topNotif

آرام کردن افکار خود قبل از خواب و روش هایی شگفت انگیز برای داشتن خواب راحت

1657 بازدید
03 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

چگونه افکار خود را قبل از خواب کنترل کنیم و خوابی آرام داشته باشیم؟

آرام کردن افکار خود : در بیشتر اوقات، زندگی ما پر از مسایل به نسبت غیر مهم است و به سختی می توانیم وقت کافی برای خودمان پیدا کنیم. تنها زمانی که فرصت فکر کردن پیرامون مسایل به دست می آید، درست در پایان روز و موقعی است که می خواهید به تخت خواب بروید، که هوا تاریک و سکوت حاکم است. بنابراین، ضمبر ناخودآگاه تان درست قبل از اینکه به خواب بروید، فرصت را غنیمت می شمارد تا درباره مسایلی که به راستی برای شما مهم است، فکر کنید. این کار به راستی خوب است ولی وقت مناسبی برای انجام نیست.

آرام کردن افکار خود

آرام کردن افکار خود

بنابراین، تنها کاری که لازم است انجام دهید، صرف آن زمان برای خودتان است، اما آن را برای فرصتی مناسب در طول روز بگذارید. دست کم 20 دقیقه برای فکر کردن درباره ی الویت های خودتان کنار بگذارید و راهی برای دستیابی به آن ها پیدا کنید.

اگر با ذهنی شلوغ بیدار مانده اید، بنابراین، کاری را که می گویم هر روز حداقل به مدت سه هفته انجام بدهید. به هر حال این یک عادت خوب در شما خواهد شد. ولی بعد از مدتی ممکن است متوجه شوید وقتی سرتان خیلی شلوغ نیست، کافی است این کار را فقط یکی دو بار در هفته انجام بدهید. اگر دوباره مشغله تان زیاد شد، این تمرین را هر روز انجام بدهید.

تمرین

برای خودتان ارزش قایل شوید

نکته: این تمرین را قبل از اینکه انجام بدهید، به دقت بخوانید.

قدم اول

زمان و مکانی را برای خودتان پیدا کنید که بتوانید مدت بیست دقیقه بدون هیچ مزاحمی باشید. یک ورق و یک کاغذ بردارید.

قدم دوم

در 5 دقیقه اول اجازه بدهید ذهن شما سرگردان شود و در زیر آفتاب درباره هر چه دلتان خواست فکر کنید.

قدم سوم

بعد از 5 دقیقه از خودتان بپرسید: چه کاری می خواهم انجام بدهم که به راستی برایم مهم است؟ آنچه را به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. هیچ چیزی را سانسور نکنید. برای آن ها ترتیب و الویت قایل نشوید، فقط همه چیز را واضح و شفاف بنویسد، حالا می خواهد مهم باشد یا احمقانه، کاری باشد که هر روز به آن مشغول هستید یا به صورت تفریحی انجامش می دهید. شما می توانید همه چیز را بنویسید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید نقل مکان کنید، یاد بگیرید چگونه حرکات موزون انجام دهید، یک کتاب بنویسید، ازدواج کنید، محیط اطراف را ببینید، کفش نو بخرید یا شغلتان را عوض کنید.

 

همچنین بخوانید:  راهنمای یک خواب آسوده و راحت

 

قدم چهارم

زمانی که احساس کردید کارتان تمام شده است، دوباره فهرست را بخوانید و هر چیز دیگری که به ذهنتان می رسد، به آن اضافه کنید.

قدم پنجم

حالا، فقط حالا، یک بار دیگر فهرست را مرور کنید و موارد را به دو گروه مهم و خوب تقسیم کنید.

قدم ششم

حالا یکی از موارد ستون مهم را انتخاب کنید و از خودتان بپرسید: کوچک ترین و عملی ترین قدم قابل دستیابی که من می توانم فردا بر دارم و مرا برای رسیدن به هدفم کمک می کند، چیست؟

قدم آخر

درباره آن فکر کنید. مطمئن شوید قدمی که بر می دارید واقع گرایانه است و می توانید آن را حس کنید. خودتان را متعهد بدانید که فردا این قدم را بردارید. ممکن است این قدمی کوچک باشد مانند یک تماس تلفنی یا دنبال یک سری اطلاعات گشتن بر روی اینترنت، اما هر چه بود، به خودتان قول جدی بدهید تا قدم بعدی را بردارید. این تمرین را تا جایی که نیاز دارید انجام دهید. در این صورت موفق خواهید شد به دو هدف مهم دست پیدا کنید:

هدف اول: شما هر شب بهتر از شب پیش می خوابید.

هدف دوم: قدم به قدم متوجه خواهید شد که چه چیزی برای شما در زندگی مهم است.

نکته شماره دو معجزه می کند. شما روی تخت خواب با افکار چه می شد اگر دراز نخواهید کشید. در عوض با علم به اینکه فردا قدم دیگری برای نزدیک شدن به هدفتان برخواهید داشت، به خواب خواهید رفت.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ به لیمو را با خواص درمان سو هاضمه و درد معده، درمان خستگی روحی و اضطراب و دلهره، آرامش قلب، تسکین سر درد های میگرنی، دفع سموم، بالا بردن مصونیت بدن، تنظیم قاعدگی بانوان و جلوگیری از تاخیر آن، درمان سرماخوردگی و سرفه، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0