پارچه های مخصوص وکس را خریداری کنید که درد کمتری ایجاد می کنند، پس از 1-2 دقیقه پارچه را برخلاف جهت رویش موها بکشید. اگر درد داشتید اجازه دهید همسر یا دوستتان کمکتان کند.

وکس خانگی شکر را در تمامی قسمت های بدن از جمله پاها، دست ها و … می توانید استفاده کنید. با توجه به مدت زمان رویش مو در بدنتان می توانید هر دو هفته تا یک ماه از این وکس طبیعی استفاده کنید و از شر موهای زائد بدنتان بدون عوارض و به طور کاملا طبیعی خلاص شوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکر قهوه ای را با خواص کاهش سلولیت، لایه بردار پوست، آرامش بخش اعصاب، اشتها آور،کند کردن روند پیری و بهبود گردش خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0