کاهش اشتها و لاغری با 5 ترکیب خوراکی که معجزه می کند

2404 بازدید
11 آذر 97
بهاره
,,

کاهش اشتها و لاغری با 5 ترکیب خوراکی

 

کاهش اشتها و لاغری با 5 ترکیب خوراکی

کاهش اشتها و لاغری با 5 ترکیب خوراکی

 

کاهش اشتها و لاغری : برای حفظ وزن بدن، علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی خوب، باید رژیم غذایی خود را مدیریت و کنترل کنید. به گفته کارشناسان، اگر روزانه مواد غذایی کمی را در فواصل منظم بخورید، به راحتی می توانید وزن خود را کاهش دهید. شما می توانید از ترکیبات غذایی استفاده کنید که کالری بیشتری دارند و معده شما را برای مدت طولانی پر نگه می دارند. بنابراین، احساس گرسنگی کمتری به شما دست خواهد داد و اشتها را کم می کند، در نتیجه باعث لاغری می شود. حال اجازه دهید 5 ترکیب خوراکی پر کالری که باعث کاهش اشتها و لاغری می شود را معرفی کنم.

بادام و شیر سویا

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی، اگر 43 گرم بادام هر روز مصرف شود، می توانید جلوی اشتها را بگیرد بدون اینکه احساس گرسنگی کنید. علاوه بر این، بدن نیز مقادیر کافی ویتامین ای و چربی های مونوساکاراید (خوب) را دریافت می کند. بهترین گزینه برای شیر غیر لبنی شیر سویا است. شیر سویا تهیه شده از سویا، غنی از مواد مغذی و حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین است. علاوه بر این، اسیدهای چرب ضروری برای بدن، انواع ویتامین ها و مواد معدنی در آن وجود دارد. به جای مصرف چربی اشباع شده و کلسترول موجود در شیر گاو یا شیر بوقلمون، تغذیه با شیر سویا با مقدار متعادل از چربی، بهتر است.

چای سبز و نعنا

چای سبز حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاسین است که سلول های افزایش دهنده چربی را کنترل می کند. علاوه بر این، ظرفیت کبد نیز برای تبدیل چربی به انرژی افزایش می یابد. یک فنجان نوشیدنی چای سبز پس از شام بسیار مفید است. عطر، طعم و طراوت آن اشتها شما را کنترل می کند و همچنین تمایل به مواد قندی و شیرین را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند که نعنا در رفع مشکلات دستگاه گوارش مفید است، به طوری که روده ها به راحتی می توانند کار خود را انجام دهند.

 

همچنین بخوانید: کاهش وزن با معجون لاغری لیمو و عسل

 

آب آشامیدنی و آب لیمو

بهترین راه برای از بین بردن سموم مضر در بدن این است که مقدار زیادی آب بنوشید. با مصرف روزانه، فقط 6 تا 8 لیوان آب، بدن هیدراته باقی می ماند و همچنین اجزای حیاتی بدن به خوبی کار خواهند کرد. بهترین راه این است که در صبح با معده خالی، مخلوطی از یک لیوان آب گرم با چند قطره آب لیمو بخورید. همچنین، می توانید نعنا به آن اضافه کنید که به فرایند هضم غذا کمک خواهد کرد. به علاوه، می توانید از زنجبیل با خاصیت ضد التهابی، استفاده کنید.

نخود و زیتون

مواد مغذی در نخود و فیبر محلول در آن، باعث حفظ تعادل وزن می شود. نخود، کولسیستوکینین، هورمون سرکوبگر گرسنگی را ترشح می کند که منجر به احساس پر بودن معده می شود و اشتها را کاهش می دهد و سبب لاغری می شود. می توانید نخود را به راحتی با روغن زیتون مخلوط کنید. این می تواند سطح سروتونین را افزایش دهد. این هورمون به نام هورمون احساس خوب شناخته می شود.

بادام و کرنبری

مواد مغذی مانند ویتامین ای، آنتی اکسیدان ها، فیبر، پروتئین، منیزیم و کلسیم عناصری هستند که در بادام، باعث کنترل اشتها می شود و همچنین، احساس سیری ایجاد می کند. از سوی دیگر، ویتامین ث و فیبر در کرنبری وجود دارد. می توانید از این دو ماده غذایی در صبحانه استفاده کنید. این مخلوط یک جایگزین خوب و سالم برای صبحانه معمول می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر زنجبیل را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سه کناری
    2 اردیبهشت 1401

    سلام.ممنونم.خداحافظ

0