topNotif

آب و تاثیر آن بر بیماری های ادراری

1619 بازدید
14 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

نیاز بدن به آب و تاثیر آن بر بیماری های ادراری :

برای حفظ سلامتی باید کلیه ها خوب کار کنند. وظیفه اصلی کلیه ها تصفیه ی خون از فرآورده های حاصل از تخریب و مواد زاید ناشی از غذاها و اعمال متابولیک بدن است. کلیه ها همچنین میزان مایع، سدیم و پتاسیم خون را کنترل و تعادل اسیدی باز خون را تنظیم می کنند. اگر سیستم تصفیه کننده ی کلیه ها به شکل مطلوب عمل نکند، ممکن است موادی که باید دفع شوند در بدن نگه داشته شوند و موادی مانند پروتئین ها و مواد معدنی که باید حفظ شوند دفع گردند. هم کلیه ها و هم کبد برای زندگی ضروری اند، لذا ما مجبوریم هر چه برای تقویت و حمایت از این اعضا در توان داریم انجام دهیم.

نوشیدن آب در طول شبانه روز

مقدار نوشیدن آب در طول روز بستگی دارد به آن چه می خورید یا می آشامید، چرا که بسیاری از میوه ها و سبزی ها آب زیادی دارند و عامل دیگر جایگزین کردن آب از دست رفته توسط تعریق و ادرار است. تخمین زده می شود که ما روزی حدود یک فنجان مایع از طریق پوست و ریه ها از دست می دهیم حتی اگر خیلی عرق نکنیم. روشن است که اگر در زیر نور داغ آفتاب به سختی کار کنید به نوشیدن مقدار زیادی مایع نیاز خواهید داشت.

بهتر است حداقل بخشی از مایعات خود را به صورت آب معمولی مصرف کنید، زیرا سایر نوشیدنی ها معایبی دارند : آبمیوه ها حاوی مقادیر زیادی قند هستند، قهوه می تواند محرک دستگاه عصبی، کلیه ها و دستگاه گوارش باشد.

 

همچنین بخوانید:  درمان عفونت ادراری با گیاهان دارویی

 

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب آن جا حاوی کلراید زیادی است، جوشاندن آب قبل از نوشیدن یا نگهداری آب در پارچ به مدت یک شب در یخچال به منظور تبخیر شدن کلر آن فکر خوبی است.

آماری تقریبی از مبتلایان به عفونت های ادراری 

تخمین می زنند که چهار درصد زنان دچار عفونت های ادراری اند بدون آن که بدانند و عمده ترین علائم هشدار دهنده ی عفونت شب ادراری در کودکان، تکرار ادرار، درد و سوزش ادرار و درد پشت، درست زیر دنده ها که با حرکت بدتر نمی شود، می باشند. اگر مشکوک به عفونت هستید به پزشک مراجعه کنید.

ضعف مثانه :

این بیماری می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. گاهی این بیماری به صورت ادرار دائم در طول روز  و نیز در شب تظاهر می کند. در سایر موارد، ضعف مثانه شکل بی اختیاری ادرار را به خود می گیرد، یعنی به هنگام خندیدن، سرفه یا عطسه مقداری ادرار خارج می شود یا فقط چند قطره ترشح می گردد.

آب و تاثیر آن بر بیماری های ادراری

آب و تاثیر آن بر بیماری های ادراری

دلایل ضعف مثانه :

عفونت مثانه، کلیه ها یا مهبل، بیماری کلیوی، حالت عصبی، آلرژی ها، سرماخوردگی، متعاقب جراحی، عدم تعادل مواد معدنی، خوردن یا آشامیدن بیش از حد، فشار حاملگی، چاقی یا حتی یبوست.

درمان ضعف مثانه یا بی اختیاری ادرار :

1- ورزش :

ورزش برای عضلات لگن عالی است که در مبحث حاملگی هم توصیه می شود. یا می توانید بر روی سطح محکمی دراز بکشید، در حالی که زانوهایتان خم و پاها صاف می باشند و از یکدیگر هشت اینچ فاصله دارند. بدون آن که پشتتان قوس بردارد، باسن را از زمین بلند کنید. در این وضعیت، باسن و عضلات تحتانی شکم را منقبض کنید در حالی که کمی هوا را از دهانتان خارج می کنید. حدود ده شماره در این وضعیت باقی بمانید و سپس در حالی که هنوز باسن از زمین جداست، به طور متناوب عضلات تحتانی مذکور را ده مرتبه منقبض و شل کنید. هر بار که این عضلات را منقبض می کنید، مقداری هوا را از دهانتان خارج کنید. بدنتان را روی زمین بگذارید، استراحت کنید و سپس این ورزش را دو بار تکرار کنید.

2- رژیم غذایی :

قهوه، آب پرتقال یا آب آناناس ننوشید، زیرا ممکن است این مشکل مربوط به آلرژی ها باشد و به تجربه ثابت شده این مواد غذایی شایع ترین محرک های مثانه اند.

3- گیاهان :

ذرت، رازک، دم اسب، گل ختمی، کیسه کشیش.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کیسه کشیش را با خواص تب بر، درمان صرع، درمان ناراحتی های عصبی و فشار خون، رفع ضربان نامنظم قلب، درمان مشکلات قلبی عروقی، درمان سردرد، درمان استفراغ خونی، رفع و درمان ادرار خونی و اسهال، درمان عفونت مثانه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0