topNotif

آب درمانی یا هیدروتراپی چیست ؟

1910 بازدید
25 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

هیدروتراپی یا آب درمانی چیست ؟

فرهنگ پیشین برای هزاران سال از آب به عنوان یک داروی طبیعی در درمان تعدادی از بیماری ها، به ویژه بیماری های ناشی از استرس یا تنش بیش از اندازه استفاده کرده اند. آب یکی از قوی ترین منابع شفا بخش در طبیعت است که خصوصیات درمانی و پیشگیری دارد. آب درمانی، استفاده از آب در دماهای مختلف برای بازیابی و حفظ سلامت و باقی ماندن در وضعیت سلامت بدنی و جلوگیری از ناخوشی ها استفاده می شود. این درمان یکی از درمان های موثر برای بسیاری از بیماری ها محسوب می شود و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

هیدروتراپی انرژی بدن را فعال و به حذف سموم و تحریک جریان خون کمک می کند و باعث آسودگی و یک پارچگی بدن و ذهن می شود.

آب درمانی چیست

آب درمانی چیست

درمان بیماری ها با آب درمانی :

سقراط 2300 سال قبل هیدروتراپی را برای بیمارانش به کار می گرفته است، یونانی ها و رومیان قدیم از منابع آب برای درمان بیماری های خود استفاده می کردند؛ ولی این کار به تدریج دست به فراموشی سپرده شد. در قرن 18 و 19 استفاده از آب به صورت درمانی دوباره مورد پذیرش قرار گرفت و به عنوان یکی از روش های درمان به جامعه جهانی معروف شد. از آب درمانی برای تحریک فعالیت درونی بدن استفاده می شود که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با انواع بیماری ها راحت تر مواجه شود و به این ترتیب در درمان بیماری ها موثر است.

تکنیک های آب درمانی :

تکنیک های مختلفی از هیدروتراپی وجود دارد که بر مبنای نیازهای فیزیکی فرد می توان از آنها استفاده کرد. در رایج ترین تکنیک ها، از آب داغ یا سرد و بخار به خاطر اثرات تسکین دهنده بهره می گیرند. تکنیک های آب درمانی ارزان و ساده اند. تکنیک های رایج و مرسوم آب درمانی عبارت اند از :

  • خیس خوردن و شناور شدن و ماساژ در آب که می تواند جریان خون را افزایش دهد و تنفس را تنظیم کند.
  • کمپرس آب گرم و سرد که می تواند جریان خون را تحریک کند.
  • دوش گرفتن آب سرد و گرم که می تواند سیستم های عصبی و گردش خون را تحریک کند و حمام آب گرم هم باعث آرامبخشی می شود.
  • جریان های پر فشار دوش آب که برای قسمت های به خصوصی از بدن که دچار بیماری اند به کار می رود.
  • سونا و حمام بخار که می تواند به برطرف کردن التهابات و احتقاق کمک کند.

 

همچنین بخوانید:  حمام بخار و درمان بی خوابی

 

نکاتی مفید برای آب درمانی :

  • آب درمانی باید در اتاق گرم و دارای تهویه انجام شود.
  • آب درمانی را بلافاصله بعد یا قبل از غذا خوردن انجام ندهید.
  • در طی آب درمانی نفس خود را حبس نکنید و به طور طبیعی تنفس کنید.
  • هنگام استفاده از آب درمانی سرد، بدن را قبل از درمان گرم کنید و در اتاق گرم درمان را انجام دهید. مواقعی که احساس سلامتی نمی کنید، بهتر است از درمان آب گرم برای آرام سازی استفاده کنید.
  • پس از حمامی که به منظور درمان انجام داده اید، فقط موها و صورت را خشک کنید و بقیه بدن را مرطوب نگه دارید و در حوله بپیچید و در یک اتاق گرم استراحت کنید.
موارد منع آب درمانی :
  • اگر عفونت شدید، فشار خون پایین، نارسایی کلیه، پرکاری تیروئید یا بیماری های انسدادی یا انعقادی سیستم گردش خون را دارید (مانند واریس، انسداد سرخ رگی) حمام بخار به شما توصیه نمی کنیم.
  • افرادی که از مشکلات قلبی یا فشار خون رنج می برند باید هنگام استفاده از آب سرد یا گرم احتیاط کنند.
  • کمپرس آب گرم، هنگام تب نباید مصرف شود و یا زمان سرماخوردگی یا اشخاصی که از فشار خون بالا رنج می برند نباید از کمپرس آب سرد استفاده کنند.
  • کسانی که مبتلا به آرتروز یا التهاب مفاصل یا بیماری های دستگاه ادراری یا اسهال هستند، آب درمانی را به آنها توصیه نمی کنیم.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0