گیاهان دارویی برطرف کننده دردهای قاعدگی

2709 بازدید
13 اردیبهشت 97
سمانه
,

گیاهان دارویی بر طرف کننده دردهای قاعدگی و اسپاسم:

بابونه زرد و خواص آن :

سر شاخه های گلدار آن به عنوان مقوی و ضد اسپاسم و قاعده آور می باشد و در پزشکی سنتی، اطبای قدیم به عنوان اشتها آور التیام دهنده زخم ها نیز آن را توصیه می نموده اند که دم کرده آن حاوی 2 تا 3 گرم از سرشاخه های خشک در یک فنجان آب جوش می باشد.

تاج خروس و خواص آن :

این گیاه به نام های گل حلوا، زلف عروسان، گل یوسف، بستان افروز، حبق بستانی هم خوانده می شود و در هموروئید و خونریزی های قاعدگی مورد استفاده قرار می گیرد و در کم کردن ترشحات بعد از زایمان کاربرد دارد، تخم تاج خروس را به عنوان تقویت کننده بدن و رفع سرماخوردگی توصیه کرده اند.

 

گیاهان دارویی برطرف کننده دردهای قاعدگی

گیاهان دارویی برطرف کننده دردهای قاعدگی

 

جعفری و خواص آن :

گیاه جعفری را به عنوان پایین آورده قند خون، برطرف کننده اختلالات دستگاه گوارشی، مقوی معده، شیرافزا، بادشکن، ضد اسپاسم و دردهای قاعدگی، خلط آور، ضد میکروب، دل پیچه، درمان سنگ کلیه، بیماری های کبد و طحال، باز شدن خون قاعدگی به کار می برند و مصرف زیاد آن قابض است و موجب جمع شدن رحم و سقط جنین می شود، بنابراین در دوران بارداری نباید مصرف کرد.

زعفران :

زعفران را به عنوان مقوی معده، محرک، ضد اسپاسم و قاعده آور، مسکن اعصاب و کمر دردهای زمان قاعدگی، مدر به کار می برند، در طب سنتی بر این معتقدند که خوردن زعفران دید چشم را جلا داده و علاوه بر این خاصیت شهوت برانگیز و مدر دارد، به این منظور مقدار دو دهم گرم، گرد زعفران را دم کرده و میل کنید. برای اثر بد آن که در نتیجه مصرف زیاد در حواس و اعصاب حاصل می گردد باید همزمان با مصرف آن از سکنجبین استفاده کرد. و بوییدن زیاد گرد آن باعث سر درد شدید و رعشه می شود.

عشقه :

برگ عشقه را به عنوان مسکن در دردهای عصبی، قاعده آور، ضد روماتیسم و سرفه، و به جهت باز شدن عروق به کار می برند. پزشکان طب سنتی آن را به عنوان رفع بی خوابی و بیماری های پوستی خصوصا زگیل و به عنوان مسهل توصیه کرده اند. در مصرف طولانی مدت احتیاط شود.

 

  همچنین بخوانید:  نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت1  

 

کیس کشیش :

به علت داشتن خاصیت منقبض کننده عروق در درمان خونریزی های مختلف بدن به خصوص در خونریزی های زنانه مورد استفاده قرار می گیرد و آن را جهت ضد عفونی کردن دستگاه ادراری و بالا بردن فشار خون به کار می برند. در مصارف خارجی این گیاه را جهت ناراحتی های پوستی و گرمازدگی کاربرد دارد. دم کرده آن حاوی 1 تا 4 گرم در یک فنجان آب جوش.

گلرنگ :

گلرنگ را به عنوان قاعده آور، معرق، مدر(ریشه ها)، مسهل(دانه ها) و روغن میوه را به صورت موضعی در درمان رماتیسم و فلج به کار می برند. همچنین برای درمان پروستات، نیرودهنده سلسله اعصاب مفید استو به دلیل داشتن مواد نرم کننده،در جلوگیری از سوختگی پای نوزادان  در اثر ادرار پودر گا ها کمک میکند. در بعضی استان ها با آن آشی می پزند که برای رفع یبوست و ورم لوله گوارش و دفع کرم انگل بسیار مناسب است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کیسه کشیش را با خواص تب بر، درمان صرع، درمان ناراحتی های عصبی و فشار خون، رفع ضربان نامنظم قلب، درمان مشکلات قلبی عروقی، درمان سردرد، درمان استفراغ خونی، رفع و درمان ادرار خونی و اسهال، درمان عفونت مثانه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0