topNotif

یوگا برای بانوان سالمند و بالای 60 سال

2047 بازدید
18 بهمن 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

نکات یوگا برای بانوان بالای 60 سال

یوگا برای بانوان سالمند و بالای 60 سال

یوگا برای بانوان سالمند و بالای 60 سال

 

با توجه به سطح آمادگی جسمانی شما، فکر انجام دادن یوگا یا بازگشت به آن می تواند کمی ترسناک باشد. حقیقت این است با گذشت زمان بدن ما تغییر می کند. شروع کردن دیر هنگام یوگا در زندگی نیازمند اصلاح و تغییراتی در زندگی است. در ادامه راهکارهایی برای کمک به زنان بالای 60 سال که علاقه مند به یادگیری یوگا هستند، گفته می شود.

یوگا ودی قدیمی ترین نوع یوگاست. این نوع یوگا یادآوری می کند که بعد از 50 سالگی زمان مدیتیشن کردن و کار کردن روی تنفس هاست. یوگا ودی دیگر نیازمند تمرینات شدید یوگا نیست. انجام دادن یوگا در افراد مسن باعث ایجاد حس جوانی و شور می شود. به یاد داشته باشید هرگز برای شروع کردن دیر نیست. مطمئنا هر فردی که به سلامتی خود اهمیت می دهد یوگا را در برنامه های روزانه یا هفتگی خود قرار می دهد.

همیشه با گرم کردن شروع کنید.

گرم کردن بخش مهمی از هر فعالیت ورزشی، بدون توجه به سن افراد است. گرم کردن برای بدن اشخاص مسن بسیار ضروری است، زیرا مفصل ها به آن نیاز دارند و بدن انعطاف پذیری دوران جوانی را ندارد. انجام دادن حرکات یوگا بدون گرم کردن باعث افزایش ریسک صدمه دیدن بدن افراد می گردد.

حرکات پایه را در خانه تمرین کنید.

زنان زیادی برای بار اول دچار استرس و ترس برای کلاس های یوگا می شوند. گرچه نباید به این احساسات اجازه داد افراد را درگیر کنند اما درگیر کننده هستند. برای اینکه احساس بهتری داشته باشید چند حرکت پایه یوگا را در خانه انجام دهید. حتی می توانید برخی اصطلاحات و فواید تمرین های یوگا را بخوانید تا با آن ها آشنا شوید. داشتن این اطلاعات باعث می شود از جلسه اول بیشتر لذت ببرید.

یوگا برای بانوان سالمند و بالای 60 سال

یوگا برای بانوان سالمند و بالای 60 سال

کلاس یوگایی که برای شما جالب تر می باشد را پیدا کرده و آنجا بروید.

ممکن است شما با مربی های باشگاه نزدیک منزلتان ارتباط برقرار نکنید لزومی ندارد به دلیل نزدیکی حتما به این کلاس ها بروید. می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کرده و یا باشگاهی که به شخصیت شما می خورد و آنجا احساس راحتی می کنید را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

سطح بدن خود را قبل از شروع کلاس چک کنید.

این گونه نسبت به بدن خود آگاهی یافته و از صدمات احتمالی جلوگیری خواهید کرد. مچ هایتان را بچرخانید، زانوهایتان را بالا آورده و کمی کشش دهید، سرشانه ها، گردن و انگشتانتان را کشش دهید. بدنتان را کشش دهید و وزنه های سبک یا چند کتاب را چند دقیقه در دستان خود نگه دارید. این حرکات باعث می شود متوجه شوید کدام قسمت بدنتان نیاز به کشش دارد، کدام قسمت ضعیف تر است و به توجه بیشتر نیاز دارد. زمانی که از این موارد آگاه شدید می توانید کلاسی مناسب خود پیدا کنید.

در آخر به یاد داشته باشید قبل از برگزار کردن کلاس اطلاعات مخصوص کلاس را گرفته و اگر سطح کلاسی که در آن شرکت می کنید بیش از توان شماست کلاسی آسانتر را انتخاب کنید تا هم از یوگا لذت برده و هم از صدمات احتمالی بکاهید.

 

همچنین بخوانید:  تاثیرات یوگا بر سلامتی جسم و ذهنتان

 

چند دقیقه زودتر سر جلسات حاضر شوید.

اگر صدمه ای دیده ای و یا وضعیت و بیماری خاصی دارید بد نیست چند دقیقه زودتر سر کلاس حاضر شده و مسئله و مشکل را با مربی خود مطرح کنید. با گفتن این مسائل مربی حرکاتی را که برای شما خطرناک می باشد به شما نمی دهد و حرکات مفیدتری برای مشکلاتتان جایگزین می کند، که از صدمه دیدنتان جلوگیری می کند. مربی های یوگا بسیار خوشحال می شوند از وضعیت شما آگاه شده و به شما برای سالم تر بودن کمک کنند.

ابزارهای لازم کلاس یوگا را همراه داشته باشید.

باشگاه ها مقدار زیادی از ابزارهای یوگا را در اختیارتان قرار می دهند اما برخی از این ابزارها شخصی می باشند و بهتر است خودتان آن ها را یا از باشگاه یا لوازم ورزشی فروشی تهیه کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای کلاس های یوگا شامل کمربند یوگا، مت یوگا، آجر یوگا و در برخی باشگاه ها لباس سفید مخصوص یوگا می باشد. داشتن مت یوگا به شما این امکان را می دهد یوگا را حتی در خانه یا اتاق خود احساس کنید.

حرکات و تمرین هایی را که برایتان دشوار هستند، بیشتر انجام دهید.

پس از یکی دو جلسه یوگا متوجه می شوید انجام دادن تمامی حرکات یوگا آسان نیست و نیاز به تمرین آن حرکات دارند. پس بهترین کار تمرین کردن است. با تمرین کردن های متناوب شما خود نیز می توانید یک استاد یوگا شوید.

راهکارهایی که بالاتر گفته شد به بانوان مسنی که به خود اهمیت می دهند کمک می کند تا یوگا را بخشی از زندگی خود کنند. یوگا فواید بسیاری دارد، دیگر حتی یک روز را بدون یوگا نگذرانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه مریم گلی را با خواص ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0